Wimp får bedre lyd! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 116
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det er billig. 50 kroner i uka, det er ikke en utepils ute en gang.. koster på meg det lett enten til spotify eller wimp for flac streaming

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen enkle spørsmål fra lydformatnovise:

Jeg er Canal Digital kunde,og derfra tilbys ikke HIFI produktet.Har brukt satelittuneren til å spille gjennom stereoen hjemme,med det går jo ikke lenger.

Men selvsagt vil jeg oppgradere til WIMP HIFI.Da må jeg tegne nytt abonnement. Har Samsung android produkter,S3 og Galaxy note.10 1.
    Hvordan få disse til å kommunisere med min noe til - års-komne-men -gode forsterker fra Pioneer(Sc-lx 81)?

Jeg kan bruke kabel fra nettbrett og telefon til Pionerens audioinnganger. Det forstår jeg ikke gir beste HIFI kvalitet. Og dessuten ønsker jeg ikke den kabelen. Så hvilke trådløse muligheter gjenstår? Kan jeg kjøpe en dings basert på blåtann, som kan kobles til forterkerens audioinnganger?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.itavisen.no/nyheter/n%C3%...dre-lyd-109615

«Musikktjenesten WiMP lanserer i dag sitt nye produkt for alle som setter pris på god lydkvalitet - WiMP HiFi.

Den allerede prisbelønte tjenesten gjør det mulig å streame musikk i tapsfri CD-kvalitet. WiMP HiFi er tilgjengelig for Sonos, Bluesound, iOS og Android og koster 199 kroner per måned», skryter Wimp i pressemeldingen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H.... hvis de skal bruke ALAC skal ikke jeg ha det ! Nå har de snakket om FLAC hele veien og så kommer de med proprietær Apple drit - NEI TAKK !

(Håper det bare en Apple hjernevaska dust av en journalist som har misforstått.. og at ALAC bare gjelder Apple produkter, og det var det når jeg leser det tekniske - da er det fortsatt håp)

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er journalisten som ikke er helt på nett ja, for i den forrige artikkelen jeg posta på side 3 fra dinside.no så står dette:

Betaversjonen vi har prøvd har vært tilgjengelig på Android-enheter, samt hifi-anlegg fra Sonos og Bluesound. Musikken her er kodet i FLAC.

Men WiMP har selvsagt ikke glemt iOS-universet:

– Når det gjelder iOS-enheter har vi valgt å kjøre ALAC (Apple Lossless), rett og slett fordi det selvsagt er native støtte for dette. Hva enn Apple foretar seg, så vil det være fremtidskompatibelt, sier Pål Bråtelund, produktutvikler hos WiMP til DinSide.

– FLAC begynner vi å bli ferdige med, og alle store plateselskap er nå komplette, sier Bråtelund. Vi venter imidlertid fortsatt på leveranse av noen større kataloger blant indieselskapene, men her kommer vi uansett til å ha fyldige kataloger ved lansering.

– Når det gjelder konvertering fra FLAC til ALAC (Apple Lossless) er det heldigvis en relativt grei konvertering. Ulempen er at den krever mye diskplass, så her kommer vi til å prioritere det mest populære og viktige materialet først, før vi tar unna katalogen fortløpende, avslutter Bråtelund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    H.... hvis de skal bruke ALAC skal ikke jeg ha det ! Nå har de snakket om FLAC hele veien og så kommer de med proprietær Apple drit - NEI TAKK !

(Håper det bare en Apple hjernevaska dust av en journalist som har misforstått.. og at ALAC bare gjelder Apple produkter, og det var det når jeg leser det tekniske - da er det fortsatt håp)
    Svært så aggressiv, da? ALAC er en åpen codec, med fritt tilgjengelig kildekode (apache-lisens), roytaltyfri og tilgjengelig i mange ikke-Apple-produkter - f.eks. er det native ALAC-støtte på Denon-receivere. Ikke la religionen din stå i veien...

Når det er sagt, streamer Wimp ALAC til Apple-enheter fordi de støtter denne codecen, og FLAC til enheter som støtter den.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alac gjelder kun for apple produkter, de som bruker android og andre enheter vil få flac.
    Grunnen til at de bruker alac til apple produkter, er fordi apple ikke har flac støtte.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter android ALAC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu Vis post
    Støtter android ALAC?
    Det støttes via andLess - men det spiller uansett ingen rolle. Wimp bruker FLAC på Android, og ALAC på iOS. Bortsett fra litt ekstra plass hos Wimp merker ingen noe forskjell når de bruker programmet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet det? Det lå vel et "raust" tilbud om gratis 24 timer (!) på sidene deres

Selv avventer jeg til de får noe på Squeezebox, alt skaffer meg Sonos slik at jeg får det inn på anlegget på fornuftig måte...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01 Vis post
    Det støttes via andLess - men det spiller uansett ingen rolle. Wimp bruker FLAC på Android, og ALAC på iOS. Bortsett fra litt ekstra plass hos Wimp merker ingen noe forskjell når de bruker programmet.

Jeg bare lurte,fordi noen hevdet android nå støttes av Apple-tv..,og at den evt. kan brukes som en formidler inn i stereoen,også for android.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Er det noen som har testet det? Det lå vel et "raust" tilbud om gratis 24 timer (!) på sidene deres

Selv avventer jeg til de får noe på Squeezebox, alt skaffer meg Sonos slik at jeg får det inn på anlegget på fornuftig måte...
    Jeg har testet det, og det fungerer svært bra for meg på iPad og iPhone. Enten direkte på Sennheiser Momentum, eller via Airplay til Denon X4000 og B&W CM9/Sennheiser HD800.

Squeezebox-støtte er på ønskelisten hos Wimp, men de har problemer fordi apper skal gå gjennom Logitech - som har sluttet med Squeezebox. Så det kan visst ta sin tid. Sonos er nok det sikreste for dem ikke har Apple og vil ha et godt fungerende system, raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu Vis post
    Jeg bare lurte,fordi noen hevdet android nå støttes av Apple-tv..,og at den evt. kan brukes som en formidler inn i stereoen,også for android.
    Det finnes tredjepartsprogrammer som gjør det - f.eks. AirAudio og DoubleTwist.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei
    Hva syns dere som har gått over til Wimp Hifi da?
    Er det stor forskjell? Vurderer selv tilbudet men er liksom litt i tankeboksen enda...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes tredjepartsprogrammer som gjør det - f.eks. AirAudio og DoubleTwist.
    sjekka ut doubletwist, men der ser ut som er noe itunes-ræl? kan den ikke brukes på pc for å streame spotify til f.eks boxee?

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter til Spotify får lossless lyd. Liker ikke at de vil ha telefonummerert. Får nok spam på epost, trenger ikke det på tlf.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS Vis post
    Venter til Spotify får lossless lyd. Liker ikke at de vil ha telefonummerert. Får nok spam på epost, trenger ikke det på tlf.
    Jeg har aldri noensinne fått noe spam på telefonen, wimp eller annet - og jeg har vært Wimp-kunde i mange år. Jeg har aldri fått noen kommunikasjon fra Wimp på mobiltelefonen (kanskje ved oppsett? Det er lenge siden...).

Så akkurat spam-problemet kan du se helt bort fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde Vis post
    sjekka ut doubletwist, men der ser ut som er noe itunes-ræl? kan den ikke brukes på pc for å streame spotify til f.eks boxee?
    DoubleTwist er et Androidprogram, som har et tillegg som kan støtte Airplay. Du kan derfor ikke kjøre det på PC i det hele tatt...

Om du skal bruke Airplay fra Windows, kan du prøve Airfoil - jeg brukt Mac-versjonen tidligere, og den fungerte utmerket. Den er unødvendig på Mac nå - Mountain Lion har native støtte for at ethvert program kan bruke Airplay.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS Vis post
    De vil nok bare sjekke at du er du og ikke oppretter en fiktiv konto....

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DoubleTwist er et Androidprogram, som har et tillegg som kan støtte Airplay. Du kan derfor ikke kjøre det på PC i det hele tatt...

Om du skal bruke Airplay fra Windows, kan du prøve Airfoil - jeg brukt Mac-versjonen tidligere, og den fungerte utmerket. Den er unødvendig på Mac nå - Mountain Lion har native støtte for at ethvert program kan bruke Airplay.
    Joda, de har desktop versjon også, men den ser ut til å være knyttet kun til itunes. Airfoil mener jeg har prøvd. Skal sjekke ut litt mer, synd det er så mye halvveis løsninger til pc streaming. Der skal apple ha kudos for airplay og apple tv.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •