Trenger hjelp til forslag på stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til forslag på stereo

Hei,

Jeg har planer om å innvestere et stereoanlegg. Fra tidligere (hjemme på gutterommet hos mine foreldre) har jeg et 5.1 oppsett med med B&W stativ høytalere i 600 serien. 602.s2 eller noe deromkring, den mellomste i den gamle serien, samt sub og senter i den samme serien.

Med årene har jeg begynt å lytte til stadig mer musikk, klassisk i all hovedsak. Baroque er vel mer eksakt, men dere forstår sikkert tegninga. I min leilighet har jeg en stue på litt over 20 kvadrat. Det er luftig under taket, nærmere 3 meter.

Budsjettet er på mellom 20 - 30k. Jeg har en forkjærlighet for B&W, men er åpen for det meste i grunn. Jeg har alltid syntes at B&W 683 er en flott høyttaler, men den kan kanskje bli litt i røffeste for min musikksmak? (og for naboene.) Ellers så så har jeg hørt på flere av høyttalerne i CM serien, særlig de to stativ modellene CM 1 og CM 5. Jeg er litt usikker på om de to nevnte stativ modellene kanskje kan bli litt anonyme i mitt rom? Jeg har ikke hørt de større CM modellene, men har hørt flere fortelle at 683 gir mer for pengene. I forhold til elektronikk synes jeg B&W og Rotel er en god match, men også her er åpen for forslag.

Hvis det er andre oppsett som kan gi meg mer valuta for pengene i forhold til budsjett og musikksmak, så jeg er klar forslag

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg Dali sin Mentorserie er veldig bra på den type musikk.
    De solgte akkurat Mentor 6 for 15000,- på tilbud, som jeg synes er et røverkjøp.

Synes du skal ta en tur og høre på Mentorserien.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt de større modellene i CM serien sier du!? Ta og lytt på de! Jeg lyttet til både cm9 og 683 før jeg kjøpte cm9. CM9 trenger mange timer innspilling! Ikke glem å spørre hifi klubben før evt lytting om de er innspillt! Mine trengte bortimot 200timer! Og for en forskjell:-D Nå låter det himmelsk.
    Jeg tror ikke du vil bli skuffet over cm8 eller cm9.

Elektronikk til B&W så sies det at Rotel er bra!
    Jeg kjører Electrocompaniet og er meget fornøyd med det!

Lykke til:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder