40-årslag i selskapslokale - vil følgende utstyr duge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av raathass
    Takk for tips.

Har testet det meste, både flac og mp3 med høy bitrate og god encoder, men i 2013 blir det mer og mer Wimp med hq påslått.

På hjemmeanlegget synes jeg dette låter bra, men på dette anlegget er det langt mer punch og dynamikk når man går via CD-spilleren.

Nuvel. Får teste litt og se om det er noe forskjell med DAC eller om jeg finner noen gode innstillinger. Det siste er jo litt motstridende da store deler av kjeden er den samme uavhengig av input :-)

/r
    Hva kabel kjører du fra telefon/PC til mikseren? Hvilken input på mix bruker du (kanaler, tape e.l).?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mikseren har stort sett monojacktilkobling av den store typen (en for hver kanal).

CD-spilleren er koblet til via en spesialkabel med rca i den ene enden og jack i den andre, i mangel av jack pleier jeg å nappe ut rca-en av CD-spilleren og koble denne til til PC-en vha et skjøtestykke og en minijack/rca-kabel av antatt tilfredstillende kvalitet.

Jeg husker ikke hva inngangen CD-spilleren er koblet på heter, men den har gain, tre eq-skruer og noe annet rart man kan stille inn :-).

/r

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er samme topper vi bruker i koret jeg er lydmann for, men vi har et par Mackie SWA 1501 i bunn. Ved lydprøver drar jeg gjerne på med noen spor med ok lyd, og vi kan spille mer enn høyt nok i store forsamlingslokaler.

I mitt 40-årsslag utendørs lånte jeg én Mackie topp og én basskasse. Det spilte både bra og høyt nok, selv for påseilede 40-åringer

Trenger du egentlig mikseren? Hvis du har volumkontrollpå CD-spilleren eller på Wimp/Spotify-kilden, trenger du vel ikke mikseren, med mindre du skal skru på eq.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Trenger du egentlig mikseren? Hvis du har volumkontrollpå CD-spilleren eller på Wimp/Spotify-kilden, trenger du vel ikke mikseren, med mindre du skal skru på eq.
    Jeg har ikke kabler med rca i den ene enden og XLR i den andre, så da er det like greit å ta med seg kassa med mikseren :-)

/r

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men en overgang koster jo ikke stort, så slipper du å drasse på mikseren. Færre feilkilder og lydforringene ledd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mikseren er en Soundcloud EFX8 Soundcraft - [Products], laster ned dokumentasjon as we speak - kan være noen tips å hente :-).

CD-spilleren er koblet til STE2 med en 1/4" jack for hver kanal.

Rune Bakke
    Guest
    [QUOTE=hokeyh]Er jo også feil da SRM450 ikke har RCA inn bak, men XLR.. Da bør du kjøre en liten mikser [/QUOwTE]

Det finner finnes overganger til dette og det er både Jack og XLR.
    Det er null problem å koble direkte.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den lave spenningen som kan være ett problem fra en cdspiller eller pc, så man får ikke utnyttet det fult ut. Mixebord er jo som en preamp og kan kjøre opp spenningen på ut signalet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, men preampen i denne håndterer også signaler med lavt nivå, inkl. mikrofon.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sant nok, men preampen i denne håndterer også signaler med lavt nivå, inkl. mikrofon.
    Da går det fint ja.

Dette blir som regel mer problematisk når man linker flere moduler fra samme kilde.
    Kan ingenting, gjør alt!

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Da går det fint ja.

Dette blir som regel mer problematisk når man linker flere moduler fra samme kilde.
    Fryktelig vanskelig dette var da.
    Diskuterer du for å diskutere eller for å finne en enkel løsning på et problem som er lagt frem? Dette kan gjøres veldig enkelt med en kilde koblet direkte, men det beste er selvsagt et fortrinn eller miksebord, som i de fleste tilfeller forsterker opp signalet.

Men det funker fint med pc eller cd rett inn. Det har jeg kjørt på flere ganger selv. Enkelt og greit!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Fryktelig vanskelig dette var da.
    Diskuterer du for å diskutere eller for å finne en enkel løsning på et problem som er lagt frem? Dette kan gjøres veldig enkelt med en kilde koblet direkte, men det beste er selvsagt et fortrinn eller miksebord, som i de fleste tilfeller forsterker opp signalet.

Men det funker fint med pc eller cd rett inn. Det har jeg kjørt på flere ganger selv. Enkelt og greit!
    Det er du som er vanskelig her, jeg diskuterer ikke i det heletatt.
    Enkel info til ts er det, ingen ting til deg...

De fleste pa forsterkere trenger høy spenning for å yte max, hva som.bare fungerer er noe annent.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hvor høyt dere 40 åringer vil ha det. For moren min f.eks ville de holdt i massevis med dali/nad oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg etterlyste en sub på FB, og da kom en av festdeltakerne seilende med ett oppsett med Electro-Voice ELX112P Powered 12-inch two-way full-range og Electro-Voice ELX118P Powered 18-inch subwoofer.

Det resulterte i disco i bøtter og spann, og både jubilanten og gjestene var storfornøyd.

Takk for engasjementet, folkens!

/r

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •