PSB Stratus 5.1 + Thule anlegg må selges - fortsatt noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Stratus 5.1 + Thule anlegg må selges - fortsatt noe tess?

Jeg flytter fra hus til leilighet og må kvitte meg med et hjemmekino-anlegg som drar litt på årene - ble anskaffet rundt år 2000.

Det består av PSB Stratus serie 5.1 anlegg og Thule forsterker/receiver:
    Stratus Gold L og R front
    Stratus Bronze L og R bak
    Stratus C6 senterhøyttaler
    (brosjyre for Stratus serien finnes her)
    Stratus Subsonic 3i aktiv subwoofer (info her)
    Thule Spirit PR250B forforsterker
    Thule Space PA250B forsterker
    (info om disse her)

Det har vært et fantastisk anlegg, men desverre blitt for lite brukt - særlig de siste 7-8 årene. Nå er det en gang sånn at det skal selges, men jeg har vanskeligheter med å prise det hele.

Alt er i topp stand, og finishen på høytallerene er forøvrig svart pianolakk.

Thule er desverre lagt ned, men komponentene her er av topp kvalitet. Dette var jo svindyre greier i sin tid, men så har man Moore's law osv. Høyttalere er kanskje ikke like utsatt for denne loven? Det er i alle fall et anlegg med skikkelig trøkk i.

Jeg hadde håpet noen her kunne gi meg noen indikasjoner på hva dette er verdt. Evt. om det kanskje er noen her som er interessert?

Takker på forhånd!

PS Har bilder om det er ønskelig.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Aner ikke noe om pris på dette, men dette var da et heller dyrt oppsett for en tid tilbake.

Jeg kjøpte for noen år siden et pat PSB stratus Gold(i) på finn for 5000kr, som jeg senere slet med å selge da oppgraderingssyken kom. Tror jeg solgte dem for 4000kr inkl en 2x3m nordost kabel.

Thule er desverre vanskelig å få solgt,og de hadde en del feil på en del av modllen over din husker jeg. 350 modellene. Jeg tror nok at nytteverdien er langt høyere enn salgsverdien desverre. Frontene dine kjenner jeg bra og men må nok ut med ganske mye for å finne noe som spiller markant bedre.

Er ikke lett å sette noen pris på dette, men frontene kan du nok ta 4-5k for. Det er de verdt ivertfall.

Lykke til med salg
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du nevner så følger ikke høytalere den samme utviklinga som f.eks receivere.

Og en god høytaler for 10 år sida er ikke noe mindre god i år om de har verdt behandla pent. Så synes dette absolutt kan gå inn under kategorien om at det er lov og prøve seg (spessielt om de ikke finnes ellers på brukten) så jeg hadde vel lagt det i første runde ut for minst halvpris+20% eller noe.

Forforsterkern og effekten har heller ikke den samme digitale utvitviklinga så disse burde også være verdt minst litt over halv utsalgs pris, alt man trenger for og ta dette inn i tiåret er f.eks en kapabel DAC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Er ikke lett å sette noen pris på dette, men frontene kan du nok ta 4-5k for. Det er de verdt ivertfall.

Lykke til med salg
    Jeg har ikke opplevd noen problemer med Thule komponentene, men det er jo ikke god reklame hvis det var mye trøbbel med storebroren.

Takk for svar, dette gir indikasjoner som er til hjelp. Men når du snakker om frontene så mener du Gold-høyttalerene, korrekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Som du nevner så følger ikke høytalere den samme utviklinga som f.eks receivere.

Og en god høytaler for 10 år sida er ikke noe mindre god i år om de har verdt behandla pent. Så synes dette absolutt kan gå inn under kategorien om at det er lov og prøve seg (spessielt om de ikke finnes ellers på brukten) så jeg hadde vel lagt det i første runde ut for minst halvpris+20% eller noe.
    Takk for tips. Forsterkeren kosta vel 15-20' i sin tid, men jeg synes det virker naivt å be om noe i nærheten av halvparten av det i dag. Tar jeg feil da?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske fersk i hobbyen sjøl så kjenner ikke så godt til Thule, men på brukten er det vel generelt lov og prøve seg litt.
    Er jo mange som vil bare ta prisen du legger ut i annonsen som et utgangs punkt til pruting så jeg hadde lagt de ut til litt over halvparten (om ikke mer), så har du et slingrinns monn.

Om de ikke selger kan du justere pris etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt dette ut på Finn nå dersom noen skulle være interesserte: Massivt PSB Stratus 5.1 anlegg med Thule amp og preamp - FINN

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrackaBoi
    Har lagt dette ut på Finn nå dersom noen skulle være interesserte: Massivt PSB Stratus 5.1 anlegg med Thule amp og preamp - FINN
    Ser nå alt samlet pris blir på 25500 hadde du vært smart så hadde du satt enkeltprisen pr. produkt til det det er også kamskje satt ein litt lavere "pakkepris for alt samla Sei en 20-22 tusen samla så får du kanskje solgt det lettere samla

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva var nyprisen på høyttalerne? altså frontene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •