Kombinere Sonos og vanlige høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kombinere Sonos og vanlige høytalere

Har akkurat kjøpt hus og har planer om å installere integrert lydanlegg. En kompis av meg har Sonos systemet i sitt hus og dette fungere jo helt supert!

Har nå kikket litt på sonos sin hjemmeside, men ser at det blir relativt dyrt å kjøpe 4-5 sonos høytalere i tillegg til connect/bridge. I tillegg ser det ikke ut som Sonos har egne høytalere for installasjon i tak (har tenkt å installere høytalerene i taket i stue, kjøkken, soverom og bad. Det er fullt loft over 2. etg med tilkomst).

Noen som vet om det er mulig å kombinere Sonos systemet med standard høytalere. Tenker da og installere standard høytalere i taket og koble dette til Sonos systemet. Ønsker selvsagt å kunne styre de ulike sonene (kjøkken, stue, soverom og bad) individuelt mtp volum og musikk fra Ipad, Iphone eller Android.

Siden jeg er ganske grønn på dette er det fint om tilbakemeldingene rett og slett gir meg en oppskrift/handleliste

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhelgehaugen
    Har akkurat kjøpt hus og har planer om å installere integrert lydanlegg. En kompis av meg har Sonos systemet i sitt hus og dette fungere jo helt supert!

Har nå kikket litt på sonos sin hjemmeside, men ser at det blir relativt dyrt å kjøpe 4-5 sonos høytalere i tillegg til connect/bridge. I tillegg ser det ikke ut som Sonos har egne høytalere for installasjon i tak (har tenkt å installere høytalerene i taket i stue, kjøkken, soverom og bad. Det er fullt loft over 2. etg med tilkomst).

Noen som vet om det er mulig å kombinere Sonos systemet med standard høytalere. Tenker da og installere standard høytalere i taket og koble dette til Sonos systemet. Ønsker selvsagt å kunne styre de ulike sonene (kjøkken, stue, soverom og bad) individuelt mtp volum og musikk fra Ipad, Iphone eller Android.

Siden jeg er ganske grønn på dette er det fint om tilbakemeldingene rett og slett gir meg en oppskrift/handleliste
    Du må nok ha en eller annen Sonos-komponent for hver sone (høyttalerpar som du vil styre individuelt). Det fins ulike typer Sonos-komponenter:

1) S3, S5 og Soundbar: Innebygd forsterker og høyttaler i ett. S3 kan også settes opp som stereopar (mulig det går an med S5 også?).

2) Connect Amp: Dette er en mottaker/sender med en innebygd forsterker på 2*55 Watt. Her må du altså koble til et par høyttalere for å få lyd.

3) Connect. Dette er en mottaker/sender som kan koples til et eksisterende stereoanlegg. Her må du altså ha både forsterker og høyttalere utenom.

Slik jeg tolker deg, at du vil drive egne høyttalere med systemet, så høres det ut som at det er Connect Amp du trenger.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos Connect amp kan du fint koble til takhøyttalere. Da kan connect ampen stå et sted, så trekker du kabler til innfellingshøyttalerne. Det går fint.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •