Analog til digital converter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog til digital converter

Hadde vært morsomt å prøvd å kjøre phono preampen via Hegel HD11 dac og brukt Xlr inngangen til lp også.

Regner med det ville fungert noenlunde som når man bruker HD2 og HD11 i serie fra pc bare jeg ville hatt lp som kilde......

Noe slikt som dette for eksempel:
    AVshop.no / GEFEN Konverter Analog>Digital Audio

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at du vil introduserer to konverteringer, begge med tap, framfor å koble det direkte...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det finnes slike analog-til-digital-convertere (ADC) - og i forskjellige prisklasser.

Men før du går videre her, bør du tenke over at lyden din aldri blir bedre enn det platespilleren/RIAA-trinnet ditt leverer. Å konvertere dette til digitalt, bare for å kjøre det gjennom en Hegel DAC, har egentlig svært lite for seg. Så sant du har analoge innganger på forsterkeren din, blir lyden bedre uten denne ekstra konverteringen.

Det er heller ikke noe stort poeng å bruke XLR-inngangen på forsterkeren din. Forskjellen - hvis det i det hele tatt er noen forskjell - er helt neglisjerbar. Selv på mitt ganske oppegående utstyr, er det null forskjell å høre. XLR kan ha noe for seg hvis problemet ditt er lange kabelstrekk som fanger opp støy - men ellers kan du ta det helt med ro.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke xlr inngangen slipper jeg å skifte inngang på forsterkeren.
    Det er den eneste fordelen ved å bruke denne, bortsett fra at xlr har bedre kvaliteter og betydelig dyrere kabler enn rca.

Jeg har en meget bra phono pre amp og lyden er helt ok fra lp i dag.
    Jeg lurte bare på om det kunne gi noe forbedring å kjøre via dacen.

Nå kostet den jeg linket til ikke så mye i forholdtil annet i denne hobbyen så det er jo bare å prøve.....

Er det noen som har prøvd noe slikt som dette før?

Det undergraver jo hele konseptet med analog lyd

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - hvis det er slike praktiske grunner som ligger bak, kan du jo gjerne prøve.

Jeg konverterte i sin tid en haug med LPer til CD - for å ha i bilen og på hytta - ved hjelp av en CDbrenner med ADC - og lyden blir helt OK. Men ingen tvil om at originalene - altså LPene - var bedre, rent lydmessig, når jeg testet dette i mitt beste anlegg.

Det beste du kan håpe på, er at det blir nesten like bra. Det blir aldri bedre.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •