Fjernstyring av forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyring av forsterkere

Flytter inn i ny leilighet til høsten og der er det dårlig med plass. Så forsterkerne blir satt i en kjellerbod, hvor lurt tror dere at det er? Er det fare for at fukt og dritt kan komme inn? Var ikke noe spesielt fuktig i rommet, men det er jo en del kaldere enn vanlig rom temperatur, men kondens er vel ikke et stort problem da? Det er snakk om T.AMP PA forsterkere med vifter som bråker en god del, så det er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha de i stuen. Men tilbake til hovedspørsmålet, har dere noen tips for å kunne skru på delefilteret (Behringer CX2310) og forsterkerne uten å måtte gå inn i boden? Tenkte på en billig løsning da man som student ikke har så alt for mye å rutte med. Har tenkt litt på en løsning med Arduino, men vet ikke om dette lar seg gjøre når det er snakk om sterkstrøm. Skulle bare hatt muligheten til å skrudd på delefilteret først, så forsterkerne etterpå, og i omvendt rekkefølge når jeg skal skru av.

Et annet spørsmål, hva mener dere er maks lengde på høyttalerkabler? Er snakk om 4 mm^2. Døren til kjellerboden er i stuen, og stuen er ikke spesielt stor. Så det er ikke snakk om veldig lange lengder, men tenkte på 7-8 m.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge temperaturen er noenlunde stabil er det ikke noen fare for at noe skal slå seg, så om det er tørrt i rommet blir det ikke noe fukt som kan være farlig.
    7-8m er ikke noe problematisk lengde på noen måte på høyttalerkablene.
    kan ikke alt bare stå på hele tiden? bruker ikke så mye strøm at det skal være noen grunn til og slå det av på nattestid. slår av forsterkerene mine bare 3 ganger i året eller noe sånn
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    så lenge temperaturen er noenlunde stabil er det ikke noen fare for at noe skal slå seg, så om det er tørrt i rommet blir det ikke noe fukt som kan være farlig.
    7-8m er ikke noe problematisk lengde på noen måte på høyttalerkablene.
    kan ikke alt bare stå på hele tiden? bruker ikke så mye strøm at det skal være noen grunn til og slå det av på nattestid. slår av forsterkerene mine bare 3 ganger i året eller noe sånn
    Hvor lurt tror du det er mtp vifter og støv? Er støvfilter i front, men noe støv vil jo komme forbi disse. Kan jo starte de når jeg bruker de for første gang på dagen, og skru de av før jeg legger meg, men vet ikke hvor optimalt dette er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •