Wimp får bedre lyd! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 116
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av palbratelund
    Det stemmer at det er EBU R128 vi skal implementere. Mulig at det ikke blir strict men rundt -16. Det gjenstår en del testing i ulike klienter før vi bestemmer oss endelig.
    Takker for tilbakemelding! Dette lover godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra :-) Da kommer jeg tilbake fra mine 2 måneder på Spotify - var før på Wimp. Det som jeg synes er svært lovende er at all musikk vil kunne bli tilgjengelig i FLAC kvalitet via Sonos. Kan da droppe hele NASet mitt med musikk. Savner faktisk også de redaksjonelle sidene med Wimp. Bedre enn Spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det skjedd noe rart med Wimp hos meg etter siste oppdatering/versjon, ble lastet ned samtidig med siste versjon av Adobe AIR så jeg vet ikke hvem som er synderen av de.
    Jeg spiller av fra PC som er koblet til Onkyo TX-NR1010 Receiver via HDMI.

Problemet er at når en ny sang starter så etter noen sekunder faller lyden ut et lite øyeblikk, men det er nok til at det er frykelig irriterende.
    Noen andre som opplever noe lignende, eller er det bare hos meg det oppstår?
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet her.
    Opplever også at "neste" låt begynner uten å ha rørt noe.

Windows 8 og alt er oppdatert.
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet kom etter siste Adobe Air oppdatering. WiMP sier de vil snart komme med en oppdatering som vil fikse dette. Håper snart betyr innen en uke, og ikke et par måneder... for det er jæ.... irriterende. Lyden hakker også et par ganger med en gang en ny låt starter, og det er pga "Varsling ved ny låt" er aktivert. Slå av denne, og det løses midlertidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å avinstallere siste Adobe Air, og installer forrige versjon. Download Adobe Air 3.6.0.6090 - FileHippo.com

Edit: Testet nå denne versjonen, og da fungerer alt glatt. Også med "Varsling ved ny låt" aktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En svitsj, ikke Air

Hei.

Det er noe rusk på en ende av serverrigget vårt på grunn av en gammel svitsj. Den skal byttes ut i morgen etter sigende. Så dere skal ikke trenge å laste ned Air på nytt, det er bare sammenfall i tid som gjør at det kan virke som om det er den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Dette problemet kom etter siste Adobe Air oppdatering. WiMP sier de vil snart komme med en oppdatering som vil fikse dette. Håper snart betyr innen en uke, og ikke et par måneder... for det er jæ.... irriterende. Lyden hakker også et par ganger med en gang en ny låt starter, og det er pga "Varsling ved ny låt" er aktivert. Slå av denne, og det løses midlertidig.

Denne kommer det en fiks for i ny desktopversjon i neste uke. Dette er en annen feil enn at ting hopper til neste låt, som er på grunn av en gammel svitsj hos vår leverandør.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det er noe rusk på en ende av serverrigget vårt på grunn av en gammel svitsj. Den skal byttes ut i morgen etter sigende. Så dere skal ikke trenge å laste ned Air på nytt, det er bare sammenfall i tid som gjør at det kan virke som om det er den.
    Nå har det gått 10 dager, og jeg sliter med dette enda. Hver eneste gang en ny sang kommer på, "muter" den et lite sekund før den fortsetter.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nå har det gått 10 dager, og jeg sliter med dette enda. Hver eneste gang en ny sang kommer på, "muter" den et lite sekund før den fortsetter.
    Dette irriterer vettet av meg også !

Jeg har nok av andre kilder for musikk, men alikevel, grrr

:twisted:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldigvis det hjalp å deaktivere "varsling ved ny låt"

hadde også vært en fordel å få opplyst hva som blir gjørt i hver ***** oppgradering.... ofte merket jeg ingen forandring i det hele tatt, men bare føles som et irritasjon moment å oppdagere så ofte -uten å vite nødvendigheten ved det.

I et av de siste oppgraderingene fra wimp forsvant mine lister som jeg lagde fra wimps begynnelse: Hvordan kan man lagre de forskjellige listene lokalt i egen hard disk eventuelt? noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    heldigvis det hjalp å deaktivere "varsling ved ny låt"

hadde også vært en fordel å få opplyst hva som blir gjørt i hver ***** oppgradering.... ofte merket jeg ingen forandring i det hele tatt, men bare føles som et irritasjon moment å oppdagere så ofte -uten å vite nødvendigheten ved det.

I et av de siste oppgraderingene fra wimp forsvant mine lister som jeg lagde fra wimps begynnelse: Hvordan kan man lagre de forskjellige listene lokalt i egen hard disk eventuelt? noen som vet?
    Ja, vi skal forsøke å få til en god release note ordning, spesielt i nyhetsbrevene. På AppStore og Google Play er jo dette satt i system, men for desktop er det for løst.

Registrerer at folk synes det oppdateres for ofte på desktop, men folk kan ikke få nok av oppdateringer på mobil

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Innstillinger > ta av haken på Varsling ved ny låt. Det er en Growl-bøgg på en close event. Vi har programmert oss rundt den på neste desktopversjon som er like rundt hjørnet, men inntil da...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett litt OT spørsmål, men siden vi er så godt i gang med Wimp...

Finnes det en app slik som en viss konkurrent(uten å nevne navn har), slik at du kan bruke iPhonen eller iPaden som fjernkontroll for å bytte, velge sanger fra den mobile enheten når du spiller av fra pc?
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Har ett litt OT spørsmål, men siden vi er så godt i gang med Wimp...

Finnes det en app slik som en viss konkurrent(uten å nevne navn har), slik at du kan bruke iPhonen eller iPaden som fjernkontroll for å bytte, velge sanger fra den mobile enheten når du spiller av fra pc?
    Nei, vi har ikke det. Det har vært tema mange ganger men vi prioriterer å kjøre hardt på å forbedre mobilappene istedet for over 60% av alle strømmer er mobile og det øker fortsatt eksplosivt.

Skulle gjerne hatt det, men vi snakker med en av nettverksspilleraktørene om noe lignende så kanskje vi lager det i samme slengen. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vi har ikke det. Det har vært tema mange ganger men vi prioriterer å kjøre hardt på å forbedre mobilappene istedet for over 60% av alle strømmer er mobile og det øker fortsatt eksplosivt.

Skulle gjerne hatt det, men vi snakker med en av nettverksspilleraktørene om noe lignende så kanskje vi lager det i samme slengen. 8)
    Forstår det som du representer Wimp, er det noe jeg savner på mobilappen så må det være å få valget for Airplay i samme vindu som appen. Alle andre apper gjør dette, hvorfor ikke wimp? Håper det kommer.

Spm. Hvordan skjer konvertering når jeg streamer på iphone via Airplay vs en stasjonær? Er det like greit å bare gjøre det sånn eller er det noen grunn til å bruke stasjonær?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Forstår det som du representer Wimp, er det noe jeg savner på mobilappen så må det være å få valget for Airplay i samme vindu som appen. Alle andre apper gjør dette, hvorfor ikke wimp? Håper det kommer.

Spm. Hvordan skjer konvertering når jeg streamer på iphone via Airplay vs en stasjonær? Er det like greit å bare gjøre det sånn eller er det noen grunn til å bruke stasjonær?

Hei. Du har AirPlay-knapp både på iPhone og iPad.
    1) På iPhone: Ta på coveret og få overlay som sier Vis Artist, Vis album og Låtradio pluss ikoner for shuffle, repeat etc. Øverst der får du en gain control og et AirPlay ikon

2) på iPad: eget ikon i playeren nederst.

Om konvertering: Det er samme ting som skjer på begge enheter. Lyden sendes til det som kalles PlayCenter og derfra gjør Apple et par ting. Det upsampler alt til 48kHz sampling rate + gjør en redither, men hvilken type husker jeg ikke i farten. Utover dette gjør ikke selve AirPlay noe med lyden, dette er ren datastream og påvirker ikke lyden på noe vis (med mindre du har et sinnsykt pakketap :-? )

Så om kilden din er f.eks lossless 44.1/16 eller AAC 320kbps på både iPhone, iPad eller desktop så er det samme lyd du får ut gjennom AirPlay åkkesom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Du har AirPlay-knapp både på iPhone og iPad.
    1) På iPhone: Ta på coveret og få overlay som sier Vis Artist, Vis album og Låtradio pluss ikoner for shuffle, repeat etc. Øverst der får du en gain control og et AirPlay ikon
    Supert, dette er jo litt bedre men kunne vel fortsatt vært der nede som andre app's og iPad? Føles veldig naturlig sånn..

Om konvertering: Det er samme ting som skjer på begge enheter. Lyden sendes til det som kalles PlayCenter og derfra gjør Apple et par ting. Det upsampler alt til 48kHz sampling rate + gjør en redither, men hvilken type husker jeg ikke i farten. Utover dette gjør ikke selve AirPlay noe med lyden, dette er ren datastream og påvirker ikke lyden på noe vis (med mindre du har et sinnsykt pakketap :-? )

Så om kilden din er f.eks lossless 44.1/16 eller AAC 320kbps på både iPhone, iPad eller desktop så er det samme lyd du får ut gjennom AirPlay åkkesom.
    Supert, takk for seriøst oppklarende svar..

Da kan jeg konkludere med at jeg like gjerne kan bruke iphone som å styre med PC, airfoil osv?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Pål Bråtelund,

Har ikke vært helt fornøyd med spotify i det siste og bestemte meg for å prøve wimp igjen etter 1-2 år er det vel nå.

Jeg spiller jo av fra pc hele tiden, men det jeg reagerer på er at det ikke er noen "play/pause skip/back" pop up når man holder over wimp ikon på pc, man må rett og slett åpne spilleren for å kunne gjøre det. Skal det VÆRE sånn?? Isåfall forferdelig upraktisk. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Hei Pål Bråtelund,

Har ikke vært helt fornøyd med spotify i det siste og bestemte meg for å prøve wimp igjen etter 1-2 år er det vel nå.

Jeg spiller jo av fra pc hele tiden, men det jeg reagerer på er at det ikke er noen "play/pause skip/back" pop up når man holder over wimp ikon på pc, man må rett og slett åpne spilleren for å kunne gjøre det. Skal det VÆRE sånn?? Isåfall forferdelig upraktisk. :roll:
    Selve klienten er ikke helt mitt bord, og jeg er heller ikke PC-mann, men jeg tror at svaret er - ja, det er slik. Men om det skal forbli slik vet jeg ikke. 8)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •