Hvor høyt spiller dere? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, uansett vil jeg ikke si "huset raser ned" tilstander oppe hos han selv om du altså spiller på normalt nivå.

Siden du må lytte for å høre musikken din når du står i leiligheten han vil jeg si han er ganske urimelig. Bor man i blokk må man tåle at man hører litt lyder fra naboene.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg ble nysgjerrig over veldig lave tall, så jeg målte selv med mobilen i en helt stille stue, og da målte den i underkant av 35db. Jeg bruker appen "DB Volume". Hvilken app brukte du?

Mathias
    Brukte en jeg fant på playstore som heter audio meter, skrur jeg av alt i leiligheten så ligger den på ca 25db..
    Men det som er vanskelig med støymålinger er å skille den støyen som ikke har noe med det man skal måle f.eks fly, fugler, vind etc.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Ok, uansett vil jeg ikke si "huset raser ned" tilstander oppe hos han selv om du altså spiller på normalt nivå.

Siden du må lytte for å høre musikken din når du står i leiligheten han vil jeg si han er ganske urimelig. Bor man i blokk må man tåle at man hører litt lyder fra naboene.
    Nei det var langt fra det, man hørte det når jeg spilte på 75db, men når jeg skrudde ned til 60db så måtte man lytte for å høre det..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble så nyskjerig dette med db måling og støy at jeg tok fram min egen db måler (RadioShack). Sånn for å sjekke målene her. Nå spiller jeg supertramp BD en min og den viser rundt ca 60, når jeg spiller med -37 på min receiver. Jeg oppfatter dette som tilstrekkelig høyt for min del. Så mulighetene for å plage naboene på dette nivået er latterlig liten.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Rotja, man kan uansett aldri plage noen så lenge man spiller Supertramp musikk........
    I så fall vil jeg gjerne vite hvem det er som klager: navn, adresse og telefonnummer til nærmeste balltre-butikk

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Men Rotja, man kan uansett aldri plage noen så lenge man spiller Supertramp musikk........
    I så fall vil jeg gjerne vite hvem det er som klager: navn, adresse og telefonnummer til nærmeste balltre-butikk
    Ha, ha..ja det var vel et dårlig eksempel. Det var vel, lydtrykk vi snakka om ikke musikk smak, men jeg ser tegningen..:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller på ca 65 db målt med telefon app daglig frem til kl 10 på hværdager.
    Blir 80-90 i helgene frem til 11 og kanskje 11:30 ingen klager på 2 år i betong blokk.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje også nevne at laveste jeg klarer og måle med db meteret mitt i leigliheten er ca 35-40 DB (da står ikke pcen på engang)

Disse mobil appene er en ok start for generell støymåling men de er praktisk talt døve ned under 500hz (begrensning i mikrofonen), brukte en par sånne sjøl når jeg først starta med annlegget (bare verdt lyd entusiast i et år) og dette endte med at subwoofern stod 60DB for høyt.

Så hvis det er mye grom dunk i musikken så kan nok det reele lydtrykket være en del høyere enn hva som pekes ut i disse appene.

Men som de fleste her er jeg enig ned at dette høres ut som en meget hårsår nabo :\

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke db jeg lytter på aner jeg ikke. Men havner somregel en plass mellom 70-90% av anleggets max grense. 100% er når det begynner å vrenge seg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kan kanskje også nevne at laveste jeg klarer og måle med db meteret mitt i leigliheten er ca 35-40 DB (da står ikke pcen på engang)

Disse mobil appene er en ok start for generell støymåling men de er praktisk talt døve ned under 500hz (begrensning i mikrofonen), brukte en par sånne sjøl når jeg først starta med annlegget (bare verdt lyd entusiast i et år) og dette endte med at subwoofern stod 60DB for høyt.

Så hvis det er mye grom dunk i musikken så kan nok det reele lydtrykket være en del høyere enn hva som pekes ut i disse appene.

Men som de fleste her er jeg enig ned at dette høres ut som en meget hårsår nabo :\
    Ikke rart jeg fikk øresus etter at jeg peaket 110db med måling med mobilen min. Og ja, jeg har futt i bassen også! 8)

Mathias

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bodd i blokk siden juni 2011 og fikk min første naboklage (skriftlig) med mitt gamle Sony 5.1 Dolby Digital THX-Ultra supersonic xxx-bassanlegg fra 200X.

Underveis har det kommet folk innom og bedd meg stille ned musikken, til og med når jeg spiller på -40 på forsterkeren.

Blokka er bygd i 1963, og alle innvendige vegger er mur. Det er så lytt at jeg hører kjærringa som bor over meg når hun nyser !!!

Brev og atter brev har kommet med klager på generell feststøy og bråk, og de minner om tynne vegger og at det er lytt i hele blokka. Så jeg tok mot til meg når jeg pussa opp det ene soverommet.

Kjøpte fyllmasse til mur, og satte i gang. Når jeg hadde forboret det som skulle være stendervegg, (40 cm mellom hvert hull), så ga jeg **** i å sette opp treverk, men fylte igjen hullene med masse. Jeg sparklet og la tapet, så boringen var kun på pur *****.

Mellom borejævlisering og tapetsering, la jeg gulv. Men før gulvet ble lagt, kappa jeg opp den gamle parketten til fliser på ca 5 cm. Hulboring og saging ble utført med et par minutters mellomrom og dette pågikk i ca 2 uker. (Jeg jobber på havet, så jeg har god tid )

På forhånd hadde jeg hengt opp nabovarsel om oppussing, og det pågikk fra 0800 til utpå kvelden en gang mellom 2000 og 2200.

Det har ikke kommet noe brev eller klager på musikkstøy etter dette. Og nå gjennstår kjøkken, stue og et soverom, så skal jeg selge driten og få meg noe med kjellerstue så jeg kan få meg et lytterom

Moralen hvis jeg skal kalle den det, er å være konstruktiv og fantasifull når det kommer til nabostøy. Det vil alltid være en ***** som ikke er fornøyd, så da må du heller prøve å drive han til vanvidd på et lovlig vis

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste denne for en times tid siden, og jeg ler ennå.....

Takk, slendrian

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå starter de helga der oppe høres det ut som, og siden jeg hadde DB måleren framme tenkte jeg og sjekke, og har ikke noe særlig lyd på sjøl akkurat nå, men det er ca 70DB her nede..

Tror gamle Nad'n min for utfolda seg der oppe

Oppdatering:
    Forer på med litt infected Mushroom så da 'svarer' jeg med 95 DB.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg smilte også godt av innlegget til slendrian

Jeg bor heldigvis i enebolig, selv om jeg nok kan høres i nabolaget av og til :wink:

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører for det meste på middels dynamisk rock, og:

*Avslapping/hverdagsnivå: 60-75dBC alt etter form og musikkvalg.
    *Godt humør/helg : 70-85dBC

...i lytteposisjon (et godt stykke unna høyttalerne). Ingen susing/plager/tretthet selv etter lengre lytteøkter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg smilte også godt av innlegget til slendrian

Jeg bor heldigvis i enebolig, selv om jeg nok kan høres i nabolaget av og til :wink:
    He he

Samme her. Og Done that :-D

Da jeg hadde anlegget i 2. etasje var det vist ikke musikken som var problemet, men støyen fra takplatene som tydeligvis ikke var spessielt glad i SVSene :-D hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg leste denne for en times tid siden, og jeg ler ennå.....

Takk, slendrian
    Hahaha Grei måte å starte helgen på dette vel ?!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55-60db? Ligger vel godt over det, tipper opp i mot hundre, uten å ha målt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nye naboer ved siden av meg i 2-manns boligen. Så aldri noe til de, men plutselig en dag ville de ha koden på det trådløse nettet mitt. Ville streame ting fra nettet.
    Noe de faktisk fikk.

De spiller stadig høy musikk på kveldene, noen ganger til kl 01. Hver gang jeg nærmer meg 80 db så virker det som de vil demonstrere.
    En Mandag kl 19.30 kommer de busende på stuevinduet og skal ha meg til å skru ned. Jeg ser på Top Gear (begrenset med støy på det liksom) uten subbene på og det er vel 60-70 db.

De neste kveldene spilte de så høyt de selv ønsket morgen og kveld.
    Så det virker som at de bare ser ting fra de sin side.

Tok like greit og la subbene få fritt spillerom på Infected og Yello i ett par timer. Sånn på 110-120 db i snitt sånn at de kunne få litt tilbake. Gikk en del knuste glass og gjenstander der borte hos de, men LITT må de jo tåle ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven, de skulle bare visst at de kødder med en fra AVforum