Vegg/surroundhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vegg/surroundhøyttalere

Hei! Skal til med et større prosjekt hjemme, til og med fått med dama på dette.
    Vil legge ut byggetråd når jeg skal starte, planen er et AVrom dedikert til hjemmekinobruk, altså til film, fotball og spilling. Rommet er ca 17 m2.

Er usikker på hvilket merke jeg skal gå for når det gjelder høyttalere. Budsjettet mitt er pluss minus 50,000 kun på høyttalere.

Har sjekket ut tre merker, klipsch, dali og B&W. Forslag er velkommen!

Dette er grunnet at jeg bor i trondheim og det er hifiklubben og soundgarden her. Føler det er tryggere å kjøpe direkte av forhandler i tilfelle noe går galt.

Noen som har forslag til oppsett i denne prisklassen?

På forhånd takk!

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke allerede har tatt en lytterunde på modeller fra merkene du nevner ville jeg iallfall begynt med det. Nå vet ikke jeg om sub er inkludert i høyttaler budsjettet ditt, eller om du planlegger 5.1 eller 7.1 oppsett.

Har selv kun erfaring med Dali, og er godt fornøyd med Mentor serien som jeg bruker i front og senter. Kan derfor trygt anbefale deg Dali Mentor da disse også fyller budsjettet ditt.
    Høyttalerne er detaljrike på lyd og har bra spredningsmønster, gir greit med bass og har en meget god diskant. Mentor serien er dessuten relativt lettdrevne, og bør matches sammen med receivere/forsterkere med en litt varm lydsignatur, som f.eks Yamaha eller ElectroCompaniet.

Alltid spennende med nye AV-prosjekter. Vil uansett anbefale deg å undersøke modeller fra Klipsch og B&W også, så du finner det som passer Deg best. Lykke til
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Har ikon 7mk2 og denon 1510 AE fra før, så har spekulert i å holde meg til ikon serien, men er usikker på onwall høyttalerne i serien. Planen er 7.1 med sub, sub er ikke inkludert i budsjettet, heller ikke receiver, der planen så langt er denon 3313. Ser på klipsch som sagt, da det er mange her inne som har klipsch i sin hjemmekino.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Ikon serien, men om du liker den så har du jo et godt grunnlag til videre utvidelse med serien.
    En jeg var hos en gang hadde Ikon on-wall som bakhøyttalere, og de ser jo unektelig flotte ut, og drar gjerne opp kino preget et par hakk. Jeg får dessverre ikke uttalt meg om lyden i disse, da jeg ikke har lyttet til dem.

Denon har jeg heller ikke erfart, men siden du har Denon som integrert forsterker nå, og planen muligens er receiver fra samme produsent, antar jeg at du synes Ikon og Denon passer bra sammen
    Jeg har derimot hørt Dali Concept/Mentor på NAD elektronikk, noe som fungerer helt greit, men kan dessverre låte noe hardt og spisst til tider.

Er mange som kjører Klipsch oppsett ja, så det vil sikkert være en artig sammenligning mot Ikon som du er godt kjent med
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt! Beklager litt sein respons

Var på HiFiklubben Oslo i går, 23.5, og fikk en helt suveren service.
    De bar høyttalere og styrte på og fikk testet Ikon 6, Ikon vokal senter og Onwall. Dette var uten sub, bare for å høre hva de var gode for.
    Dette var også i et 7.1 system, dvs 4 stk. Onwall i bakkant.

Var imponert over dette, og har lyst til å fortsette med Onwall i bak og på vegg, men evt. gå opp et hakk i front og gå for Mentor 6 og Mentor Senter. Noen lapper dyrere, spørsmålet om det er verdt det? Som nevnt i første post, dette er et rom dedikert til film og fotballkamper.

Om noen har noen erfaring med begge eller noen tanker rundt dette så ville jeg vært meeeget takknemlig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •