Hvor høyt spiller dere? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Subber funker som et hemmelig våpen når det kommer til slik krigføring

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor selv i nyere tomannsbolig med noen over. Spiller jeg på referansenivå -20 på receiver og ca 80 db blir det bråk fra de over... Film går da som regel på rundt -20 til -25, da pleier de og overleve... Han over kjøpte seg tydeligvis trommesett for en stund siden og spilte sent... Etter jeg da virkelig viste hva volum er med sangen A Perfect Circle, av Lullaby.... Ja tror han faktisk solgte trommesettet

Etter 15 år med naboer tett innpå i leilighet står huset klart om 4 mnd! Gjett om jeg gleder meg!!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Fikk nye naboer ved siden av meg i 2-manns boligen. Så aldri noe til de, men plutselig en dag ville de ha koden på det trådløse nettet mitt. Ville streame ting fra nettet.
    Noe de faktisk fikk.

De spiller stadig høy musikk på kveldene, noen ganger til kl 01. Hver gang jeg nærmer meg 80 db så virker det som de vil demonstrere.
    En Mandag kl 19.30 kommer de busende på stuevinduet og skal ha meg til å skru ned. Jeg ser på Top Gear (begrenset med støy på det liksom) uten subbene på og det er vel 60-70 db.

De neste kveldene spilte de så høyt de selv ønsket morgen og kveld.
    Så det virker som at de bare ser ting fra de sin side.

Tok like greit og la subbene få fritt spillerom på Infected og Yello i ett par timer. Sånn på 110-120 db i snitt sånn at de kunne få litt tilbake. Gikk en del knuste glass og gjenstander der borte hos de, men LITT må de jo tåle ;-)
    Payback`s a bitch :-D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri fått noen direkte klage fra noen, og er egentlig utolig siden har nabo vegg i vegg på to sider. Veldig gode naboer da... gjelder jo å bruke hue litt og. Ho ene kom veldig høflig en dag for noen år siden og kommenterte at jeg spillte veldig høyt siden det klirret i glassene i kjøkkenskapet hennes. Jeg har faktisk måtte klage på naboen selv, men da hadde han flat pedal på musikken natt til en fredag en gang. Når man skal opp på jobb og har barn som skal på skole og naboen ikke tar hensyn til det ser jeg rødt. Ellers bryr jeg meg ikke...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plages aldri av musikk fra naboer og har aldri klaget på en fest.

Fester en gang i blant er normalt, selvom jeg aldri fester selv lenger. Ungdom fester nesten alltid mer enn eldre.

Det må man bare regne med, sånn er livet. Det hjelper ikke å være grinete på livet.

At folk med små barn plages, pga at barn ikke får sove har jeg derimot full forståelse for, men gamle pensjonister som er grinete på naboen på 20 som har en fest med høy musikk, har jeg null forståelse for.

De husker sikkert ikke hvordan det var selv når de var unge....

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert kjipt å være gammel og syk , ligger å prøve å sove, men klarer ikke for naboen på 20 spiller musikk på flat pedal. Det går litt begge veier syns jeg...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Sikkert kjipt å være gammel og syk , ligger å prøve å sove, men klarer ikke for naboen på 20 spiller musikk på flat pedal. Det går litt begge veier syns jeg...
    Jeg bare forstår det ikke, jeg hadde ikke reagert selvom jeg hadde hørt Barbie Girl dagen lang heller.

Men komisk hadde det vært, og det hender jeg ler av musikksmaken til naboen, men det er sef ikke vondt ment.

Hun ler sikkert av min musikksmak også.

Jeg spiller ikke høy musikk etter 11, og jeg har vel aldri fest her heller.

Men jeg hadde ikke blitt sur om en ungdom flyttet inn over og hadde fest hver helg.

Hadde mye fest selv når jeg var yngre, så jeg skjønner det.

Jeg synes det er værre med krangling, hyling, husbråk og snorking.

Musikk er bare hyggelig.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig sjelden jeg beveger meg under -40 på recievern uten at det er fest. under film hender det det blir høyere.

De få gangene det er fest ligger jeg vel på rundt 90db
    Har hatt de gangene jeg virkelig har dratt på da, og vet at jeg bånner radioshacken i sweetspot når jeg treffer -2 i MV. Det er ubehagelig høyt.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Artig tråd.

Bor selv i en tomannsbolig og var så heldig og fikk kjøpe nytt. Min del ble ferdig først og jeg fikk testet ut hvordan det låt med diverse volum inne hos naboen Bestemte meg for og lydisolere hele veggen innmot naboen. Det ble mye bedre. Har enda ikke fått noen klager og det ser ut som jeg har inspirert naboen også for han har selv skaffet seg ett 2.1 anlegg Og han er veldig glad i bass!

Jobber turnus og jeg er glad i og spille høyt men gjør det når de fleste er på jobb. Men har avik selvfølgelig. Skal jeg ha fest(noe som er svært sjeldent) foreligger det en nabovarsel i postkassene til sameiet. Er to tomansboliger..

Når jeg bodde i blokk fikk jeg klager ganske ofte. Fra alle etasjene, men var litt mer fest den gangen:roll: Kan nevne at jeg lydisolerte gulvet i stua i den siste blokkleiligheten men effekten av det var nok ikke 100%

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg gruer meg til den dagen kommer hvor jeg skal få etablert meg etter studier og få tatt med meg anlegget inn i en leilighet når jeg leser det andre her skriver! RF-7ene er glade i å gjengi bass.. Har en leieboer her jeg bor nå, hører han stadig spiller musikk inn til meg med det bedritne Logitech Z-5500 anlegget sitt! Kan ikke si jeg bryr meg så mye om akkurat det, men det hender det er payback-time

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lys av denne tråden måtte jeg også finne frem måleren. Når jeg skal slappe av og lytte på musikk (og ikke gjøre noe annet), liker jeg et lyttevolum på 80-85dB. Men kona syns det var høyt, så det er et lyttevolum når jeg er alene
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •