Kan jeg ha surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg ha surround?

Jeg har lyst på litt bedre lyd til projektoren enn 2.0 anlegget jeg har i dag, men litt usikker på om surround vil fungere for meg da sofaen står nesten helt inntil bakveggen. Kan mulig flytte den litt ut, men ikke mer enn ca 30cm.

Hadde i utgangspunktet tenkt på Dali Concept-serien, men får jeg noe ut av det med så liten avstand fra vegg til øret? Er evt små satelitthøyttalere et valg som vil fungere bedre?

Jeg har forøvrig en rx-771 receiver om det er noen som har tips som kan passe til den. Har tenkt å kjøre pre-out og egen forsterker til frontene.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seoghør
    Jeg har lyst på litt bedre lyd til projektoren enn 2.0 anlegget jeg har i dag, men litt usikker på om surround vil fungere for meg da sofaen står nesten helt inntil bakveggen. Kan mulig flytte den litt ut, men ikke mer enn ca 30cm.

Hadde i utgangspunktet tenkt på Dali Concept-serien, men får jeg noe ut av det med så liten avstand fra vegg til øret? Er evt små satelitthøyttalere et valg som vil fungere bedre?

Jeg har forøvrig en rx-771 receiver om det er noen som har tips som kan passe til den. Har tenkt å kjøre pre-out og egen forsterker til frontene.

Ta en titt på disse feks. De kan plasseres / vinkles etter ønske.
    Har disse selv på loftstuen, de er rimelige og fungerer meget bra.

Dynavoice Magic FX-4 Black High Glossy PAR - Surround
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhenger av hvordan du vil ha det. Du kan også lage hull i veggen og ha innfelte høyttalere, med en grill der passer fargen på veggen kan det bli stiligt.
    Det er ikke nødvendigt med store surround høyttalere, har du uansett behov for litt ekstra pundus i bassen på surround kan du koble en liten sub på og ha den under sofaen f.eks.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på Dali Ikon onwall? De går rimelig på brukten. De er vinklet, jeg har mine helt oppunder taket. Selv om sofa er helt inntil veggen så funker det bra. Kan og ha de litt ut på sidene. Pga vinklingen og utrolig bra spredning i diskanten blir lyden og effektene bra samtidig som det er litt diffust som lyden bak skal være etter min mening. Det verste jeg vet når man får bakkanalene pekende rett mot ørene... Eventuelt hvis du vil ha mindre høyttalere er det jo B&W M1, Focal Dome som kan monteres i taket og rettes mot lytter.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Virker som det er mulig med surround, helst med skråstillte høyttalere.

Har vurdert denne pakken på tilbud da jeg allerede har Jamo-fronter. Noen som har en formening om det vil fungere/er OK kvalitet. Blir selvsagt ikke like stort trøkk med satelitter, men har uansett ikke mulighet til å spille på full guffe pga naboer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •