Hvor høyt spiller dere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Jeg hadde fest, i displayet på recieveren stod det -02db. Min asiatiske nabodame banket på og sa at bildene hennes falt ned fra veggen.
    Hehe, vil jo si da at hun er i sin fulle rett til å si fra.... ellers får du bare si at ho må la være å henge bildene opp igjen

Normalt lyttevolum for meg er -40 til -30. Hvis jeg er ordentlig i siget kan det bli rundt -10 på preèn, og det syns jeg er voldsomt høyt. Nærmer meg 40 så sier vel sitt
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får en litt varm følelse inni meg når jeg leser alle problemene dere har. Kjipt at man ikke kan spille som man vil, så føler med dere, men samtidig glad for at jeg kan.

Nærmeste nabo er ca. 100 meter nedi gata og det er broren min som også har et ganske oppegående anlegg.

Så om jeg har lyst til å se en scene fra Transformers på full guffe når jeg kommer hjem fra byen går det helt fint :-)

Tilbake til spørsmålet; har ikke målt hvor høyt jeg spiller, men har alltid forsterkeren på -16 når jeg ser film. Det er ganske høyt, hender jeg spiller høyere på demo, men da synes jeg det begynner å bli ubehagelig i lengden.

Musikk blir nok spilt høyere enn film, alt avhengig av humør og hvor mye alkohol som er i kroppen. Som en sa her tidligere, jo mer alkohol, jo høyere lyd.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken alder er det på denne naboen din?

Forsterkeren min står for det meste på rundt -40dB til alle døgnets tider. Når jeg spiller høyt eller lytter til musikk kan volumet gå opp i mot -10dB til tider. Men aldri fått klage fra naboene, er riktig nok broren min som bor over meg og en kamerat som bor ved siden av. Men hender jeg er opp hos broren min når jeg spiller på rundt -40bB, men har aldri hørt noe lyd nedenfra meg når jeg har vært der oppe. Bygget er fra 91, så er endel nyere enn hos deg. Også har alle egen inngang, så er ikke noe fellesgang eller noe sånt
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte kanskje og nevne i farten.

Til musikk så pleier jeg og kose meg med rundt 70-80 DB (dette er med lydmeteret ikke hva receivern står på), noe dunke dunk musikk kan i korte perioder komme opp i 90DB, film er litt mer dynamisk men normal scener med tale etc går det stort sett i 60-70db men 'eksplosjonene' kan fort bikke 100 DB særdeles i bass området :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 time med fullt volum er konge! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ved et tidligere bosted en ekstrem slitsom nabo ovenpå. Dårlig isolert var det også.

Naboparet var NAV`ere med en hærskare av kamerater på besøk og musikk på til alle tider av døgnet. Hyggelig det når jeg skulle opp 05.00 på morgenen.

Det hjalp ikke å klage til dem, så jeg tok min egen barnslige hevn.

Satt på en grufull CD fra "Elvablæst`n (lokal country fra os) på repeat og dro på påskeferie til Sverige. Hehe.

De flyttet ikke så lenge etterpå

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    1 time med fullt volum er konge! 8)
    Bærre å kose sæ...

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Kom til å tenke at kanskje naboen har en annen musikksmak. Vet ikke hva du spiller og hva han liker men hadde vert interessant å finne ut om du hadde fått klage om du hadde spilt helt etter hans musikksmak.
    Jeg har ikke noen spesiell musikk smak, så her går det i rar jazz til den svarteste metalll.
    Er hobby musiker og liker å finne inspirasjon i alle musikk sjangere.
    Men kanskje naboen over er veldig glad i danseband og sputnik, det hører jeg aldri på..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg synes vel det hadde vært vel så interessant å vite hvordan trådstarter hadde reagert hvis naboen hadde spilt frijazz på samme lydstyrke hele døgnet.
    Mye bra frijazz der ute da
    Jeg er veldig vant til støy og bryr meg egentlig ikke så mye om støy fra naboer, klarer som regel å overse det..

Var en gjeng som bodde over meg når jeg bodde i oslo og de var av den typen som trodde det var dj'er, og de hadde lempet inn et heftig pa anlegg i leiligheten og da hente det at samme sang sto på repeat i flere timer og de drev å lekte seg med effekter og putte inn forskjellige lyder inn i sangen.
    Det problemet ble løst med at jeg spilte høy musikk selv når de holdt på..

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Hvilken alder er det på denne naboen din?

Forsterkeren min står for det meste på rundt -40dB til alle døgnets tider. Når jeg spiller høyt eller lytter til musikk kan volumet gå opp i mot -10dB til tider. Men aldri fått klage fra naboene, er riktig nok broren min som bor over meg og en kamerat som bor ved siden av. Men hender jeg er opp hos broren min når jeg spiller på rundt -40bB, men har aldri hørt noe lyd nedenfra meg når jeg har vært der oppe. Bygget er fra 91, så er endel nyere enn hos deg. Også har alle egen inngang, så er ikke noe fellesgang eller noe sånt
    Han er vel i 60års alderen, så han er ikke ekstremt gammel..

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg får en litt varm følelse inni meg når jeg leser alle problemene dere har. Kjipt at man ikke kan spille som man vil, så føler med dere, men samtidig glad for at jeg kan.

Nærmeste nabo er ca. 100 meter nedi gata og det er broren min som også har et ganske oppegående anlegg.

Så om jeg har lyst til å se en scene fra Transformers på full guffe når jeg kommer hjem fra byen går det helt fint :-)
    et
    Tilbake til spørsmålet; har ikke målt hvor høyt jeg spiller, men har alltid forsterkeren på -16 når jeg ser film. Det er ganske høyt, hender jeg spiller høyere på demo, men da synes jeg det begynner å bli ubehagelig i lengden.

Musikk blir nok spilt høyere enn film, alt avhengig av humør og hvor mye alkohol som er i kroppen. Som en sa her tidligere, jo mer alkohol, jo høyere lyd.
    Ja det er digg å kunne guffe på når man føler for det, har selv bodd noen steder der man kan det og savner det å kunne styre volumet etter humøret ikke naboen..

Det som er rart er at han karen over er halv alkis og drikker seg ganske bedugget hver dag, han har værtfall vært bedugget når han har vært her nede og klagd.
    Så der tror jeg det med alkoholen går andre veien

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Mener å ha lest et sted at dersom lydnivået fra ditt anlegg overstiger ~60db i hans leilighet så har man rett til å klage etter et visst tidspunkt på døgnet. Etter kl 2300 skal det ifølge loven være så stille at ingen kan klage...
    Leste på en side om støy der det står at man ikke skal overstige 38db i naboens leilighet over lengre tid..
    Men jeg vet ikke hvor mye støy som lekker fra meg opp til naboen..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å sette på det du mener er et fornuftig nivå, og så gå på besøk til naboen din for å høre hvor mye lyd han hører inne hos seg.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50-60db er omtrent det det ligg på i lytteposisjon når eg ser tv her, med dei innebygde høgtalarane i tven. No bur eg heldigvis i einebolig, men hadde eg budd i blokk og naboen hadde klaga på det volumet, hadde eg tenkt hans problem, ikkje mitt...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Det som er rart er at han karen over er halv alkis og drikker seg ganske bedugget hver dag, han har værtfall vært bedugget når han har vært her nede og klagd.
    Så der tror jeg det med alkoholen går andre veien
    Virker som det er denne karen som har et problem og ikke noe i veien med ditt anlegg og spillemåten. Kan virke som at problemet ligger andre steder enn i høy lyd.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde i en blokk i Oslo hvor det var en dame i 70 åra som klagde på alt og alle, både skriftlig og muntlig. Vi var så heldige å ha henne i etasjen over og rett som det var banka hun i gulvet uten god grunn.

Den ene gangen hadde samboeren noen venninner på besøk og spilte musikk fra ett lite pc anlegg. Klokka 2200 ringte Trygghetssentralen. Da hadde hun sikkert ringt politi og ikke fått gehør.

Hun hadde hjerteproblemer og mente alle skulle rette seg etter henne sitt behov for ro og stillhet. Det som er så rart med slike mennesker er at de mangler selvinnsikt nok til å forstå at det er de som er problemet.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært oppe hos han og snakket med han og testet og målt med db måler.

Db måleren viste rundt 10db ekstra hos han når jeg spilte på 75db i leiligheten og på 60db som jeg vanligvis spiller på, så gjorde den ikke utsalg, men man kunne høre musikken hvis man lyttet veldig godt etter..

Så han får bare lære seg å leve med det, jeg kommer ikke til å bry meg mer om klagene..

Brukte mobilen til å måle med i dag, orket ikke å drasse med meg mikrofon og hele pakka opp til han..

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg leser helt feil men "Db måleren viste rundt 10db ekstra hos han når jeg spilte på 75db i leiligheten", antar det ikke var 85db oppe hos han når du hadde 75db hos deg.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Mulig jeg leser helt feil men "Db måleren viste rundt 10db ekstra hos han når jeg spilte på 75db i leiligheten", antar det ikke var 85db oppe hos han når du hadde 75db hos deg.
    Nei var vel 20db når det ikke ble spilt musikk, men den steg til 30db når jeg satt på musikk..
    Men dette var med mobil og kan ikke akkurat si at det er en nøyaktig måling.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Nei var vel 20db når det ikke ble spilt musikk, men den steg til 30db når jeg satt på musikk..
    Men dette var med mobil og kan ikke akkurat si at det er en nøyaktig måling.
    Jeg ble nysgjerrig over veldig lave tall, så jeg målte selv med mobilen i en helt stille stue, og da målte den i underkant av 35db. Jeg bruker appen "DB Volume". Hvilken app brukte du?

Mathias

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •