Streame trådløst fra PC til receiver via DAC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame trådløst fra PC til receiver via DAC?

Jeg ønsker meg bedre lyd i min daglige musikkavspilling, som normalt foregår trådløst (nettverk) via Airplay fra PC, bluetooth fra mobiltelefon, eller trådløst (nettverk) fra mobil til min Yamaha receiver (med nettverk). Jeg ønsker ikke å bruke DLNA eller på annen måte bruke receiveren til å bla gjennom biblioteket osv, fordi brukergrensesnittet er elendig, og bruker lang tid på å loade osv.

Jeg kan ikke så mye om dette, så hvordan får jeg til å forbedre lyden på en enklest mulig måte, men bevare "trådløsheten" i overføringen? Kan jeg koble til en DAC med trådløs sender til PC'en, eller en DAC med trådløs mottaker til receiveren?

Eller er Yamaha's innebygde "Compressed music enhancer" det samme / omtrent samme som en DAC? Vil en DAC i såfall bare bli overflødig?

Eller er jeg rett og slett nødt til å bruke kabel fra PC via DAC til receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier selv du bruker Airplay. Da har du den best løsningen. Hva brukes som avspiller og mottaker hos deg? Jeg bruker Ipad som avpiller og en Apple tv som mottaker. Optisk kabel fra Apple tv rett inn i dac.
    Da kan jeg høre musikk uten at tv apparatet er på.
    Når tven er på får jeg fullt bilde, artist info på skjermen.
    Fjernkontrollen til Apple tv gjør det mulig å fjernstyre Ipad eller pc med Itunes.

Meget enkelt og greit.

Har du digital inngang på forsterkeren din har den dac så du trenger ikke ekstern dac for å å til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Du sier selv du bruker Airplay. Da har du den best løsningen. Hva brukes som avspiller og mottaker hos deg?
    Jeg bruker PC som avspiller og Yamaha RX-v773 receiver som mottaker.

Jeg bruker Ipad som avpiller og en Apple tv som mottaker. Optisk kabel fra Apple tv rett inn i dac.
    Og fra DAC til receiver, eller rett til høyttalere?

Har du digital inngang på forsterkeren din har den dac så du trenger ikke ekstern dac for å å til dette.
    Mener du såfremt jeg kobler signalkilden til den digitale inngangen, eller at hvis receiveren har digitale innganger generelt vil også den trådløse overføringen av musikk fra PC til receiver via airplay bli behandlet av den innebygde DAC'en?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier selv du bruker Airplay. Da har du den best løsningen. Hva brukes som avspiller og mottaker hos deg? Jeg bruker Ipad som avpiller og en Apple tv som mottaker. Optisk kabel fra Apple tv rett inn i dac.
    Da kan jeg høre musikk uten at tv apparatet er på.
    Når tven er på får jeg fullt bilde, artist info på skjermen.
    Fjernkontrollen til Apple tv gjør det mulig å fjernstyre Ipad eller pc med Itunes.

Meget enkelt og greit.

AirPlay har vel en begrensning ala CD på 16bit/44,1kHz.
    Bluesound, f.eks, har 24bit/192kHz.
    Bluesound POWERNODE trådløst musikkanlegg | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •