hva er grunnen til at så mange hater B&O

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva er grunnen til at så mange hater B&O

hva er grunnen til dette? ser mange mener B&O ikke er HIFI, noe jeg selv mener er helt bak mål, vis du virkelig veit hva HIFI betyr, men men. hva mener folket?

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har ingen ting i mot B&O. Har hørt Beolab 5 en del ganger og det er en høyttaler jeg virkelig liker. Klart B&O kan virke en smule overpriset, men produktene som sådan synes jeg holder høy kvalitet

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor? Fordi de er overpriset, og tenker KUN på design. B&O for meg er bestikk/møbel selskap som selger til de som har så mye penger å kjøpe en TV til 420 000 er helt fint fordi det er bare en brøkdel av månedslønnen.

Har hørt på et 5.1 surround anlegg til B&O i et B&O kinorom med 85" (eller var det 103"?) Plasma TV til $100,000 eller hva det var, som i min mening hadde helt middels bildekvalitet, men du verden så fin stand den hadde.

Anlegget var det nesten ikke trykk i, dårlig dynamikk og rett og slett kjedelig lyd opplevelse.
    Jeg vet ikke hvor mange tusen disse kostet, men jeg er sikker på at de finnes anlegg til 1/10 av priseneom har bedre lyd. Fikk bedre kino opplevelse hos Hifiklubben med Dali Concept 5.1 og en rimelig DLP projektor.
    Så er det den konsoll dingsen de selger for hvor mye var det.. 7000 dollar? Den gjør ikke mer en en iPad som har Spotify/Wimp/etc apps installert fra før av.

For all del, bare sløs pengene på B&O, men jeg ville aldri ha gjort det ettersom jeg er en person som regel er kun etter den beste ytelsen. I og med at jeg ikke lever i en perfekt verden, tenker jeg også på pris. Hadde jeg hatt evig penger, hadde jeg forsatt satt ytelsen som første prioritet. Har ikke noe i mot en som bruker 40 millioner på 12 kanals Snell THX Reference anlegg med hundre tusener av hi-fi watt og sony 4K projektor, men en som bruker 100K på fint design og lyd man finner til 1/10 av prisen på HFK syntes jeg blir for dumt!

Nok hat, til litt positivt: B&O lyd anlegg i biler syntes jeg er helt fantastisk. Her får du høy oppløst lydkvalitet, et godt lydbilde, detaljert og krystalklart, i hvertfall fra de bilene jeg har. Men jeg lurer på hvor mye ekstra mann på betale for å få B&O i bilen kontra Bose i en Audi A8 eller Q7 f.eks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik at ved kjøp av B&O er det en mye større del av totalprisen som går til design. De kan sjelden konkurrere på lyd eller bildekvalitet når det gjelder pris.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt koster det å lage høytalere om ikke ser ut som tradisjonele høytaler, når det gjelder beolab 5 er det få høytaler som kan måles med di. men synes vell folk er vell negetive til b&o, å spseielt personer som ikke har sett eller hørt noe ifra dem, men blir vell mye som apple, selv mener jeg at dette er kvalitet fra yperste klasse fra ende til anne,

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingenting i mot de eldre Beovox høyttalerne deres. De låter kult. Men generelt er det ganske overpriset. Du får heller ikke noe spesielt.

Hakket over Bose i mine øyne.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "du får heller ikke noe spesielt"? hva mener du med det?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse_johansen_88
    "du får heller ikke noe spesielt"? hva mener du med det?
    En B&O til 20k vil ikke ha noe spesielt i forhold til en "normal" høyttaler i samme prisklasse. Men som regel mye dårligere lyd.

Med spesiell så mener jeg noe bedre eller mer unikt. Du betaler desverre for mye for bare at det er en B&O logo på.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    popcorntråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell si at jeg er ganske uenig der men...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sterke meninger her - hehe....

Jeg brukte vel et halvt år på å sjekke ut Beolab 5 - men landet etterhvert på at dette var mye lyd for pengene. Når man ser på prislappen, må man ta i betraktning at dette ikke bare er høyttalere - har har man både effekttrinn, DAC og forforsterker innebygget i en alt-i-ett-pakke. Pluss en 15" sub i hver høyttaler. I forhold til det mer tradisjonelle oppsettet jeg hadde før jeg kjøpte Beolab 5, sparte jeg en haug med penger. Og fikk langt bedre lyd.

Design? Sikkert spesielt i manges øyne. Lyd? Jeg har hatt audiofile gærninger på besøk - og de har gjennomgående tuslet ganske spake ut etter prøvelytting.

Men det koker vel ned til den gamle audiofile sannheten: det blir et spørsmål om smak og behag.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    popcorntråd
    Og noen må spise hele tiden :razz:

B&O lager i alle fall bra klasse D effektmoduler. Sitter noen i min Rotel og det trykker i alle fall bra, siden det var noen som etterlyste trykk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjentar det jeg skrev over - B&O bruker mye mer av utviklingsbudsjettet på design i forhold til andre. De har en helt annen forretningsstrategi enn resten av elektronikkbransjen.

Dermed blir en diskusjon om mye lyd for pengene helt feil. Antageligvis hadde en utvikler hos B&O som laget et produkt som ga mest lyd for pengene i en test, fått sparken.

Det er jo ikke dermed bestandig slik at produktene deres har dårlig lyd, men det betyr at du som regel bestandig vil kunne få bedre lyd og bilde for pengene - ved å velge noe annet. Men det vil selvsagt ikke se like bra ut.

Samtidig har de jo noen produkter som er litt unike - som disse Beolab høytalerene - som man egentlig kunne tenkt seg kun fordi de ser så kule ut
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber på loppemarket i ny og ne og b & O har mange gode høytalere og forsterkere fra tidligere tider. Noen artige saker er for eksempel beomaster 6000 og beovox c40. Borsett fra icepower og høytalere for mobilt bruk (tablets osv) syntes jeg B & O var bedre før.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&O er fine produkter det, men ikke allemannseie. Mest pga pris. Designet er det vel ikke noe å si på - det finnes MYE annet rart der ute enn B&O.

Men markedsandelene sliter de vel litt med......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har veldig mye med smak og behag, det blir det samme som å sammenligne en merke bil med en mindre kjent bil, er prisen vært å få en spesiell type logo på panseret om bilen ikke nødvendig vis er like god som den mindre kjente ?
    Jeg synst B&O er ett dyrt merke men de gjør sin egen ting, de selger på design. Selv synst jeg at en dataprodusent bort i amerika overpriser og spesialiserer sine datamaskiner noe jævlig pga en logo, om disse er noe bedre en andre er smak og behag.
    Mye negativitet går ofte også på at man ikke er enig i prioriteten til produsenten, men om alle skulle bare gå på at alt skal være teknisk perfekt og økonomisk så hadde vel verden vært en ekstermt grå og stygg betongkloss.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig, B&O er et forbilde når det gjelder design og materialvalg. De har kommet med veldig mye nytt - særlig med cd-spillere var de banebrytende - og inspirerte mange andre produsenter. Den vegghengte cd-spilleren med bevegelsestyrte glassdører var utrolig stilig. Den solide fjernkontrollen de benyttet til AV - bare å holde i den gjorde deg glad, for en rekkevidde - fantastisk

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe sånn i mot det, bare jeg slipper å kjøpe det selv.. jeg syns det er utrolig overpriset til det du får, og tenker 90% på design virker det som :wink:
    men har noen andre de så er det ikke "fykj" "ærk" osv, kan fint høre på musikk med dem, men det er ikke noe jeg gidder i lengden.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Belob 5 er vel beviset på det motsatte når det gjelder pris vs ytelse. Den er billig sammenlignet med andre merker. I tillegg til mye membranarealet er den fullaktiv med innebygget forsterkeri og D/A. En enkel korreksjonløsning for bassen har den også.

Ser man vekk ifra Beolab 5, så vil derimot si at mye annet som selges av B&O er overpriset i forhold til ytelse og man betaler ganske mye for design og merkevare. Samtidig har B&O en del veldig fine alt i ett løsninger på TV siden.

Og B&O gjorde en kjempejobb med utvikling av ICEpower klasse D moduler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig for at det er litt dyrt..men det skal jo ikke bli hånet ned p selv om det er dyrt...jeg liker B&O utrolig godt,og jeg kommer aldri til å miste savnet p mine gamle Beovox S30/32

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •