valg av DAC til mitt oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zelly
    bumper denne tråden. Etter å ha lest denne testen av Musical Fidelity V-DAC ble jeg gira på å kjøpe DAC igjen. Vurderer det sånn av at jeg har lyst å prøve og kommer nok til å få bedre lydkvalitet enn det jeg har nå med en aux kabel til 70kr fra jula. Og det har kommet en oppgradert versjon av den, koster 2400kr! Løp å kjøp, eller ta enern for en tusenlapp mindre?

Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo
    Alternativt ligger det ein Benchmark Dac1 på brukten til 3000. Ein meget god dac og headamp.

Hvilke muligheter har du for å ta ut lyd digitalt på din pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Alternativt ligger det ein Benchmark Dac1 på brukten til 3000. Ein meget god dac og headamp.

Hvilke muligheter har du for å ta ut lyd digitalt på din pc?
    Dette står om hovedkortet mitt:

Realtek® ALC898 8-Channel High Definition Audio CODEC
    - Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
    Audio Feature :
    - Absolute Pitch 192kHz/ 24-bit True BD Lossless Sound
    - DTS Ultra PC II
    - DTS Connect
    - Optical S/PDIF out port(s) at back panel

edit: tenkte å bruke usb til pcen også noe annet til ps3. Det er egentlig alt jeg kommer til å bruke dacen til

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du kan ta ut signal av høy kvalitet via optisk utgang.

Legger også ved denne linken: http://avforum.no/forum/generelt-aud...enger-jeg.html

Usikker på om du har gjort noko med kordan signalet behandles. eller ikkje behandles i windows (antar du bruker windows?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du kan ta ut signal av høy kvalitet via optisk utgang.

Legger også ved denne linken: http://avforum.no/forum/generelt-aud...enger-jeg.html

Usikker på om du har gjort noko med kordan signalet behandles. eller ikkje behandles i windows (antar du bruker windows?)
    Jeg bruker windows 8 pro 64bit. Har bare installert realtek driveren. Er det dette du mener? Dette er standard verdi. Bildr.no

edit: tar kveld nå, sjekker tråden imra!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på kva win8 faktisk gjør med signalet som sendes ut, men i tidligere versjoner av windows har det blitt kjørt gjennom windows behandlingsprogram, noko som er unødvendig og kan forandre/ødelegge signalet.

ASIO er ein driver som hindrer dette og gir ut det som spilles av på maskinen.
    Nøkkelen til god lyd ut av pc er akkurat dette. Holde signalet fra tapsfrie filer urørt og digitalt så lenge som mulig, deretter god konvertering til analog (DAC).

Som sagt litt usikker på mulighetene i win8, så her kan nok andre svare mye bedre enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på kva win8 faktisk gjør med signalet som sendes ut, men i tidligere versjoner av windows har det blitt kjørt gjennom windows behandlingsprogram, noko som er unødvendig og kan forandre/ødelegge signalet.

ASIO er ein driver som hindrer dette og gir ut det som spilles av på maskinen.
    Nøkkelen til god lyd ut av pc er akkurat dette. Holde signalet fra tapsfrie filer urørt og digitalt så lenge som mulig, deretter god konvertering til analog (DAC).

Som sagt litt usikker på mulighetene i win8, så her kan nok andre svare mye bedre enn meg.
    Finner vel ut av det. Vurderer sterkt å bare kjøpe musical fidelity dacen. Enern fikk jo sykt bra kritikk og koster tusenlappen, mens 2ern er forbedret og koster 2500

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde dedikert lydkort (audigy2) og jeg kjøpte Abrahamsen a-dac. Kosta vel bare 1000kr. Du får vel ikke brukt headphones på den tror jeg, men jeg er fornøyd med den. Lyden ble fyldigere med litt mere tyngde i bassen og lyden ble mindre skarp, og som er bra ift lyttertretthet. Fin og se på også. Mye for pengene synes jeg. Vet det har kommet en ny a-dac nå. Mulig det er headphone utgang på den.

Hk og klipsch hørtes skarpt ut i mine ører(har lest flere som har skrevet det her), så denne kan passe fint. Men musikk er jo en smaksak, og kanskje du liker musikken litt skarp?. Jeg kjører ikke balansert, siden min forsterker ikke har det. Jeg har rotel ra-04 se og Dynaudio dm 2/6.

Abrahamsen A-DAC | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Jeg hadde dedikert lydkort (audigy2) og jeg kjøpte Abrahamsen a-dac. Kosta vel bare 1000kr. Du får vel ikke brukt headphones på den tror jeg, men jeg er fornøyd med den. Lyden ble fyldigere med litt mere tyngde i bassen og lyden ble mindre skarp, og som er bra ift lyttertretthet. Fin og se på også. Mye for pengene synes jeg. Vet det har kommet en ny a-dac nå. Mulig det er headphone utgang på den.

Hk og klipsch hørtes skarpt ut i mine ører(har lest flere som har skrevet det her), så denne kan passe fint. Men musikk er jo en smaksak, og kanskje du liker musikken litt skarp?. Jeg kjører ikke balansert, siden min forsterker ikke har det. Jeg har rotel ra-04 se og Dynaudio dm 2/6.

Abrahamsen A-DAC | Lyd & Bilde
    Takk for svar, skal sjekke den ut. Er det egentlig stor forskjell mellom type lyd på de forskjellige dacer i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Musical Fidelity V-DAC hos elutstyr.no
    Hva er den beste måten å koble den for mitt anlegg/pc? Hva trenger jeg av kabler? Det følger vel bare med USB-kabel med DACen? Jeg skal bestille fra elutstyr.no så hadde vært fint å funnet det jeg trenger av kabler der, hvis ikke kan jeg gå til soundgarden eller hifiklubben hvis dem har noe bedre.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du vel svaret på selv. Du skrev lydkortet ditt har optisk ut, så enten bruker du usb eller optisk kabel. Vil vel anbefale optisk pga det lager galvanisk skille imellom pc og dac, da skal du ikke få støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det har du vel svaret på selv. Du skrev lydkortet ditt har optisk ut, så enten bruker du usb eller optisk kabel. Vil vel anbefale optisk pga det lager galvanisk skille imellom pc og dac, da skal du ikke få støy.
    Ok den er grei. Men jeg har feilet litt, var ikke V-dac de hadde var V-link! Altså ikke en dac. De har bare V-DAC II der til 2400kr. Jeg ville trodd den første V-DAC hadde holdt, men de selger ikke den lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump, hva tror dere om den? Etter å ha lest tester fra v-dac 1 og sett på forbedringene til v-dac 2 ser det vel bra ut?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •