Wimp får bedre lyd! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 116
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderte å prøve wimp jeg og (laget en konto for en god stund siden)
    Her svarer de ikke på spørsmålet, men vil ha penger ja..
    Men etter dette svaret på mailen min, NOT

WiMP Support [EM], Mai 20 12:42 (CEST):
    Hei! Takk for eposten. Du har ikke aktivert kontoen din, logg deg inn på wimp.no og legg inn betalingsdetaljer så startes kontoen din opp. De 30 første dagene er gratis.

Mvh,
    WiMP Kundeservice

Kunmegher, Mai 16 23:20 (CEST):
    Får nytt passord på mobil, men virker ikke. Prøvd flere ganger.
    ----
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa opp mitt igjen, nytteløst program for pc uten å kunne velge play/next osv uten å gå inn på selve klienten. Men bruker man nettbrett er det kanskje ok. Mangler også related artists slik som spotify, finner kanskje 2 related om man er heldig.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Vurderte å prøve wimp jeg og (laget en konto for en god stund siden)
    Her svarer de ikke på spørsmålet, men vil ha penger ja..
    Men etter dette svaret på mailen min, NOT

WiMP Support [EM], Mai 20 12:42 (CEST):
    Hei! Takk for eposten. Du har ikke aktivert kontoen din, logg deg inn på wimp.no og legg inn betalingsdetaljer så startes kontoen din opp. De 30 første dagene er gratis.

Mvh,
    WiMP Kundeservice

Kunmegher, Mai 16 23:20 (CEST):
    Får nytt passord på mobil, men virker ikke. Prøvd flere ganger.
    ----
    Skjønner ikke helt problemet. De skriver at kontoen ikke er aktivert, som er grunnen til at du ikke kan logge inn. De krever ikke pengene dine, men tipper de bruker bankkortinformasjon til å være sikker på at du er en unik bruker, og ikke en tidligere gratisbruker som forsøker lage ny gratiskonto.

Men om det er bra at de bruker bankkortinformasjon til å identifisere deg, er jeg ikke så sikker på.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Skjønner ikke helt problemet. De skriver at kontoen ikke er aktivert, som er grunnen til at du ikke kan logge inn. De krever ikke pengene dine, men tipper de bruker bankkortinformasjon til å være sikker på at du er en unik bruker, og ikke en tidligere gratisbruker som forsøker lage ny gratiskonto.

Men om det er bra at de bruker bankkortinformasjon til å identifisere deg, er jeg ikke så sikker på.
    Det er vel litt på samme måte om om man booker hotell på diverse nettsteder. Selger ønsker at du lagrer et betalingskort dersom du velger å fortsette som betalingskunde etter gratisperioden. (Hotell må man garantere for ved evt. noshow, men har man bestilt et rom som kan avbestilles, så blir man ikke belastet om man avbestiller innen gitt frist).

Om man sier opp et Wimp abonnement i henhold til oppsigelsesregler, skal ikke Wimp belaste kortet etter dette. Her gjelder normale kjøpsvilkår og Wimp er en såpass stor og seriøs tilbyder at jeg ikke hadde vært engstelig for å legge inn et betalingskort i prøveperioden. Men se opp for evt. frist for når du må gi beskjed om du ønsker å avslutte gratisperioden!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke Wimp vil forsøke svindel på noen måte, men det burde vært mulig å legitimere seg på nettet uten å oppgi betalingsinformasjon. (At det ikke går er på ingen måte Wimps feil). Men jeg liker ikke slike "du har ikke gitt beskjed om det motsatte, så vi fornyer abonnementet ditt"-metoder.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Jeg sa opp mitt igjen, nytteløst program for pc uten å kunne velge play/next osv uten å gå inn på selve klienten. Men bruker man nettbrett er det kanskje ok.
    Dette kan du vel fikse lett ved å legge inn hotkeys selv.

Dette programmet funker bra HotKeyz
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Dette kan du vel fikse lett ved å legge inn hotkeys selv.

Dette programmet funker bra HotKeyz
    Takk for linken og hjelp, men synes igrunn det burde være unødvendig å laste ned tredjeparts-programmer for å få wimp til å virke som det burde.

Har spotify og jeg klarer meg mer enn bra nok med det, selv om det var moro å prøve wimp igjen. Synes wimp manglet funksjoner og artister spotify har, så blir nok værende spotify-kunde.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp oppgradert fra Samsung Galaxy S3 med ræva abnt. til Samsung Galaxy S4 og Komplett Musikk. I den pakken får jeg også WiMP abnt. Har ikke abonnert til noen streamingtjeneste før nå, har kun brukt youtube (USJ!) og Spotify free.

Lydkvaliteten, selv rett fra mobilen (Denon D5000) er helt FANTASTISK! Myyyye bedre enn Spotify og minst like bra som FLAC filene jeg har fra før av. Kun hørt på Black Sabbath og det nye daft punk albumet. Svært fornøyd!

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Nettopp oppgradert fra Samsung Galaxy S3 med ræva abnt. til Samsung Galaxy S4 og Komplett Musikk. I den pakken får jeg også WiMP abnt. Har ikke abonnert til noen streamingtjeneste før nå, har kun brukt youtube (USJ!) og Spotify free.

Lydkvaliteten, selv rett fra mobilen (Denon D5000) er helt FANTASTISK! Myyyye bedre enn Spotify og minst like bra som FLAC filene jeg har fra før av. Kun hørt på Black Sabbath og det nye daft punk albumet. Svært fornøyd!
    Godt å høre! men ser du sier du har brukt spotify free før - og det er laber kvalitet, må ikke forveksles med spotify premium

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det drøyer med Wimp Hifi....
    Håper det ikke blir 2014 før vi får herligheten...?

Noen som vet noe nærmere?
    Fant ei spilleliste som heter "Wimp Hifi test" (175 låter)
    Etter lydkvaliteten i denne å dømme, kan vi glede oss. Dette låt virkelig bra!
    (men har selvsagt også med musikkvalget å gjøre)

Vil ha, vil ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Det drøyer med Wimp Hifi....
    Håper det ikke blir 2014 før vi får herligheten...?

Noen som vet noe nærmere?
    Fant ei spilleliste som heter "Wimp Hifi test" (175 låter)
    Etter lydkvaliteten i denne å dømme, kan vi glede oss. Dette låt virkelig bra!
    (men har selvsagt også med musikkvalget å gjøre)

Vil ha, vil ha!
    Sitt på henda bare bittelitt til så er vi i gang.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til dette selv, men pc klienten må bli bedre om jeg skal benytte meg av WIMP igjen. Uholdbart å ikke kunne play/pause/next uten å gå inn på klienten for å gjøre det hver gang. På spotify så får man muligheten ved å holde musa over ikonet på verktøylinja, samt hurtigtastene på tastaturet for play/pause osv funker rett på spotify.

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette blir bra.

Originalutgivelser og ikke remastered hadde vært greit.

Wimp og systray;
    -wimp-jpg
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gemini68 Vis post
    Håper dette blir bra.

Originalutgivelser og ikke remastered hadde vært greit.
    Det tror jeg nok vi kan se langt etter. Wimp legger ut det de får fra plateselskapene, og plateselskapene legger ut remasterene. Du får bruke Discogs og lete etter spesifikke utgivelser i stedet!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det koster DOBBELT så mye for bedre kvalitet. Netflix gir oss filmer if Full HD til 79,-/mnd. Vanskelig for en som er "oppvokst" i den digitale verden der mann forventer at musikk nesten er gratis. Men utrolig flott er det at WiMP har får HD-lyd. Kommer mest sansynlig ikke til å skaffe det, men kanskje om den går ned til 99 eller 149 i mnd.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Synd at det koster DOBBELT så mye for bedre kvalitet. Netflix gir oss filmer if Full HD til 79,-/mnd. Vanskelig for en som er "oppvokst" i den digitale verden der mann forventer at musikk nesten er gratis. Men utrolig flott er det at WiMP har får HD-lyd. Kommer mest sansynlig ikke til å skaffe det, men kanskje om den går ned til 99 eller 149 i mnd.
    Gå i dagligvarebutikken så koster det ofte mye mindre for "firstprice" og tilsvarende VS "normal"vare.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Musikk har aldri vært "nesten gratis" med mindre man driver med ulovligheter. 99,- pr mnd for ubegripelig mye tilgjengelig musikk er alt for billig. Prisen for HD er helt ok. Jeg skaffer meg HD uansett. Det hadde jeg gjort om den kostet 250 eller 300kr også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes heller ikke prisen er avskrekkende på noen måte. Man får tilgang til all musikk til under prisen av to nye CD-er, og man kan ha den på anlegget, på datamaskinen og på mobile enheter. Kvaliteten er også mye bedre enn kvaliteten man får på Netflix (selv om man da sammenligner to ganske ulike ting). Det eneste jeg håper på, er at kanskje artistene også får litt mer, men det tviler jeg på.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er vel ikke så gal hvis de faktisk levere noe som er bedre. I dag har jeg Beat fra min leverandør Altibox og synes kavaliteten er alt for varierende. Greit for å teste ut musikk men når jeg setter meg ned for lytte vil jeg ha FLAC eller bedre, og så vil jeg ha det på squeezebox slik at jeg kan bruke fjernkontrollen og ikke PC.

Var så vidt innom den franske leverandøren som og leverer FLAQ men så ut til at man møtte binde seg for lengre tid og ingen gratis test periode. Håper det kommer på Wimp.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •