Søker litt råd ang. Hegel/Dynaudio, nytt kjøp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søker litt råd ang. Hegel/Dynaudio, nytt kjøp.

Hei,

Her inne finnes jo masse kunnskap, og sikkert svar på det jeg spør om, men har ikke klart å finne det til nå.

Ser de har tilbud på Hegel H70 på Soundgarden nå, og vurderer sterkt å kjøpe denne. Hadde egentlig sett meg ut Dynaudio X12 som et høytalesett, da disse låter greit, og passer budsjettet mitt ganske bra akkurat nå.

Som et tillegg, så snuser jeg også litt på Dynaudio Focus 160, selv om de blir litt i dyreste laget for øyeblikket. Så tenker litt som så, at hvis jeg begynner med X12 nå, så kan jeg vel oppgradere til f.eks Focus 160 ved en senere anledning.

Vil Hegel H70 være en god match for begge av disse høytalerparene?
    Har dere noen andre anbefalinger å komme med?

Skal sies at jeg i utgangspunktet hadde tenkt Hegel H300 og Dynaudio Contour S1.4, men det blir altfor dyrt på nåværende tidspunkt. Kan vel aldri tenke meg at Hegel H70 er optimal til å drive disse heller, så hvis jeg noengang skulle tenke i de baner, så må vel alt byttes ut.

Alle innspill tas imot med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter hva jeg har lest, hørt og forstått :

X12 er mer lettdrevne enn F160.

Hegel er generelt en ok match med Dynaudio.

H70 og X12 er en match jeg har lest flere er fornøyd med, og det er fin balanse mellom nivået på utstyret.

F160 ytes nok ikke rettferdighet før du helst setter på Hegel H200/300 da de er tungdrevne. Du bikker da opp i en dyrere og bedre klasse, kan en ta seg råd, så er det gjerne verdt det.

Har sett noen beskrive X12 som en mini F160, da de ikke er så veldig mye dårligere om man tar prisen med i betraktningen.

Vær obs på at Dynaudio generelt trives et godt stykke fra bakvegg.

Det kommer ny excite serie nå over sommeren, da med magnetfestede griller. Mer info om dette på Dynaudio sine nettsider.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei

Etter hva jeg har lest, hørt og forstått :

X12 er mer lettdrevne enn F160.

Hegel er generelt en ok match med Dynaudio.

H70 og X12 er en match jeg har lest flere er fornøyd med, og det er fin balanse mellom nivået på utstyret.

F160 ytes nok ikke rettferdighet før du helst setter på Hegel H200/300 da de er tungdrevne. Du bikker da opp i en dyrere og bedre klasse, kan en ta seg råd, så er det gjerne verdt det.

Har sett noen beskrive X12 som en mini F160, da de ikke er så veldig mye dårligere om man tar prisen med i betraktningen.

Vær obs på at Dynaudio generelt trives et godt stykke fra bakvegg.

Det kommer ny excite serie nå over sommeren, da med magnetfestede griller. Mer info om dette på Dynaudio sine nettsider.
    Jeg har H70 og Dyn Audio DM 2/6 og det spiller meget bra. Tror nok H70 og X12 er en meget god kombo. Da kan du utvide med en HD 11 dac senere.
    Etterhvert kan du kjøpe større forsterker og høytalere hvis du ønsker å oppgradere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Ja, får heller oppgradere om lysten til det er der etter en stund. Anlegget skal også inn i et rom på 14kvm, så trenger ikke noe større anlegg der sånn sett. Har vel heller ikke så altfor mye plass til det, så sånn sett passer jo det også fint for øyeblikket.

Tror nesten det blir til at jeg går for H70 og X12, da dette passer inn i budsjettet jeg har planlagt til dette.
    H70 på tilbud til 7k, samt X12 til nesten det samme i hvit høyglans.
    Kan vel kanskje prøve å prute litt på X12, siden det kommer nye modeller til høsten.

Kabler og platespiller kommer selvsagt i tillegg, men ser ut til at en totalpakke alikevel vil komme seg under 20000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Hegel H70, Dynaudio Excite X12, Nordost White Lightning og spikes

Får tro man blir fornøyd. Får ikke anlegget før om tidligst en uke, da de ikke hadde høytalerne på lager. Kabler har jeg ingen formening om, men fikk litt avslag på de, så får se. Har tilbud om å kjøpe et par Nordost Red Dawn, forrige utgave, av en kompis, men gutta på Soundgarden sa disse skulle være bedre enn forrige utgave av Red Dawn, så ikke vet jeg. Får vurdere når de kommer inn, å låne Red Dawn kablene for en test etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøpet.

Håper oppsettet gir deg mange timer med glede.

Ikke glem gode stativer !! (Desverre ikke god erfaring med Dynaudio sine egne stand3 stativer, de farger lyden litt)
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med handelen :-)

Mitt "råd" er å prøve deg frem med kabler som er løselige for menneskepenger før du du svir av x antall lapper på noen kabler du sannsynligvis ikke trenger :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Gratulerer med handelen :-)

Mitt "råd" er å prøve deg frem med kabler som er løselige for menneskepenger før du du svir av x antall lapper på noen kabler du sannsynligvis ikke trenger :-)
    Jeg bruke Van den Huel hybrid kabel som koster en del til mitt oppsett. Jeg hadde først en billig sølvkabel men de ble litt i lyseste laget for mine ører.

Kabel gir en bitte liten mulighet til å finjustere etter smak. Først når anlegget har vært i bruk et par måneder og man har funnet rett plassering kan man starte å eksperimentere med kabler.

Høyttalerne har lang innspillingstid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •