Wimp får bedre lyd! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 116 av 116
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk en mail for litt siden med info. Kan være lurt å sjekke mail/"søppla" og se om du fikk den også. Ligger klar en nedlasting der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palbratelund Vis post
    Det finnes nok noen Tyroler-plater og noe gammalt Indie der selskapene er ute av drift hvor man kun har MP3 320 kbps som kilde, men da har du en underlig musikksmak. Og kanskje lederhosen.
    Det finnes en god del selv i deres egne lister som ikke er lossless, f.eks. i listen over musikk fra True Detective. Det er ganske mye der som ikke er i toppkvalitet. Av de 10 første sporene har ikke spor 1, 2, 3, 6, 7 lysende "HIFI"-logo - selv om denne listen nok er noe atypisk der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Oppdaterte til Wimp Hifi på PC-en akkurat nå, men da virker ikke Airfoil lenger. Sikkert en god grunn til det, men ikke som jeg kan komme på i farten. Det virket som normalt å sende Wimp over Airfoil til ATV rett før jeg oppdaterte. Mener jeg leste noe om at man nå skal kunne sende lyden direkte fra Wimp uten Airfoil, men eneste alternativ for meg er de innebygde høyttalerne i PC-en.

Edit: Regner med at det er flac som sendes fra PC og at ATV ikke vil spille av dette.
    Om desktop-klienten tar ned Flac, vil det uansett være dekodet til en vanlig bitstream før det sendes over Airfoil. Wimp-klienten forsøker å styre output-adapteret selv (plagsomt, mtp. bytte til headset, sende alt over airplay etc) - kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

Forøvrig: Hvorfor bruker du Airfoil? I de siste utgavene av OS X har det vært unødvendig - hold nede "Option" og trykk på volumknappen i menylinjen. Du kan velge airplay der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en mail for litt siden med info. Kan være lurt å sjekke mail/"søppla" og se om du fikk den også. Ligger klar en nedlasting der.
    Den linken er ikke så veldig hemmelig - gå til "www.wimp.no", og velg "Last ned". Et av alternativene på neste sidene er en beta-klient for Mac/PC med støtte for Wimp HiFi.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01 Vis post
    Om desktop-klienten tar ned Flac, vil det uansett være dekodet til en vanlig bitstream før det sendes over Airfoil. Wimp-klienten forsøker å styre output-adapteret selv (plagsomt, mtp. bytte til headset, sende alt over airplay etc) - kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

Forøvrig: Hvorfor bruker du Airfoil? I de siste utgavene av OS X har det vært unødvendig - hold nede "Option" og trykk på volumknappen i menylinjen. Du kan velge airplay der.
    Jeg har PC, og ikke Mac. Har jeg andre alternativ enn Airfoil da? Har brukt det i flere år, og det fungerer utmerket. Ja...inntil i går da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PC, og ikke Mac. Har jeg andre alternativ enn Airfoil da? Har brukt det i flere år, og det fungerer utmerket. Ja...inntil i går da.
    Ah, OK. Jeg koblet "Airplay" og "Mac". Vet ikke om noe annet enn Airfoil der, nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en god del selv i deres egne lister som ikke er lossless, f.eks. i listen over musikk fra True Detective. Det er ganske mye der som ikke er i toppkvalitet. Av de 10 første sporene har ikke spor 1, 2, 3, 6, 7 lysende "HIFI"-logo - selv om denne listen nok er noe atypisk der.
    Vil være noen slengere på slike lister rett og slett fordi noen leveranser ligger i backlog fra label.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe info ang mitt Airfoil-problem Pål?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe info ang mitt Airfoil-problem Pål?

Hei. Jeg er ingen Airfoil-ekspert er jeg redd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddy, er det ingen tips/hjelp å få her?

https://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palbratelund Vis post
    Hei. Jeg er ingen Airfoil-ekspert er jeg redd
    Greit nok, men rart at problemet oppstod akkurat i det øyeblikket jeg fikk på plass Wimp Hifi på pc-en..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Teddy, er det ingen tips/hjelp å få her?

https://www.rogueamoeba.com/airfoil/
    Sitter med bare mobil til surfing for tiden (kaffe og laptop går visst dårlig sammen) så jeg avventer og ser om problemet kommer med ny laptop også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken er ikke så veldig hemmelig - gå til "www.wimp.no", og velg "Last ned". Et av alternativene på neste sidene er en beta-klient for Mac/PC med støtte for Wimp HiFi.
    Takk for info, dette hadde jeg ikke fått med meg at hadde kommi.
    Hans Torgeir

Hegel H200, Hegel HD25, Musical Fidelity V90, Denon 4520, PTN HDMI Matrix, Panasonic PT-AT6000E, 100" Ramme, Grundig 55" LED, Samsung 42" LED, iPAD mini (iRule Fjernkontroll, Wimp), AppleTV, DB500HD, PS3, xbmc, nas.
    Sonus Faber Venere 2.5 (Front, Stereo), Klipsch RC62 (Center), RB41 (Front High), RB61 (Front Wide), RS41 (Surround, Surround Back), SW110 (x2).

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt design i disse dager. Tja, er første reaksjon herfra. får se etterhvert som jeg blir vant.

To problem oppstod i den forbindelse.

Airplay slutter å fungere om skjermen slukkes eller om jeg går ut av appen. Det var fryktelig irriterende.

Sanger ligger hulter til bulter i spillelistene mine. Først helt i uorden, og nå når jeg skjekket sist lå sangene to dobbelt men i rekkefølge. Album jeg la til i går lå skikkelig i spillelisten, uten tull.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg  

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt design i disse dager. Tja, er første reaksjon herfra. får se etterhvert som jeg blir vant.

To problem oppstod i den forbindelse.

Airplay slutter å fungere om skjermen slukkes eller om jeg går ut av appen. Det var fryktelig irriterende.

Sanger ligger hulter til bulter i spillelistene mine. Først helt i uorden, og nå når jeg skjekket sist lå sangene to dobbelt men i rekkefølge. Album jeg la til i går lå skikkelig i spillelisten, uten tull.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg  

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første problem løste seg med hard restart av iPhone. Det siste vedvarer. Ingen andre som har dette problemet..? Her ligger spillelister hulter til bulter og dobbelt.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •