Vil lyden bli bedre med DAC i mitt oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil lyden bli bedre med DAC i mitt oppsett?

Hei,

Jeg sitter å funderer på om det vil hjelpe med en DAC for å forbedre lyden fra min Stasjonære maskin.

Jeg har et hovedkort fra ASUS som har SupremeFX X-Fi (AD2000B) lydkort.

Jeg kjører minijack til RCA opp til en SMSL SA-S3 og ut til to eldre PSB "The Amazing Alpha" høytallere.

Er dette greit nok oppsett for god lyd? Jeg synes den har fin lyd, men dårlig trykk på bass'n(?).

Jeg har et tilbud stående oppe på en Abrahamsen A-Dac til 450kr (inkl. frakt)

Eller er det bedre med noe som MUSE Mini DAC TDA1543x4 DIR9001 som jeg har lest fått mye skryt.

Eller en fra samme serien som min Amp, SMSL SD-1955+, fant video på youtube disse to sammen.

Takk!

- Kim Andre
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiim
    Hei,

Jeg sitter å funderer på om det vil hjelpe med en DAC for å forbedre lyden fra min Stasjonære maskin.

Jeg har et hovedkort fra ASUS som har SupremeFX X-Fi (AD2000B) lydkort.

Jeg kjører minijack til RCA opp til en SMSL SA-S3 og ut til to eldre PSB "The Amazing Alpha" høytallere.

Er dette greit nok oppsett for god lyd? Jeg synes den har fin lyd, men dårlig trykk på bass'n(?).

Jeg har et tilbud stående oppe på en Abrahamsen A-Dac til 450kr (inkl. frakt)

Eller er det bedre med noe som MUSE Mini DAC TDA1543x4 DIR9001 som jeg har lest fått mye skryt.

Eller en fra samme serien som min Amp, SMSL SD-1955+, fant video på youtube disse to sammen.

Takk!

- Kim Andre
    Dac gir mer detaljert lyd. Lydbildet blir luftigere, ryddigere og en del klarere.
    Det er ikke nødvendigvis mer bass å hente med en bedre dac selv om hos meg ble det merkbart dypere bass.
    Hvis det er bassen du er missfornøyd med er den eneste garranterte løsningen nye høyttalere eller sub.

Er det W7 pc kan du justere bassen under lydinnstillinger så slipper du kanskje å kjøpe noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen mulighet enn en ekstern dac, men som koster litt mer enn det du har satt opp. Asus essence stx er bra lydkort.
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Det er i hvertfall mulig å øke mengden bass i eq settingene i programmet. Men det kan jo hende at noe av problemet med lite bass kan være begrensning i forsterkeren din?
    Lydkortet også bygd inn en ganske så bra hodetelefonforserker. Da kan du bytte mellom høyttaler og hodetelefoner med et tastetrykk om du skulle trenge det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •