Nytt anlegg: Hvilken forsterker bør jeg kjøpe til B&W DM603S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg: Hvilken forsterker bør jeg kjøpe til B&W DM603S3

Jeg holder på å ta mine første spede steg inn i hifi-jungelen. Vurderer (og har nesten bestemt meg) for å kjøpe noen brukte Bowers & Wilkins DM603S3. Får de for rundt kr 3000. Er derimot mer i stuss på hvilken forsterker jeg bør gå for.

Bruksområdet mitt blir i hovedsak musikk, men fint om man kan koble til digitale kilder via hdmi - eksempelvis Apple TV.

Har tidligere sett litt på Harman/Kardon HK980 hos Soundgarden:
    Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort
    Men er den fremdeles et godt kjøp, etter at prisen gikk opp fra kr 2999 til 3999? Er det andre aktuelle kandidater som spiller fint sammen med B&W 603-ene som jeg bør se på?

Har også forstått det slik at jeg trenger en DAC for å få Apple TV (med venner) til å spille. Her er jeg temmelig blank.

Budsjettet mitt for forsterker og DAC (dersom forsterker ikke har det innebygget) er på ca 6K, men også fint om man kan holde seg under det.

Alle innspill mottas med stor takknemlighet!

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om så mye bedre i den prisklassen, måtte isåfall vært noe brukt Denon pma 1510 feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mye bra til 6k. xtz a100d3 for eksempel er en god forsterker, de finner du på brukten til 3500ca, denne har innebygd dac og masse krefter. du finner også gode hegelforsterkere på brukten til en 5k , da må du ha en dac i tillegg. xindak 6950 er også en god match på b&w synes jeg, den er ganske myk i toppen, god og strømsterk forsterker, en sånn vil du få for ca 4k vil jeg tro. vil ivertfall anbefale deg å kjøpe brukt, du får så mye for pengene. lykke til med forsterkerkjøp.

hk 980 er en finfin forsterker det også, men synes kanskje man får mer for pengene jeg da..
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Rotel RA-11 eller RA-12 som begge har integrert DAC, den ene noe under og den andre noe over ditt budsjett.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan melde at doxa 70B (+ forforsterker) spiller nydelig på mine B & W 684. Skal nok håndere 603 uten problemer i det heletatt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert med så mange svar! 8) Takk, alle sammen!

B&W DM603S3 er for øvrig trygt i hus nå. Fikk de for tre laken, inkludert kabler. Håper ikke det var noen upris.

Var innom Hifi-klubben på ettermiddagen i dag også. Der ble jeg anbefalt en NAD C4568BEE med DAC til kr 6200. Er denne verdt å ta med i vurderingen eller er det ankepunkter med denne i forhold til de andre som er nevnt her?

Skal ta en titt på bruktmarkedet etter de dere har nevnt i tråden.

Edit:
    Etter å ha googlet og lest litt om de forskjellige forsterkerne, heller jeg veldig mot å gå for en Rotel RA-12. Finner ingen brukt, så må nok regne med en liten strekk i budsjettet. Ut ifra hva jeg har forstått kan jeg henge Apple TV-en min rett på RA-12-en med en optisk kabel?

Beklager litt kjipe nybegynner-spørsmål, men ett sted må jeg starte

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, du må ha en dac for å få lyd ut av Apple TV'en.

Dette er vel noe av det rimeligste du kan finne, som faktisk anbefales:

FiiO D3 D/A-konverter - Sort

Ellers er jo B&W generelt glad i kraftige forsterkere. Kjøper du brukt, kommer du mye lenger. Ville sett seriøst på denne, kanonbra:

SAT Amplifix - Torget

Noen andre alternativer:

Vincent SV-233 - Torget

Cyrus 8vs - Torget

Naim Nait5 - Torget

Abrahamsen v2 UP + evt V6 - Torget

Husk at prisene brukt stort sett alltid er prutbare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •