B&W mm-1 eller Companion 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W mm-1 eller Companion 5

Hei! Jeg er ute etter ny pc høyttalere og har kikket litt på MM-1 og companion 5. Begge låter bra på hver sin måte. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken av dem jeg skal ha. Har dere noe erfaringer med dem? Bosen gir mer punch når det trengs i forhold til mm-1. MM-1 gir faktisk bedre lyd. Takker for all svar

Prisen på MM-1 er 4000
    Prisen på Companion 5 er 3000.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en test av begge på lydogbilde.no. Du kan google litt så finner du den. Jeg ville uten tvil valgt mm-1 pga lyd, design og fravær av sub men det er ut ifra mine ønsker og behov. Hvor ofte trenger du mer punch? Du skriver begge låter bra på hver sin måte, hvem av dem kan du leve lengst og best med uten å tenke på om du burde ha valgt den andre:-D

Renè

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt valgt B&W MM-1. Bedre lyd kvalitet og finish/design er et stort pluss!

Ser man over dammen finnes det bedre muligheter (se parts express, swans etc) som gir bedre lyd for pengene da 3-4 lapper regnes som mye penger for PC-høyttalere. Regner med at de ikke er primær ht i huset uansett :-D

Men neppe er de like elegante og stilige som B&W sine MM-1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes faktisk at mm-1 hadde fyldigere lyd selv uten sub, men nå har jeg ikke fått hørt på dem grundig. Hørte på mm-1 hos hifiklubben i stille butikk. mens companion 5 var plassert i en bråkete lefdal butikk. ( fikk kun prøvd dem med aux kabel) Det skal ikke være primært i huset nei.

Jeg ser egentlig for meg at mm-1 kan slite i visse lavfrekvensregister? F.eks sangen a thousand years ( sting). Noen som har erfaring med det? Jeg har heller ingen dårlig plass, så har lite argumenter for størrelsen til mm-1. Bosen er jo 1000 kr rimligere enn B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å handla mm-1. Utrolig hva en liten høyttaler kan lage av lyd. Fikk den forresten for 3000,- grunnet rework modell, Fornøyd så langt. Må dem spilles inn?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •