Overføre signaler fra et rom til et annet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføre signaler fra et rom til et annet

For tiden har jeg alt elektronisk inni stua, og 3 av disse komponentene trenger jeg fjernkontroll til (Viasat dekoder, Yamaha receiver & en Bluray spiller).

Disse styrer jeg for tiden med en Harmony One fra H/K.

Men jeg tenkte altså å flytte ALT inn i et annet rom, slik at jeg får "skjult" alle komponentene mine, og da regner jeg med at min Harmony One ikke klarer å skrue ting AV/PÅ gjennom en vegg?

Jeg hadde vel sett for meg en eller annen dingsboms som jeg kan bore hull til, gjennom veggen, slik at jeg bare kan peke fjernkontrollen på den.

Noen som har forslag til noe billig & greit utstyr jeg kan bruke til dette?

IR Extender/Transmitter (Med 3 LED probes)

- Er den saken her bra til mitt bruk f.eks?

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en lignende sak og det funker som bare pokker. Jeg kjøpte den billigste saken jeg fant på ebay bare for å prøve, men det funker så fint at den bruker jeg enda, komponentene svarer like raskt som før og "øyet" tar imot signalet minst like godt som før.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hjemme hos en tafatt guttunge som hadde fått seg leilighet av Far i det fineste strøket i Oslo da jeg jobbet som telemontør og kjørte en periode feilretting for Altibox, her var det gjort lignende. Problemet var at systemet var feilkoblet og fungerte ikke skikkelig. På en diskre plass på ene stueveggen satt det en IR mottager(lignet kikkehull som sitter i ytterdører bla.), på andre siden av veggen satt det en slags mottagerboks, fra denne gikk det ut ørten ledninger til hver enhet som krevde IR, det ble klistret sendere med teip over IR mottageren på hver eneste enhet på det tekniske rommet. Synes det var en svært fiffig løsning som fungerte som rakkern! Svært diskre innstallasjon!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi70
    Jeg bruker en lignende sak og det funker som bare pokker. Jeg kjøpte den billigste saken jeg fant på ebay bare for å prøve, men det funker så fint at den bruker jeg enda, komponentene svarer like raskt som før og "øyet" tar imot signalet minst like godt som før.
    Nå var ikke den jeg linket særlig dyr heller.. men har du en link til den saken du bruker fra ebay ? evt hva jeg skal søke på ?

Edit: Kjøpte en billig sak til 40kr inkl frakt på Ebay, som jeg tror vil fungere bra til mitt bruk
    Edit 2: Og der fikk jeg den i posten. Fungerer utmerket!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •