Kjøp og oppsett av anlegg/reciever.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Kjøp og oppsett av anlegg/reciever.

Hei, jeg er midt i en flytteprosess og har derfor gått til anskaffelse av nytt anlegg. Så langt har jeg kjøpt disse brukt:Scandyna - FINN Torget
    Vet ikke om det har så mye å si, men de er rundt 6 år gamle nå.
    Jeg ønsker å få meg en ordentlig god og dyp lyd, spesielt i bassen da jeg har pleid å ha en del fester. Da jeg kan null og niks om lyd og anlegg trenger jeg litt hjelp. altså, hva trenger jeg?!

Har det noe å si hva slags ledninger/kabler jeg kjøper?

Hvilken sub. vil være best å bruke? andre høytalere som jeg burde ha i tillegg? Har en leilighet på 60 kvm, så vil ikke ha noen store høytalere som tar opp mye plass, liker at det skal være så mange store ting over alt, men heller litt skjult.

Trenger jeg mer enn en reciever(dette er vel det samme som en forsterker, bare med antenne til radio, airplay osv?) for å få spilt av anlegget?
    Ser nå på to valg, Denon AVR-3311, eller Pioneer VSX-AX2. Hvilken burde jeg velge? Jeg er altså ikke veldig god på å stille inn anlegg osv, så vil ha noe som er veldig enkelt å bruke. Vil selvfølgelig få noen til å hjelpe meg med å sette det opp første gang, men resten må recieveren ta seg av..!
    Denon AVR-3311: Komplett.no - Denon AVR3311 hjemmekinoreceiver
    Pioneer VSX-AX2: Pioneer VSX-AX2AS-S produktinformasjon - Hjemmekino.no

kom gjerne med innspill hvis det er noen dere synes er bedre!

Beklager hvis jeg skriver mye rart, men jeg kan virkelig ingenting om dette, derfor jeg spør dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av millus
    Hei, jeg er midt i en flytteprosess og har derfor gått til anskaffelse av nytt anlegg. Så langt har jeg kjøpt disse brukt:Scandyna - FINN Torget
    Vet ikke om det har så mye å si, men de er rundt 6 år gamle nå.
    Jeg ønsker å få meg en ordentlig god og dyp lyd, spesielt i bassen da jeg har pleid å ha en del fester. Da jeg kan null og niks om lyd og anlegg trenger jeg litt hjelp. altså, hva trenger jeg?!

Har det noe å si hva slags ledninger/kabler jeg kjøper?

Hvilken sub. vil være best å bruke? andre høytalere som jeg burde ha i tillegg? Har en leilighet på 60 kvm, så vil ikke ha noen store høytalere som tar opp mye plass, liker at det skal være så mange store ting over alt, men heller litt skjult.

Trenger jeg mer enn en reciever(dette er vel det samme som en forsterker, bare med antenne til radio, airplay osv?) for å få spilt av anlegget?
    Ser nå på to valg, Denon AVR-3311, eller Pioneer VSX-AX2. Hvilken burde jeg velge? Jeg er altså ikke veldig god på å stille inn anlegg osv, så vil ha noe som er veldig enkelt å bruke. Vil selvfølgelig få noen til å hjelpe meg med å sette det opp første gang, men resten må recieveren ta seg av..!
    Denon AVR-3311: Komplett.no - Denon AVR3311 hjemmekinoreceiver
    Pioneer VSX-AX2: Pioneer VSX-AX2AS-S produktinformasjon - Hjemmekino.no

kom gjerne med innspill hvis det er noen dere synes er bedre!

Beklager hvis jeg skriver mye rart, men jeg kan virkelig ingenting om dette, derfor jeg spør dere!
    Denon har best og enklest menysystem (personlig synes jeg alt annet er best også med Denon) så velg den av de to.Komplett har den ikke lenger så da må du til originalforhandleren,nemlig Hi Fi Klubben. Da får du dessuten best service og hjelp til det du trenger vite om receiveren. DENON AVR-3313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Det er også de som selger Scandyna så de finner sikkert et bra sub-alternativ til deg. Kommer litt an på hvor mye cash du kan avse. De høyttalerne du har kjøpt er jo bra,men de er ikke noen festhøyttalere uten en sub eller helst to i tillegg. Kabler kan ha noe å si,men ikke legg mye vekt på det til billige høyttalere. Biltemakabler funker fint det også.
    Du trenger ikke noen andre forsterkere enn reciveren. For å stille inn den mot høyttalerne bør du koble den til TV siden den (og de fleste andre recivere) har OSD (on screen display). Går uten også,men er litt mere tungvindt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •