Råd/tips til valg av DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd/tips til valg av DAC

Hei
    Er på utkikk etter DAC til anlegget mitt.
    Sorund reciveren jeg har idag er Denon AVR-4520 med Parasound Halo A31 som effekt trinn på front og senter.

De kildene jeg vurdere igjennom DAC'en er følgende:
    Sonos Connect
    Naim UnitiServe-SSD

Mulig flere ting kommer til men sålangt er det kun dem jeg har som er aktuelle siden Dlink Boxee box, Sony PS3, Blue-ray spiller bruker HDMI.

Jeg har sett på følgende DAC'er:
    Naim DAC
    Naim DAC-V1

Grunnen til at jeg ser på dem er at jeg prøver å holde meg til så få merker som mulig og liker hvordan dem er av design etc.
    Håper noen her inne kan gi meg noen råd om hva jeg burde velge.
    Ja de er desverre ikke billig de jeg har sett på :cry:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo både DAC og en del digitale innganger til disposisjon i Denon'en din. Tipper at det vil gi deg god nok lyd. En enda dyrere DAC kan vise seg å bli bortkastet - det er ikke sikkert at anlegget ditt greier å formidle noen hørbar forbedring.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ahr vel en ganske oppegående dac i receiveren, har du prøvd den?
    Prøv å ta digitalt ut fra din BD spiller f.eks., om din BD spiller har analoge utganger kan du sammenlikne med dac`en i BD spilleren.
    Naim dac koster ca. 22.000,- så forskjellen bør være markant i forhold til receiveren.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir mye dyr elektronikk dette på såpass enkle høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener altså at jeg burde legge det med DAC på is i mellomtiden siden dere ikke ser behovet utover det Denon AVR-4520 yter?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Micro80
    Så dere mener altså at jeg burde legge det med DAC på is i mellomtiden siden dere ikke ser behovet utover det Denon AVR-4520 yter?
    Ja så lenge du har tenkt å fortsatt bruke receiveren på musikk , så vil jeg tro dette er bortkastet !

Hadde nok heller lagt de kronene i anda bedre høyttalere - det vil utgjøre en mye større forskjell enn en dac !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Micro80
    Ja - jeg tror det er lite å vinne på å bruke penger på en separat DAC i forhold til å bruke den DACen som du har i surroundreceiveren din. Husk på at en stor del av funksjonen til en surroundreceiver, er å behandle digitale signaler av ymse slag - så de innebygde DACene holder en ganske bra standard i utgangspunktet. Mye DAC for pengene - tenk bare på at disse innebygde DACene produseres i ganske store serier, samt at man slipper å betale for kabinett og andre fordyrende ting, som trekker opp prisen på DACer som selges separat.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •