Veldig begrenset garanti på Behringer Produkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig begrenset garanti på Behringer Produkter

Jeg kom over en liten forumtråd på et utenlandsk forum hvor de linket til veldig begrensede garantier. BEHRINGER: Limited Warranty

Hvordan slår dette inn på Norsk garanti? Jeg ville tro at dersom man kjøper fra en norsk forhandler så har man 3-5 år garanti på slike feil. Eller er der ukorrekt?

Men jeg vil tro at dersom du f.eks handler fra thomann så vil du bare ha 90 dager på disse tingene, og evt. 1 år på noe. Også 3 år på "resten".

Noen som har peiling på hvordan alt dette blir i praksis?

. Warranty Limitations and Exclusions

4.1 This Limited Warranty does not cover consumable parts. These include, but are not limited to; fuses, batteries, cables, illuminants, guitar strings, etc.

4.2 Where applicable, MUSIC Group warrants the following items contained in or with the product to be free from defects in material and workmanship for a period of ninety (90) days from date of purchase.

Accessories
    Power Adaptors/PSUs
    Valves
    Cables
    Foot Switches
    Vacuum Tubes

4.3 Where applicable, MUSIC Group warrants the following items contained in or with the product to be free from defects in material and workmanship for a period of one (1) year from date of purchase:

Digital Displays / LCDs
    Meters
    Switches / Sensors
    VRS / Potentiometers
    Loudspeaker drivers or diaphragm assemblies
    All faders including cross-faders and motorized faders
    Any mechanical component that may be affected by externally applied force

If upon inspection by a MUSIC Group Service Depot or its authorized agent, drivers or diaphragm assemblies are found to have burnt voice coils as a result of over / under driving, or due to a surge from a power amplifier, they will be excluded from warranty coverage.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg kom over en liten forumtråd på et utenlandsk forum hvor de linket til veldig begrensede garantier. BEHRINGER: Limited Warranty

Hvordan slår dette inn på Norsk garanti? Jeg ville tro at dersom man kjøper fra en norsk forhandler så har man 3-5 år garanti på slike feil. Eller er der ukorrekt?

Men jeg vil tro at dersom du f.eks handler fra thomann så vil du bare ha 90 dager på disse tingene, og evt. 1 år på noe. Også 3 år på "resten".

Noen som har peiling på hvordan alt dette blir i praksis?
    Jeg gjetter på at dette er garantibetingelsene som gjelder når Behringer selger til en profesjonell motpart. Da kan man fritt avtale slike lite kundevennlige garantibetingelser.

Finleser man garantibetingelsene - BEHRINGER: Limited Warranty - ser man av pkt. 8.1 at en forbrukers lovregulerte rettigheter ikke berøres:

8.1 This Limited Warranty does not exclude or limit the buyer's statutory rights as a consumer in any way.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk forhandler må følge norsk lov. Er varen ment til å vare lenger enn 5 år, er det 5 års reklamasjonsrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være ett godt eksempel på hvorfor det ikke alltid lønner seg og handle billig i utlandet.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4Sound og Evenstad fører/selger Behringer til meget bra priser i Norge, ofte rimeligere enn 'internasjonale' butikker, når en regner med frakt å Toll-gebyr.
    Vil tro Behringer følger Norsk lov på sine produkter solgt gjennom en 'offisiell' Norsk forhandler. Uansett så må en Norsk forhandler forholde seg til Norsk lov og 5 års reklamasjonsrett, og dekke dette for egen regning hvis Importør/Behringer ikke skulle dekke dette.

Musikkweb.no | Ny Behringer Importør

http://www.luthman.no/

Behringer iNUKE NU6000 - Effektforsterker - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Mr_Stian
    Kan være ett godt eksempel på hvorfor det ikke alltid lønner seg og handle billig i utlandet
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    +1! ;-)
    Nå er det ikke alt som er tilgjengelig eller mulig å få kjøpt i vårt lille land, og en må ut i den store verden hvis en har trua på/skal ha ett produkt.

Selv om en da ikke får særnorske og meget gode forbrukerrettigheter, hvis det skulle oppstå et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke det jeg siktet til heller da. Mange som handle fra utlandet for og spare noen hundre kroner på alt mulig rart som finnes i norge. Skulle det da skje noe er du mye sikrere om du har handlet det her i landet enn fra utlandet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •