Aktiv subwoofer på hjemmekino anlegg???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktiv subwoofer på hjemmekino anlegg???

Har et lite spørsmål til alle audio guruer der ute.
    Har for en stund siden kjøpt et lite nøkternt hjemmekino anlegg (Sony 2.1 BDV-NF720)
    men skjønte fort at subwooferen som fulgte med kom til å bli i svakeste laget.
    Har da nettopp bestilt en XTZ W99 10.16 som jeg tenkte skulle gjøre susen.
    I påvente av bestillingen så begynner jeg å lure på om det i det heletatt går å koble aktiv
    Subwoofer på hjemmekinoanlegget da det ikke er av det mest sofistikerte slaget.
    Kan noen kanskje komme med noen råd,anyone...

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.kenno
    Har for en stund siden kjøpt et lite nøkternt hjemmekino anlegg (Sony 2.1 BDV-NF720)
    I påvente av bestillingen så begynner jeg å lure på om det i det heletatt går å koble aktiv
    Det fungerer fint. Du bruker enkelt og greit den samme høyttalerkabel som går til subwooferen du bruker nå, og kobler den på hi level input på den aktive.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.kenno
    Ser jo dårlig ut det om det er denne så er det ikke noe utgang for lyd, straffa for å kjøpe mini-annlegg men det har du tydeligvis skjønt. Eneste løsningen jeg kan komme på må være HDMI ut, om den går til TV kan du få ut stereosignal der, men du vil aldri få den kodete LFE-kanalen for seg.

Edit: Litt kjapp der, som GS-AAS over så har du jo den muligheten uten at du får utnyttet forsterken i sub'en.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Ser jo dårlig ut det om det er denne så er det ikke noe utgang for lyd, straffa for å kjøpe mini-annlegg men det har du tydeligvis skjønt. Eneste løsningen jeg kan komme på må være HDMI ut, om den går til TV kan du få ut stereosignal der, men du vil aldri få den kodete LFE-kanalen for seg.

Edit: Litt kjapp der, som GS-AAS over så har du jo den muligheten uten at du får utnyttet forsterken i sub'en.
    Får absolutt benyttet forsterkeren. Den aktive suben henter bare signalet gjennom høyttalerutgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Det fungerer fint. Du bruker enkelt og greit den samme høyttalerkabel som går til subwooferen du bruker nå, og kobler den på hi level input på den aktive.
    Har notert meg svaret og håper det går.Eneste er at den såkalte kabelen til subwooferen er mer lik sy tråen til kona.I tillegg er den plugget i begge ender med en fiffig plugg jeg ikke har sett maken til.Men som garvet elektrikker har jeg avbitere i fleng.håper bare at den beskjedne dimmensjonen på kabelen ikke blir et problem

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei lurte på hvordaan det gikk ? har nemlig et likt oppsett på vei og lurte på hvordan mulighetene var ang aktiv sub om den medefølgende viser seg å være i det minste laget
    hvordan er du ellers fornøyd m anlegget erfaringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •