lydkvalitet gjennom PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydkvalitet gjennom PC

hei, vurderer og kjøpe dette:

NAD C316BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

og planen er og koble den til pc'n og spille musikk via spotify og lignende.
    spørmålet er om jeg vil miste mye lydkvalitet av og spille ifra spottify fremfor en spiller? siden desse høyttalerene skal ha et serdeles høyt oppnåelig lydbilde.

ønsker svar av folk som er helt sikre på hva dem snakker om. tusen takk

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greia er jo den at om du ikke har dac mellom forsterker å pc så vil du miste myyye pga aux/phono har dårlig signal. kjøper du dac ved siden for 2000 og en usbkabel så vil alt gå gjennom dacen og da vil lyden bli ganske mye bedre

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokuser på å ta ut signalet digitalt ifra pcen.
    Det er greit å vite hvilket OS du bruker. Det er f.eks ein enkel sak å få dette bra på mac. Litt meir jobb i windows, men ingen stor utfordring

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serdeles høyt oppnåelig lydbilde, det lyder som en reklame, og er det også....
    Du bør kjøpe en bedre forsterker først og fremst. Se bruktmarkedet for en Cambrigde f.eks., helst til den dobbelte pris av den Nad.
    Om du skal bruke pc må du ha en usb dac også......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.

grunden til at jeg har valgt den forsterkeren er pga prisen. jeg vil ikke bruke spesielt mange tusen på dette.

men kan ikke en av dere sette opp hva jeg burde kjøpe ifra HIFI-klubben for at det skal fungere best mulig via den stasjonære pcn min (windows) med utgangspungt i forsterkeren jeg nevnte

takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en dac med støtte for USB. Greit å ha innganger for optisk og coax hvis du skal ha andre kilder en gang i framtida.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ut ifra den DAC'n så bruker jeg vanlig AUX kabel in til forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er en amatør på feltet, så noen som har et godt forslag til god DAC til pris +/- 1000KR

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt kan man få særdeles god lyd fra en PC ved hjelp av en DAC, men flaskehalsen her blir nemlig Spotify som man ikke kan kan velge hvilken mastering man får på musikken man lytter til. Dette er en av grunnene til at mange fortsatt velger å kjøpe CDene og rippe de til PC for deretter å spille av musikk med god mastering via f.eks Foobar2000.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vardeberg
    og ut ifra den DAC'n så bruker jeg vanlig AUX kabel in til forsterkeren?
    De fleste kobles med rca/phono kabler, det er kun de minste som Audioquest Dragonfly og HRT Microstreamer, som begge koster cirka 2000 kr og bruker strøm fra USB, som benytter hodetelefonutgang.

I prisklassen rundt 1000 kr finnes det liknende DACer som kun bruker strøm fra USB, f.eks. Pinell DAC Mini som bla. Soundgarden selger. Eventuelt kan du høre om Hifiklubben kan gi deg et pakke-tilbud med f.eks. Cambridge Audio Dacmagic 100. Den første utgaven av Dacmagic bør også være mulig å få kjøpt brukt ganske rimelig.

EDIT: Ref. Spotify, med Premium abo. / 320kbps stream gjennom DAC eller et godt lydkort skal ikke lyden være merkbart dårligere enn med en rimelig CD-spiller, ihvertfall for de fleste.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Spotify Premium og en enkel dac får du ganske god lyd. Dacs kan man finde fra 60,- og opp på ebay, Hifimediy Sabre USB DAC 2 External PSU 96kHz 24bit ES9023 TE7022 Coaxial Out | eBay
    “Good Sounding Cheap USB DAC” - 3Pillars’s Review of Hifimediy Sabre USB DAC

Muse Mini 24bit 192kHz Coaxial Optical USB Input DAC Headphone Out Silver | eBay

Herhjemme er der Argon sin dac (Er produsert av Firestone Audio) ARGON DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben som er ganske god til prisen

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynabel har fortsatt 25% avslag på denne hvis du ikkje vil importere: Abrahamsen A-DAC II (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Sammen med noen rimlige rca kabler og optisk/coax/usb (your choice) så har du alt du trenger for å få hevet lyden betraktlig. Resten gjøres i windows med drivere osv som er gratis

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver - Sort

Hade anbefalt denna då den har en del mer möjligheter och den står i vart fall inte bakom när det gäller ljudkvalitet, snarare tvärtom. Min personliga smak är att Nad är bra, men inte de minsta, i vart fall inte på B&W, men som sagt, det är vad jag erfarit.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra forslag, inneholder dac med coax og toslink input. Man kan da bruke en usb-coax konverter fra pc om den bare har usb ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Och inte minst är det pre out på den, vilket ökar livslängden med i stort sett för evigt.
    DM685 vill ha ström, massa ström. Ju mer, desto bättre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •