Hvorfor bedre lyd fra TV rett i forsterker enn fra PC via DAC???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor bedre lyd fra TV rett i forsterker enn fra PC via DAC???

Vis feil plass i forum, så kan denne tråden flyttes til riktig plass.

Spørsmål: Hvorfor bedre lyd fra TV rett i forsterker enn fra PC via DAC???

Høyttalerne mine vokste mye med større forsterker.
    Deilig
    sikkert enda mer med enda større forsterker, men det får bli langt senere.
    No koser jeg meg med det jeg har.

MEN..

Spørsmålet er:

Jeg har bedre lyd fra tuner (Monster link200, RCA-kabel verdi ca 200kr) rett i forforsterker,
    enn fra PC, som jeg der kjører en lite kjent DAC, Valab WM8741 se link Lovemusikk's hule. - Side 11 + mellom pc og pre, en 5 meter biltema usb kabel.

Lyd ut fra pc er innstilt på høyeste usb oppløsning.

Hva er da gale?

Lyden fra TV og tv2 er utrolig flott på alle måter.
    Samme med dvd og cd
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opp en feilmelding nå..

Båndbredde for USB konttroller overskredet.. Ikke nok tilgjengelig båndbredde til USB-Composite Device som har bedd om 45% av bussens båndbredde

???help me 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, si det.
    Var borti noe annet rart en dag. Jeg skulle kalibrere et anlegg en dag og brukte Spotify rett fra HDMI ut og rett i en receiver med DAC. Dette med min PC. Spilte helt rått.
    For å spare på batteriet så byttet vi PC og gjorde det samme. Trodde basskassa hadde tatt kvelden for uansett hvor mye jeg skrudde opp på sub eller fronter ble det ikke bass.

Satt tilbake til min PC og alt var som det skulle igjen. Rart at det kan være så store forskjeller.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ja, si det.
    Var borti noe annet rart en dag. Jeg skulle kalibrere et anlegg en dag og brukte Spotify rett fra HDMI ut og rett i en receiver med DAC. Dette med min PC. Spilte helt rått.
    For å spare på batteriet så byttet vi PC og gjorde det samme. Trodde basskassa hadde tatt kvelden for uansett hvor mye jeg skrudde opp på sub eller fronter ble det ikke bass.

Satt tilbake til min PC og alt var som det skulle igjen. Rart at det kan være så store forskjeller.
    ååh.. pcen er ca 3-4 år gammel..en acer aspire 5720z
    Då kan det kanskje være den då?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wasapi eller Asio4all ...innstillinger
    Avspillings software innstillinger (feks foobar)

max usb dac er 24 bit 96 kHz (altså max som settes i pc software)
    TE7022L - GFEC

max spdif DAC er 24 bit 192 kHz
    CS8416 : 192 kHz Digital Audio Receiver

har du gjort dette riktig (så ikke pc endrer lyd på en eller annen måte) skal du ha bit for bit identisk lyd ut USB som det kilde har (feks cd)

En tv kan aldri bli helt bra enten man tar analog lyd eller videresender digitalt fra digitale kablede innganger..(feks hdmi inn optisk ut)
    (normalt det absolutte svakeste ledd innen lyd hjemme hos folk)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching? Vet at AVForum ikke er plassen for å nevne slikt helligbrøde, for her er det oppe og avgjort hva som er best. Men det kan jo hende at komponentene bare matcher?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Matching? Vet at AVForum ikke er plassen for å nevne slikt helligbrøde, for her er det oppe og avgjort hva som er best. Men det kan jo hende at komponentene bare matcher?
    Det kan jo hende det og ja..at altibox og pioneer dvd/cd passer Linn 8)

Hva vet eg.. du er inne på noe der, for det må gjelde her også og ikke bare mellom resten :-D ?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Wasapi eller Asio4all ...innstillinger
    Avspillings software innstillinger (feks foobar)

max usb dac er 24 bit 96 kHz (altså max som settes i pc software)
    TE7022L - GFEC

max spdif DAC er 24 bit 192 kHz
    CS8416 : 192 kHz Digital Audio Receiver

har du gjort dette riktig (så ikke pc endrer lyd på en eller annen måte) skal du ha bit for bit identisk lyd ut USB som det kilde har (feks cd)

En tv kan aldri bli helt bra enten man tar analog lyd eller videresender digitalt fra digitale kablede innganger..(feks hdmi inn optisk ut)
    (normalt det absolutte svakeste ledd innen lyd hjemme hos folk)
    Ja, pc står på max 24 bit 96KhZ

Når eg skriver tv, mener jeg Altibox, men usikker på hva dei bruker av oppløsning. Kjører Analog fra den, rca kabel.

DVD/cd Pioneer kjører eg optisk i dac
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en annen pc. Kan være usb driveren din som ikke er helt ok. Dacen kan også være dårlig. Finnes mange billige dac chipper som ikke er gode.
    Kabelen kan også være skadet.
    Analog lyd ut fra Altiboks er 44khz stereo så dacen i Altibox kan være bedre enn din eksterne.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver bedre lyd fra tuner lovemusikk blir jeg usikker.
    Mener du høyere så er det et kjent fenomen at jo høyere lyd er så oppfattes det av de fleste som bedre lyd

Mener du bedre lyd fra tuner er at lyden er mere detaljert (renere , klang , dybde osv) ?

Sammenligne dette kan man neppe gjøre riktig med mindre man sammenligner ved samme volum (målt)

Hva Altibox eller andre sender ut av lyd ?
    De kan jo ikke sende bedre enn de motar på satelitt (vil jo variere fra kanal til kanal)
    Vanlig og mota fra satelitt er stereo lossy i 192kbps...256kbps ....384 kbps
    DIGITALBITRATE : Le debit des chaines en numerique - THOR 0.8°W - NRK1 HD

Mest vanlig med 48 kHz på tv kanaler men om selskapet du har fått din altibox fra resampler dette for og spare båndbredde ?(til feks 16 bit 44,1 kHz)

DAC i en altibox er ganske sikkert på nivå med de enkleste billige dvd /bd spillere
    ............................................
    Skal du sammenligne din eksterne DAC med altibox analogt ut må du kople din eksterne DAC ut digital utgang + kople den analogt ut fra altibox.

PC
    Bruker du Windows er det viktig og bypassing Windows Kernel Audio Mixer
    ..med feks asio4all eller wasapi + innstille disse og innstille avspilling software

Uten og være nøyaktig på ut signalet på en pc vil man stort sett få mye elednighet tilført lyden (dårlig behandling + farging/reduksjon av lyd)

Din DAC USB Asynkron har beste utgangspunkt (i forhold til Synkrone eller adaptiv usb dac) + det sitter en bra wolfson WM8741 DAC pr kanal

Setter du opp din pc til og levere ut det samme som kilde uten og endre/farge/redusere lyd så vil du få riktig lyd ut.

Selv om USB kabel skal fungere på 5 meter ville jeg kanskje prøvd en annen
    Det har vel altid innen analog lyd vært slik at jo mere detaljert , jo mere harmonisk , jo mere luftig jo bedre................det får man neppe av enkle billige DAC kretser i simple cd spillere/dvd spillere/bd spillere/tv tunere/dac i tv apparater så lenge man har stereo utstyr av ok kvalitet
    Tror neppe du får bedre match med simpel dac i altibox enn litt bedre DAC (ekstern eller i din bd spiller)

din sepparte DAC bør hevde seg godt over din altibox
    .................................................. .........................
    Er det bedre lyd i altibox enn din lx52 bd spiller også?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver bedre lyd fra tuner lovemusikk blir jeg usikker.
    Mener du høyere så er det et kjent fenomen at jo høyere lyd er så oppfattes det av de fleste som bedre lyd

Mener du bedre lyd fra tuner er at lyden er mere detaljert (renere , klang , dybde osv) ?

Sammenligne dette kan man neppe gjøre riktig med mindre man sammenligner ved samme volum (målt)

Hva Altibox eller andre sender ut av lyd ?
    De kan jo ikke sende bedre enn de motar på satelitt (vil jo variere fra kanal til kanal)
    Vanlig og mota fra satelitt er stereo lossy i 192kbps...256kbps ....384 kbps
    DIGITALBITRATE : Le debit des chaines en numerique - THOR 0.8°W - NRK1 HD

Mest vanlig med 48 kHz på tv kanaler men om selskapet du har fått din altibox fra resampler dette for og spare båndbredde ?(til feks 16 bit 44,1 kHz)

DAC i en altibox er ganske sikkert på nivå med de enkleste billige dvd /bd spillere
    Skal du sammenligne din eksterne DAC med altibox analogt ut må du kople din eksterne DAC ut digital utgang + kople den analogt ut fra altibox.

PC
    Bruker du Windows er det viktig og bypassing Windows Kernel Audio Mixer
    ..med feks asio4all eller wasapi + innstille disse og innstille avspilling software

Uten og være nøyaktig på ut signalet på en pc vil man stort sett få mye elednighet tilført lyden (dårlig behandling + farging/reduksjon av lyd)

Din DAC USB Asynkron har beste utgangspunkt (i forhold til Synkrone eller adaptiv usb dac) + det sitter en bra wolfson WM8741 DAC pr kanal

Setter du opp din pc til og levere ut det samme som kilde uten og endre/farge/redusere lyd så vil du få riktig lyd ut.

Selv om USB kabel skal fungere på 5 meter ville jeg kanskje prøvd en annen
    Det har vel altid innen analog lyd vært slik at jo mere detaljert , jo mere harmonisk , jo mere luftig jo bedre................det får man neppe av enkle billige DAC kretser i simple cd spillere/dvd spillere/bd spillere/tv tunere/dac i tv apparater så lenge man har stereo utstyr av ok kvalitet
    Tror neppe du får bedre match med simpel dac i altibox enn litt bedre DAC (ekstern eller i din bd spiller)

din sepparte DAC bør hevde seg godt over din altibox
    .................................................. .........................
    Er det bedre lyd i altibox enn din lx52 bd spiller også?
    Takk for utfyllende svar.

Bedre lyd, mener jeg mer luftig, detaljert osv.

Altibox, der er jeg usikker.. vi får det til hus med fiberkabel i bakken.

Ekstern DAC vil jeg og tru er bedre. Leste noen tester..blant annen en som sa den var nesten like god som Bel Canto 2.5. Men ikke testet den selv mot andre.
    Kabelen er iorden, men vil nok prøve en annen kabel også.
    PCen er jo ca 4 år, så.. Sett flere skriver det er stor forskjell på pcer.

"PC
    HTML-kode:
    Bruker du Windows er det viktig og [U]bypassing[/U] Windows Kernel Audio Mixer
    ..med feks asio4all eller wasapi + innstille disse og innstille avspilling software"
    -----Her skjønte eg ikke så mye..hehe.. -------------------

Mener du at bruker jeg spotify bør jeg senke kvaliteten ned til CD eller kvaliteten på spotify ut fra pc??

Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Prøv en annen pc. Kan være usb driveren din som ikke er helt ok. Dacen kan også være dårlig. Finnes mange billige dac chipper som ikke er gode.
    Kabelen kan også være skadet.
    Analog lyd ut fra Altiboks er 44khz stereo så dacen i Altibox kan være bedre enn din eksterne.
    Skal tenke på ny kabel.. hva er ok som ikke koster for mye? Må ha min 3 meter, men helst litt mer
    Høyttalere:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

HTML-kode:
    Bruker du Windows er det viktig og [U]bypassing[/U] Windows Kernel Audio Mixer
    ..med feks asio4all eller wasapi + innstille disse og innstille avspilling software"
    -----Her skjønte eg ikke så mye..hehe.. -------------------
    Mener du at bruker jeg spotify bør jeg senke kvaliteten ned til CD eller kvaliteten på spotify ut fra pc??
    Google litt om asio4all eller wasapi
    Det hele handler om bit perfect lyd så ikke pc endrer lyden på en dårlig måte.....+ man må velge i avspiller software riktige innstillinger for at ikke avspiller software skal endre lyden til det elendige

(bruker du mac er vel den bit perfect....bruker du xp er asio4all ok og velge....bruker du feks win7 trenger du feks wasapi plugin til fleste avspiller software)

Spotify....har ikke skrevet noe ang spotify men siden du nevner det bør også spotify sendes til DAC uten at pc rører til lyden for mye....lite valg men dette skal vel gå......http://avforum.no/forum/generell-htp...convolver.html

Det er mye jobb med pc enten for beste lyd eller bilde

legger ved lenker som du kan lese

Bit-perfect - Wikipedia, the free encyclopedia
    (målet med bit perfect er at ikke dårlige drivere , resampling , store mengder jitter , filtrering av lyd osv forurenser lyden......bit perfect er meningen og avspille det samme som er på kilde (feks disc eller lydfil)

guide
    http://www.cambridgeaudio.com/media/...1353493608.pdf

win 7
    http://www.cambridgeaudio.com/media/...1353494368.pdf

Noen pc er værre enn andre ang lyd pga hardware/software
    målet med å eliminere feil/elendig avspilling feks usb ut er og innstille en pc mest mulig riktig for beste lyd

Selv er jeg rusten på pc og lyd siden det er lenge siden jeg brukte det men det er mange guider til og optimalisere lyd ut pc
    Det er ikke nødvendigvis så veldig galt om lyd får en behandling i en pc ...det som blir så galt er om dette gjøres på en dårlig måte.....

Beste måten og eliminere tvil eller direkte feil man hører er og stille pc riktig.
    Skal man sammenligne ulike lydformater feks USB ut bør også en pc være innstilt riktig
    (mange bommer her og bare avspiller uten software endring og mener mye om lyd på feil grunnlag)
    Skal du finne ut hvor bra ekstern dac usb ut fra pc er må du gi dac muligheten til og vise hva den kan....ikke risikere et en pc ødelegge lyden ut som dac må sitte og skrangle frem en misserabel lyd fra.

Digital lyd
    Selv bruker jeg bd spiller til all lyd over nettverk , usb , disc ...enkelt og sikker måte og avspille lyd + stille inn en bd spiller første gang tar 2 min og den er altid pålitelig + takler nær sagt alt av lydformat +har rask oppstart

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google litt om asio4all eller wasapi
    Det hele handler om bit perfect lyd så ikke pc endrer lyden på en dårlig måte.....+ man må velge i avspiller software riktige innstillinger for at ikke avspiller software skal endre lyden til det elendige

(bruker du mac er vel den bit perfect....bruker du xp er asio4all ok og velge....bruker du feks win7 trenger du feks wasapi plugin til fleste avspiller software)

Spotify....har ikke skrevet noe ang spotify men siden du nevner det bør også spotify sendes til DAC uten at pc rører til lyden for mye....lite valg men dette skal vel gå......http://avforum.no/forum/generell-htp...convolver.html

Det er mye jobb med pc enten for beste lyd eller bilde

legger ved lenker som du kan lese

Bit-perfect - Wikipedia, the free encyclopedia
    (målet med bit perfect er at ikke dårlige drivere , resampling , store mengder jitter , filtrering av lyd osv forurenser lyden......bit perfect er meningen og avspille det samme som er på kilde (feks disc eller lydfil)

guide
    http://www.cambridgeaudio.com/media/...1353493608.pdf

win 7
    http://www.cambridgeaudio.com/media/...1353494368.pdf

Noen pc er værre enn andre ang lyd pga hardware/software
    målet med å eliminere feil/elendig avspilling feks usb ut er og innstille en pc mest mulig riktig for beste lyd

Selv er jeg rusten på pc og lyd siden det er lenge siden jeg brukte det men det er mange guider til og optimalisere lyd ut pc
    Det er ikke nødvendigvis så veldig galt om lyd får en behandling i en pc ...det som blir så galt er om dette gjøres på en dårlig måte.....

Beste måten og eliminere tvil eller direkte feil man hører er og stille pc riktig.
    Skal man sammenligne ulike lydformater feks USB ut bør også en pc være innstilt riktig
    (mange bommer her og bare avspiller uten software endring og mener mye om lyd på feil grunnlag)
    Skal du finne ut hvor bra ekstern dac usb ut fra pc er må du gi dac muligheten til og vise hva den kan....ikke risikere et en pc ødelegge lyden ut som dac må sitte og skrangle frem en misserabel lyd fra.

Digital lyd
    Selv bruker jeg bd spiller til all lyd over nettverk , usb , disc ...enkelt og sikker måte og avspille lyd + stille inn en bd spiller første gang tar 2 min og den er altid pålitelig + takler nær sagt alt av lydformat +har rask oppstart

Åååh.. dette var mer enn jeg trudde.. trudde det bare var å kjøre direkte fra orginal pc til dac..
    Nå har jeg litt å gjøre på her.
    Tusen takk, evig takknemlig :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg gjorde slik:
    Lastet ned asio og etterpå plugin for windows 7.
    Lastet så ned Fidelity.

Så alså 320kbit ut fra PC (spotify har bare 320kbit)... og da får DACen jobben med å lage godlyd.

Spiller av nå med Fidelity nå.. virker som det kom seg mye, nei kom seg masse!!!

Så nå fikk DACen jobben sin ja..og den vart plutselig veldig bra no..hoho..

Takk igjen. :-D
    Høyttalere:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asio fungerer ikke med mitt Realtek AC97 kort i pc`en, har lastet den ned men ingenting vises, prøvd med ny driver til Realtek også. Cambrigde BD spilleren får jeg ikke til å virke over nettverk, desuten viser den de fleste youtube videoer som "not available" selvom de spiller på pc`en.
    Jeg streamer lyd til Squeezeboksen,med volum der på 100% og digitalt ut til dac`en i Bryston.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Cambrigde BD spilleren får jeg ikke til å virke over nettverk, desuten viser den de fleste youtube videoer som "not available" selvom de spiller på pc`en.
    Men du får den vel til å virke over nettverk om du får noen Youtube videoer ?

Nettverk
    Kablet er enklest og bør fungere

wifi dongle bruker 2.4GHz (ikke 5GHz )
    GUIDE: Del 2: Det viktige valget - Teknofil.no

Er du i tvil om trådløse nettverket og din bd spiller
    (har du prøvd dongle bak så prøv den i front i stede)
    Ønker du og teste dongle kan du putte den i en pc med windows OS.(bruke den som wifi til pc)
    Dongle mener jeg er en Atheros AR????...setter du den i en pc usb inngang vil windows automatisk finne og innstalere driverene (UPnP) Qualcomm Atheros :: Technology :: WLAN

At noen filmer Youtube filmer ikke er tilgjengelig kan være mange årsaker
    feks
    BD spilleren gir ikke tilstrekkelig info til youtube
    (nå gir jo cambridge skjelden firmware oppdateringer ...som da også går utover Youtube oppdateringer til spiller)
    En pc gir normalt mere innfo og blir skjeldnere blokkert.
    (man har jo de naturlige blokkeringer (land) men skulle ikke være årsak såfremt du bruker samme IP

Du kan jo teste om Unblock-Us - smarter faster VPN går bedre med youtube
    (gratis i en uke..ønsker du det ikke så setter du bare spilleren tilbake til gamle innstillingene)
    du setter inn DNS 1 og 2 du får inn i spiller..restarter så har du usa ip

Er mye som kan skape problem men setter du opp din oppkopling Niels Nielsen , nettverkskomponenter (router/splitter/swich osv) kablet eller wifi , er det NAS , PC du skal streame fra , server software osv i 751 tråden eller her så kan det hende jeg eller andre kan hjelpe deg

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg gjorde slik:
    Lastet ned asio og etterpå plugin for windows 7.
    Lastet så ned Fidelity.

Så alså 320kbit ut fra PC (spotify har bare 320kbit)... og da får DACen jobben med å lage godlyd.

Spiller av nå med Fidelity nå.. virker som det kom seg mye, nei kom seg masse!!!

Så nå fikk DACen jobben sin ja..og den vart plutselig veldig bra no..hoho..

Takk igjen. :-D

Er dette riktig?
    Høyttalere:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelify må det vel være. Vet at Spotify max. rate er 320 kbps men mye musikk er bare 128 kbps faktisk.
    Hvis lyden er bedre har du sikkert gjort noe rett ja, men andre har mer erfaring med dette tror jeg.
    Så denne :Bit Perfect with Spotify Tutorial, using the Fidelify client - YouTube

Jeg har tatt opp ca. 20 sanger fra Spotify med Wondershare, og alle sange er 128 kbps. Jeg har Premium konto og huket av for high quality streaming, så noen ganger lurer jeg på om jeg betaler for noe jeg ikke får.
    Vet at Wondershare har noen problemer, selvom man setter 256 kbps i menyen blir det bare 128 kbps likevel, så kanskje det bare er et dårligt program.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis feil plass i forum, så kan denne tråden flyttes til riktig plass.

Spørsmål: Hvorfor bedre lyd fra TV rett i forsterker enn fra PC via DAC???

Høyttalerne mine vokste mye med større forsterker.
    Deilig
    sikkert enda mer med enda større forsterker, men det får bli langt senere.
    No koser jeg meg med det jeg har.

MEN..

Spørsmålet er:

Jeg har bedre lyd fra tuner (Monster link200, RCA-kabel verdi ca 200kr) rett i forforsterker,
    enn fra PC, som jeg der kjører en lite kjent DAC, Valab WM8741 se link Lovemusikk's hule. - Side 11 + mellom pc og pre, en 5 meter biltema usb kabel.

Lyd ut fra pc er innstilt på høyeste usb oppløsning.

Hva er da gale?

Lyden fra TV og tv2 er utrolig flott på alle måter.
    Samme med dvd og cd

Ajjj ajj ajj.. er fersk jeg på dette. Men viktigste var at DAC ikke var innspilt.. komt seg masse no..
    Høyttalere:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •