kobe Pv1d til Nad M3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kobe Pv1d til Nad M3

Hei!

Da har jeg akkurat fått min nye pv1d i hus, forklarte Hifiklubben at jeg skulle koble den til Nad m3 og fikk med en Argon phono kabel.

Denne plugget jeg i suben og i Pre-out 2 på forsterkeren, er dette optimalt ?
    Stod left/right på suben og er rød/hvit på forsterkeren, her sjangset jeg, har det noe betydning ?

Frontene mine (dm683) stod ikke i listen over "ferdige" innstillinger på suben, så valgte 685 som det nærmeste.

Noen som har noen innspill til en som er relativt blå på dette ?

Om noen i nærheten av Hamar har god peiling på dette og vil tweake litt, så betaler jeg godt ;-)

Sitter klar med en blu-ray konsert og et par kalde, klar til og nyte dagens innkjøp, men det låter langt ifra så godt som den ferdig innstilte jeg hadde på demo fro noen mnd siden.. Så raske svar verdsettes ekstra ;-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel aktivere bi-amp funskjonenen eller hva nad kaller den for og få liv i pre out 2?

Er ikke helt sikker men mener det var noe snakk om slikt i manualen til m3.

Kort sagt, finn manualen til M3 og se om du finner råd og how-to for og sette opp sub.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du føler ikke fungerer?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out 2 fungerer, elementene jobber som bare det.. Har satt bi-amp på full range om jeg ikke tar feil..

Det fungerer, men føler ikke det er like mye "god-lyd" som da jeg hadde pv1d på demo i nesten 2 mnd rundt nyttår..

Nå er denne suben kliss ny og er sikkert litt mer innkjørt etter noen timers spilletid.. Men jeg har akkurat svidd av noen k på ny sub og føler ikke den har tilført anlegget noe særlig.. Så er sikkert noen innstillinger som må finjusteres litt.

Husker det var enorm forskjell på de ferdig innstilte alternativene når jeg hadde den på demo, den hadde jo vært i flere butikker før jeg hadde den og var sikkert "ferdig-tunet" på et vis..

Jeg kan overhodet ingenting om hz og fin-tuning av +/- db osv..

Men for all del, kan hende hodet mitt har jobbet opp all verden av forventninger i tiden etter jeg leverte demo`en..

Men det vil si at jeg har koblet riktig i det minste ? Mente jeg hadde ett y-ledd på den forrige kabelen..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke denne forsterkeren, men suben har jeg selv.

Disse forhåndsinnstilte innstillingene til B&Ws monitorer er bare å overse, det er ikke noe magisk med dem. De setter bare delefrekvens ((80Hz) og noe småtterier.

Men den er ikke helt grei å kalibrere på displayet. Det følger med en programdisk og ei ledning for å koble til PC. Mye greiere å kalibrere suben på en oversiktlig skjerm med alle menyer framme, og du hører selvsagt alle forandringer live. Anbefales.

Jeg vet ikke om det går an å sette delefrekvens på forsterker. Det optimale hadde vært å sette dem til small ettersom du har sub på musikk.

Hvis ikke dette går på NADen, så tror jeg at jeg ville forsøkt å sette delefrekvens på sub til 60 Hz. Men for all del prøv både 60 og 80 Hz. Ellers er det EQ1 som er beste innstilling for musikk. Og db må selvsagt justeres manuelt. 0 db er vel standard og greit utgangspunkt. Innstillinger må saves.

Som suber flest må den spilles noen dager for riktig å slå seg løs
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok!

Tusen takk for gode tips!

Det er noe i det med "innspilling" !! Sitter og kjører noen Eagles låter nå, rockefoten og gliset kommer mer og mer for hver låt :-D

Kan ha noe med de kalde som går ned også, men det ble uten tvil mer trøkk i stua ja :-)

Edit:

Har du noe bilde av hvordan du har plassert suben din ? Den bør vel ha litt pusterom, men hos meg trøkker den bedre i ett hjørne, enn stående fritt i midten fremme på gulvet..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egen kunstart og integrere en subwoofer, en jeg selv ikke helt har fått til enda, men har nå bare holdt på i litt under 2 år og :-)

Og jeg tror jeg så noe i manualen til m3 om at den kunne sette delefrekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, det er ikke bare bare i denne hifi verden :P

I tillegg, så leser man seg så mye opp på diverse ting, at alt bare blir rot til slutt ;-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Har du noe bilde av hvordan du har plassert suben din ? Den bør vel ha litt pusterom, men hos meg trøkker den bedre i ett hjørne, enn stående fritt i midten fremme på gulvet..
    Den står ikke helt i hjørne, og litt bak frontene.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima

Kan hende du hadde litt flaks med innstillingene på den du hadde på hjemlån. Så kalibrering må til, men det er jo det som er morsomt
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du må vel sette delefrekvens på både NAD M3 og på PV1D.

Den skal vel være lik på begge tror jeg.

Ellers bør du vel stille inn på subwooferen, tenker på høyttalernes sensivitet og hvor langt ned dem spiller.

Ved å sette NAD på fullrange, sender vel den da fullrange til subwooferen via PreOut 2 hvis jeg husker riktig fra manualen.

Du kan for eksempel sette XO på M3 på 80 eller 60, da spiller høyttalerne ned til 80 eller 60, det du har valgt.

Og frekvensene under sendes videre til PV1D via PreOut2.

På PV1D setter du også delefrekvensen på det samme som på M3, da spiller den "opp til" / fra 80 eller 60, etter det du har valgt.

Hvis subwoofer spiller fullrange eller høyere opp enn høyttalerne, vil området der bli "forsterket"/"spille dobbelt opp" og muligens utfase hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Jeg kommer tilbake med en oppdatering så fort jeg har fått det til :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •