hva er grunnen til at så mange hater B&O - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvorfor? Fordi de er overpriset, og tenker KUN på design.
    Form følger funksjon kjære venn... Les deg litt opp på utviklingen av Beolab 5

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OdinBerzerk
    Form følger funksjon kjære venn... Les deg litt opp på utviklingen av Beolab 5

så sant så sant !

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du ikke klarer leve med at folk hater B&O foreslår jeg du lar temaet ligge med mindre du vil starte krig :P

Personlig kan jeg ikke uttale meg stort. Kjenner et par stk som har svindyre B&O tv´er med ræva bilde, kort sagt. Hadde en A8 en gang med B&O-anlegg, var helt greit. Men absolutt ikke verdt 100 000+. Nå har jeg en A8 med Bose, og det er bittelitt dårligere og koster halvparten, så enig med Ostemannen her.. :P

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingeting imot B&O, syns noen av systemene er kule og mange av nyvinningene var nok forutt for sin tid før etter kva eg har skjønt.

Personlig så sliter eg nok litt med det stemplet at B&O er har litt det "rikmansstempelet".

Har vært på nære nippen og kjøpt B&O en gang i tiden når dem kom med mobiltelefon (hugser ikkje navnet på den)

Blei aldri noko kjøp da den var for dyr for det du "fikk" og kan nok stemme som nevnt fleire ganger her at du får høytalere til halve prisen som har like god\betre lyd.
    Men design det har dem greie på til tider :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke B&O bruker mer penger på design i forhold til andre som feks B&W eller Dali. De har bare en annen design filosofi, minimalistisk/futuristisk eller noe sånt. Det at en høyttaler ser spesiell ut betyr ikke nødvendigvis at den var dyr å utvikle. Særlig ikke hvis den låter middels i tillegg. At de tar seg godt betalt derimot er en annen sak.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse_johansen_88
    hva er grunnen til dette? ser mange mener B&O ikke er HIFI, noe jeg selv mener er helt bak mål, vis du virkelig veit hva HIFI betyr, men men. hva mener folket?
    Har ikke noe mot BO, men det er jo litt sært, og spesielt og dyrt. Men er jo mye bra. De fant jo opp Ice forsterkeren klasse D. Kjempebragd som gjør det mulig med mindre forsterkere med mer kraft.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg liker med b&o er at di har et helt spesielt utsende, ok ikke følger retningene il samsung,philips, lg osv, feks når det gjelder tykkelsen på tv og ramme. jobber selv med lyd og bilde å ser jo hvordan utviklingen har blitt.

så synes det er moro med noe som ikke alle andre har og ikke er lagd av 99% plastikk. synes aluminium og stål ser bedere ut.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en del B&O utstyr før i tiden 80-90 tallet, og likte godt design, funksjonalitet og ytelsene på dette fra den tiden.

Nå så synes jeg B&O har litt for stive priser i forhold til konkurrentene, spessielt på bildesiden. Har et intrykk av at B&O sine bildeprodukter tar litt for lang tid å designe slik at innmaten og ytelsen på denne ikke står i stil til ytelsene til konkurrentene.

Har vel heller ikke fulgt B&O merket og alle produketene deres så nøye de siste 2-3 årene, så det er mulig jeg burde sjekke opp dette litt igjen. Hater derfor ikke dette merket, men synes de har en pris setting som gjør de like interessante lenger.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruken av ordet 'hat', blir feil for min del, men B&O sitt designspråk taler ikke til meg. Mye av det opplever jeg som direkte stygt, og når man da i tillegg får svak lyd / dårlig bilde for prisen så synes jeg ikke at det er noe å trakte etter.

Der er mange spennende designstiler innen høyttalere, men stilig design er ikke nok, det må låte til prisen også og B&O er ikke av de som imponerer mest her. Det finnes utrolig mange vakre høyttalere her i verden, og vi har en egen tråd på forumet som viser frem mange av disse.

Alt går i smak og behag.

Mht TV er der flere produsenter, store som små, som bruker materialer som børstet stål osv, ikke bare plastikk ute og går.

Beovision 4 osv er jo gammelt industrielt NEC-design ala de skjermer som tildigere var svært utbredt på flyplasser. Da er det penere med Sony, og andre.

Loewe har også en litt mer spesiell TV in sin portefolje, Reference ID, som både designmessig og teknikkmessig overgår B&O sin tilsvarende beoplay v1, som også ser direkte billig ut i designet.

For min del er denne Sonyen langt vakrere enn det B&O har å by på

Man har jo også nå i lengre tid hatt selskaper som skreddersyr rammer til TV-er, slik at man får det utseende man selv vil ha rundt det bildet man vil ha. Noe for de som vil 'skille seg ut' utseendemessig og likevel ha den beste TV-modellen etter sitt bilde- og teknologimessige behov. Mer logisk det, da man ikke behøver å ofre teknologi og bildekvalitet for design.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •