Electrocompaniet eci5-mkii til Mentor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet eci5-mkii til Mentor?

Hei, har til nå sett meg rundt etter det "optimale" stereooppsettet med utgangspunkt i Mentor 6.

Har tidligere lagt budsjettet noe høyt, men etter å ha satt det opp, så kan jeg ikke bruke mer en 18-20k på forsterker/dac.

Så for meg at Parasound P3/a21 og Dac hadde vært supert, men det blir for dyrt.

Det samme blir det med nadm3 og dac (umulig å finne på brukten).

Eci 5mkii er også en forsterker som passer bra til mentor har jeg hørt.
    Men hvorfor koster det 25k for en forsterker som yter så lite til en så dyr pris?
    På tilbud til 19 på soundgarden.

Er jeg nødt til å ta høyde for hvilken dac som passer til Mentor 6 også eller er det forsterkeren som avgjør gjengivelsen av lyd?

Ser for meg at jeg kanskje går for Nad c375 og dac magic til jeg får råd til noe bedre? 5700 på brukten. Eller blir lyden piss? Jeg har aldri hatt et anlegg før, så vil dette vil bra nok for en uten preferanser?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet på Dali er fantastisk, Eci 5mkii tror jeg kan låte bra på M6. EC har gått veldig opp i pris de siste 5-6 årene, så lønner seg å kjøpe brukt. Dacèn bestemmer lydsignatur i mye mindre grad enn forsterker.
    Men når det er sagt hadde jeg gått for en brukt dac og brukt Vincent SV-236. Fantastisk på M6, mye bedre enn NAD
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Electrocompaniet på Dali er fantastisk, Eci 5mkii tror jeg kan låte bra på M6. EC har gått veldig opp i pris de siste 5-6 årene, så lønner seg å kjøpe brukt. Dacèn bestemmer lydsignatur i mye mindre grad enn forsterker.
    Men når det er sagt hadde jeg gått for en brukt dac og brukt Vincent SV-236. Fantastisk på M6, mye bedre enn NAD
    Hvilken utgave av Vincent Sv-236 er det du referer til?
    Det er en med 100W i 8ohm og en med 150w i 8ohm.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to råd:

1: Ja! Electrocompaniet ECI-5 og Dali Mentor er gull kombo. jeg hadde ECI-5 mk2 med Mentor 8 og det låt fantastisk bra. ECI-5 med Mentor 6 vi garantert bli en enda bedre kombo siden disse er noe lettere å drive (tror jeg).

2: Nei! Nad og Dali er IKKE bra, jeg hørte både Ikon 7 og Mentor 6 med M3 hos hifiklubben for ca 1 år siden, og det var vondt for ørene. Det ble lys og skarp øvre mellomtone som ikke var godt å høre på i det hele tatt.

Men det var min mening, det beste er om du hører selv

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Eci 5mkii er også en forsterker som passer bra til mentor har jeg hørt.
    Men hvorfor koster det 25k for en forsterker som yter så lite til en så dyr pris?
    På tilbud til 19 på soundgarden.

Er jeg nødt til å ta høyde for hvilken dac som passer til Mentor 6 også eller er det forsterkeren som avgjør gjengivelsen av lyd?

Ser for meg at jeg kanskje går for Nad c375 og dac magic til jeg får råd til noe bedre? 5700 på brukten. Eller blir lyden piss? Jeg har aldri hatt et anlegg før, så vil dette vil bra nok for en uten preferanser?
    Jeg har Abrahamsen DAC, syntes det ble bra. DAC preger lyden også, men høyttalerne teller mest, så forsterker, så dac/cd-spiller, sånn generellt ihvertfall. Du får ECI-5 på brukten for under 15k nå, på finn.no

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken utgave av Vincent Sv-236 er det du referer til?
    Det er en med 100W i 8ohm og en med 150w i 8ohm.
    Jeg hadde Sv 236 som er den første med 100w. Sv 236 Mk er vel den nyeste. Disse kan tunes litt med å bytte rør, moro
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet PSF-1+ Vincent SV236 - FINN Torget

Sendte han melding, men han var ikke engang klar over hvilken forsterker det var. Han fant spec`sa på nett, så det er ikke sikkert de stemmer.
    Ser ut som om han kjøpte høyttalere og forsterker på ryddesalg.

http://mus-mag.no/natt%C3%A5pent_nov_2010.pdf

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet ECI 5 - Torget

9800,- må jo være en god deal? Alltid litt å prute på også...

Enda en:

Electrocompaniet ECI-5 - Torget

2.5 år, mao 2.5 år igjen med reklamasjonsrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant demomodell på soundgarden av ECI-mkii til 19-grove tusenlapper.
    Er det virkelig en så stor oppgradering fra forgjengeren som lyd og bilde skal ha det til?

Oppgradering

MkII-versjonen av ECI-5 er mer enn bare en liten oppgradering under panseret. Det eneste som er igjen av originalen, foruten kabinettet, er transformatoren på 500 VA. Alt annet er nytt. Antall utgangstransistorer er doblet, og kondensatorbanken er utvidet til 80 000 mikrofahrad. Utgangsreleene er fjernet helt, slik at effekttrinnet blir direkte koblet til høyttalerne. Slik påvirkes signalet minst mulig, med renere lyd som teoretisk resultat. Inngangstrinnet benytter diskré oppbygde kretser, som opererer i ren klasse A, uten negativ feedback. Utgangstrinnet har ifølge Electrocompaniet moderat med feedback. Tegnruten er større enn hos forgjengeren, for økt lesbarhet. Lyset kan dimmes i flere trinn med fjernkontrollen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal vel ikke lese seg blind på tekst i en salgsannonse. Er nok en viss forskjell, men tviler på at den er så dramatisk som det skisseres. Nye produkter representerer jo alltid, i følge selger, et kvantesprang, men som regel er det vel mer et skritt i riktig retning.

Kjøper du en av de jeg nevnte og får presset prisen, vil den tape seg minimalt i pris de neste par årene. Da kan du jo ev teste mkII, og høre om det har noe for seg å oppgradere mens du sparer.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke hørt første versjon kun mk2, men jeg er nok enig med JD at en ikke trenger og ta salgsannonser eller tester helt bokstavelig. Electrocompaniet er Electrocompaniet... så lyden får du uansett. Må tenke på at de som skriver tester er folk som har som jobb og sitte å lytte og finne forskjeller for å ha noe og skrive om, og derfor så ønsker de sansynligvis å finne forskjeller, og samtidig de er nok bedre på det en folk flest også

Men kort oppsummert tror jeg ikke du skal være redd for å kjøpe en mk1 versjon av ECI-5, kan du få den til halve prisen av mk2 skal det godt gjøres å forsvare å kjøpe den nye versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det r jo ingen som klarer å fiske opp en kvittering.

Hva med muiscal fidelity da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes både feks Musical Fidelity og Primare spiller vell så bra som Electrocompaniet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det r jo ingen som klarer å fiske opp en kvittering.

Hva med muiscal fidelity da?
    Vurderte selv MF når jeg endte opp med min Bladelius. Regner med du tenker på den på Torget på Hifisentralen? Han har jo heller ikke kvittering, men en grei pris og den har jo innebygget DAC også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbud om å kjøpe en Electrocompaniet eci-5mki til 10-laken.
    Virker som en grei kar.

Ulempen er at vedk. har "reservert seg mot nummeropplysning" i telefonkatalogen. Er det et varskuhei for at han ikke er en ærlig type, eller er det fordi han mest sannsynlig ikke ønsker å bli kontaktet av telefonselgere?
    Han hadde heller ikke kvittering, som han opplyste i annonsen om at han hadde, og var også usikker på hvor lang garanti det var igjen da han er eier nr.2.
    I annonsen stod det at den var 2.5år gammel.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel kanskje sjekke serienr hvor gammel den er. Endel butikker har jo også elektronisk lagret kvitteringen, så mange muligheter. Tror ikke du skal legge så mye vekt på telefonnr. Kjøper du gjennom Finn, er det jo en betalingsordning som skal sikre kjøper ibstørre grad enn frie salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typen hadde kun lagt ut annonsen via hifisentralen, og ville ta dt på postoppkrav.
    Og han sa at han ikke kjente til Finns betalingsordning, og at det ble for tungvint å sette seg inn i. Haha...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typen hadde kun lagt ut annonsen via hifisentralen, og ville ta dt på postoppkrav.
    Og han sa at han ikke kjente til Finns betalingsordning, og at det ble for tungvint å sette seg inn i. Haha...
    Men postoppkrav er jo greit nok det vel?
    Ikke alle som er like flinke "selgere" heller da, det bør jo ikke bety at det er noe galt med produktet
    Eller så tror jeg det dukker opp både EC, MA og Primare (som også har blitt nevnt) på bruktmarkedet stadig vekk så det gå jo ann og vente litt også, og se når det dukker opp noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forøvrig en ECI 5 mk1 stående jeg vurderer å selge.. Har orginalembalasjen liggende også så den kan sendes om ønskelig.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirop86
    Jeg har forøvrig en ECI 5 mk1 stående jeg vurderer å selge.. Har orginalembalasjen liggende også så den kan sendes om ønskelig.
    Legg den ut på forum når du er ferdig med å "vurdere" da, dette er ingen annonse-tråd...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •