Optisk kabel, Xbox, Appel TV, hjemmekino og TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optisk kabel, Xbox, Appel TV, hjemmekino og TV

Hei! Jeg har en Panasonic 46"G30 TV og et LG hjemmekinoanlegg, HX906TAN. I tillegg har jeg en Xbox360 og Apple TV.

Mitt problem er at jeg ønsker og få 5.1 lyd på hjemmekinoanlegget fra begge to. Idag har jeg koblet Xbox'n til tv'n med hdmi og en optisk kabel fra Xbox'n til hjemmekino'n. Har bare én optisk inngang på hjemmekinoanlegget. Så må derfor bytte mellom Xbox'n og Apple TV.

Har prøvd å koble både Xbox'n og Apple TV'n til TV'n med hdmi og så optisk kabel fra TV'n til hjemmekinoanlegget, men får kun 2.0 lyd av dette. Vet noen om det er mulig å få 5.1 lyd gjennom TV'n den måten jeg har koblet på, og evnt. hva jeg må gjøre for å få det til. Eller blir jeg nødt til å bytte optisk kabelen mellom Xbox'n og Apple TV'n. Mister jo mye mening med en optisk kabel utgang fra TV'n hvis det ikke skal være mulig.

Takk for alle svar på forhånd!

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI splitter kansje
    Komplett.no - HQ HDMI Switch 4x1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det løser vel ikke problemet med at jeg ikke har 5.1 lyd..? Når jeg har koblet xbox'n til tv'n med hdmi og optisk kabel fra xbox'n til hjemmekinoen så får jeg 5.1 lyd, men ikke når jeg lar den optiske kabelen gå fra tv'n til hjemmekinoen.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluerabbit
    Men det løser vel ikke problemet med at jeg ikke har 5.1 lyd..? Når jeg har koblet xbox'n til tv'n med hdmi og optisk kabel fra xbox'n til hjemmekinoen så får jeg 5.1 lyd, men ikke når jeg lar den optiske kabelen gå fra tv'n til hjemmekinoen.
    Beklager var litt rask der.Du går andre veien fra TV til anlegg. Er det ingen instillinger på Tv på vilken lyd den sender ut?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluerabbit
    Hei! Jeg har en Panasonic 46"G30 TV og et LG hjemmekinoanlegg, HX906TAN. I tillegg har jeg en Xbox360 og Apple TV.

Mitt problem er at jeg ønsker og få 5.1 lyd på hjemmekinoanlegget fra begge to. Idag har jeg koblet Xbox'n til tv'n med hdmi og en optisk kabel fra Xbox'n til hjemmekino'n. Har bare én optisk inngang på hjemmekinoanlegget. Så må derfor bytte mellom Xbox'n og Apple TV.

Har prøvd å koble både Xbox'n og Apple TV'n til TV'n med hdmi og så optisk kabel fra TV'n til hjemmekinoanlegget, men får kun 2.0 lyd av dette. Vet noen om det er mulig å få 5.1 lyd gjennom TV'n den måten jeg har koblet på, og evnt. hva jeg må gjøre for å få det til. Eller blir jeg nødt til å bytte optisk kabelen mellom Xbox'n og Apple TV'n. Mister jo mye mening med en optisk kabel utgang fra TV'n hvis det ikke skal være mulig.

Takk for alle svar på forhånd!
    Du får sjekke innstillinger på TV !

Og hvis ikke det lar seg ordne der , så kan jo kanskje en slik optisk switch være en mulighet ?
    Toslink switch (Digital Audio Switch)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det merkelige er at jeg ikke får opp valg for spdif når jeg er på kanal "hdmi 1", "hdmi 2" osv. Men får valgene opp når jeg velger dvb-tuner, ikke på analog da.
    Har også prøvd å ikke bruke optisk kabel, med å bruke hdmi fra xbox'n til TV'n og hdmi fra TV'n til hjemmekino'n med ARC-funksjon. Får bare 2.0 lyd her og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare koble xboxen og AppleTV rett inn i surroundlyd via HDMI og så kjøre HDMI ut til TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, dumme meg. Selvfølgelig fungerer det! Ble bare ekstremt opphengt i at jeg ikke fikk 5.1 gjennom optisk kabel fra TV'n. Eneste grunnen til at jeg ikke får det må vel være at det fungerer kun med den innebygde TV-tuneren. Kan ikke tenke meg noe annet. Men tusen takk! Da har jeg brukt en optisk kabel overflødig de siste årene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •