Flere som har hatt problemer med Thomann?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere som har hatt problemer med Thomann?

I januar 2012 så sendte jeg tre elementer til Thomann, pga en lyd som kom fra elementene, som har vært der siden jeg fikk de. Jeg sendte de tre elementene via Posten, de var alle pakket godt inn og jeg kan ikke skjønne hvordan de ble ødelagt. Når de ankom så sa Thomann at den ene støvhetten var slått inn, det var greit. Lyden kom fra limrester som lå igjen på membranet og de hadde fjernet dette. Alt virket helt greit, og det var ikke noe problem for meg at den ene støvhetten var slått inn. Men her kommer det store problemet. Når jeg mottar de tre elementene jeg sendte, så var to av tre støvhetter slått inn, det var lakkskader på hele metallrammen, og på det ene elementet så var det slått ut et stort stykke metall fra rammen. Jeg kontaktet Posten raskt etter dette og de sa at jeg måtte kontakte Thomann for å få erstatning. Jeg har sendt Thomann flere e-mails, men de nekter å svare meg ang denne saken.

Hva mener dere? Jeg er ganske sikker på at jeg pakket de godt nok inn, da jeg pakket i en eske, satte to elementer mot hverandre, pakket de godt inn med bobleplast og avis. Det skal jo ikke gå an å slå ut store metallstykker fra rammen da? Ringte Thomann idag, men de sa bare at de skulle se på saken, tviler sterkt på at jeg får flere svar fra de. Hva skal man gjøre i en slik sak?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut bilder
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Legg ut bilder
    Skal få de sendt over, så skal jeg legge ut!

Edit: bilder

Her ser dere skadene, dette er vel ikke skader som skal oppstå når de er pakket inn i bobleplast?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det ble en trist slutt i denne saken. Har nå snakket med DHL, og de sier at Thomann skulle kontaktet de med en gang jeg nevnte at det var skader på elementene. Så jeg sitter her med skjegget i postkassa på grunn av at Thomann har behandlet denne saken helt feil.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man sender flere elementer i posten, da skruer man to og to sammen, membran mot membran, er det en enkelt setter man på en liten treplate foran elementet med skruer i......
    Er de sendt med forsikring er det vel DHL der skal betale...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Når man sender flere elementer i posten, da skruer man to og to sammen, membran mot membran, er det en enkelt setter man på en liten treplate foran elementet med skruer i......
    Er de sendt med forsikring er det vel DHL der skal betale...
    Det er en feil jeg har gjort, og det er greit. Men jeg mener fortsatt at det ikke skal bli SÅ store skader når de var pakket så godt inn som de var. Alle var pakket inn med bobleplast og avispapir. Det var en støvhette som var slått inn når de fikk de, og to når jeg fikk de tilbake. Skal ikke forundre meg om de på serviceavdelingen på Thomann har mistet de når de åpnet pakken. DHL sier det er ingenting jeg kan gjøre, med mindre jeg vil saksøke de. DHL sier at Thomann har bare drøyd tiden med å si at JEG må kreve erstatning, når saken er at det er de som skal kreve erstatning.

Sendte mail så fort jeg fikk de, da fikk jeg svar om at de ikke hadde mottatt noen papirer eller erstatningskrav fra Posten, så sa de at de ikke kunne kreve erstatning fordi de ikke hadde varene, og slik har det pågått i et år nå.

Godt mulig dette er et engangstilfelle, men jeg har mistet all min tiltro til Thomann. Heldigvis har vi BergenSound her i Norge som leverer til like gode priser, og fantastisk service.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •