Stereoforsterker til Dali Mentor 6? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og er ikke 33% avslag fra dagens pris litt lite? Altså, etter som den er 3år.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Fikk tilbud om å få en 3 år gammel NAD 375Bee til 6-laken.
    Er det en rettferdig pris? Fordelen der er at jeg kan gjøre dealen lokalt.

Kan jeg evt. koble til en Hegel hd11 til den?
    En litt høy pris for en ikke spesielt spennende forsterker. Syns den NAD-serien er litt grå og kjedelig, og at Mentorene fortjener noe bedre.

Ikke så mye stress med å få ting sendt, de fleste pakker bra og sender.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst!!! :evil:

Nå fikk jeg faktisk en melding fra Hi-fi klubben hvor de skriver følgende:

"Vi må dessverre meddele at dine Mentor 6 ikke har levering før i slutten av Mars"

Jeg fikk beskjed om at de mest sannsynlig skulle komme innen 10.feb!
    Kan jeg forvente meg noen form for kompensasjon for dette, eller må jeg godta det eller heve kjøpet?
    Er ikke aktuelt for meg å vente til slutten av mars uten at jeg får noe igjen for at jeg må vente så lenge.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Vi må dessverre meddele at dine Mentor 6 ikke har levering før i slutten av Mars"

Kan jeg forvente meg noen form for kompensasjon for dette, eller må jeg godta det eller heve kjøpet?
    Er ikke aktuelt for meg å vente til slutten av mars uten at jeg får noe igjen for at jeg må vente så lenge.
    Kjipt..

Hva med å bruke tiden på å vurdere andre alternativer, bare for å ha noe å okkupere hodet med? Fins jo noen andre gode alternativer i den prisklassen. Hva med elektrostat? Martin Logan Electromotion, årets høyttaler i Lyd & Bilde i fjor. Vienna Mozart Grand SE? Sonus Faber Venere 2.5? Mye stas. Hvor i landet holder du til?

Du har jo også litt bedre tid til å tråle bruktmarkedet, for å prøve å finne noe positivt...

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du bestilte de til tilbudspris så ville jeg ikke forventet for mye. Om du har bestilt de til fullpris kan du eksempelvis foreslå en snill pris på høyttalerkabler eller tilsvarende.

Om du kommer med "kreve-trynet" inn i butikken kommer du antakeligvis ikke så langt som om du har på deg "hva-om-vi-lager-en-liten-deal-pga-forsinkelse-trynet".

Snakker av egen erfaring her (jobbet på HFK i Trondheim noen år).

Tilbake til forsterker:

1. 375 er ok, men ikke mer. Til 6k er det en grei deal, men det forutsetter at den er helt strøken. Jeg ville kanskje tittet mer mot 390DD? NAD M3 med M51 som pre?

2. Opera Consonance er undervurdert. Ville sjekket opp deres integrerte.

3. Hegel blir for spisst i min bok, har hørt Hegel på M6 og M8 ved et par anledninger. Da har jeg mer tro på MacIntosh om du finner en brukt MA6700.

4. Audio Analogue burde også passe som hånd i hanske. Sjekk med Hifihuset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i Ålesund.
    Det er ikke akkurat norges navle når det kommer til Hi-fi 8)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjipe saker :cry:
    Tror HK og Dali har solgt mange av disse høytalerne over disse ukene, så produksjonen er vel sprengt :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg får f.eks 4k avslag på NAD m3 så blir jeg happy
    Som plaster på såret

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg får f.eks 4k avslag på NAD m3 så blir jeg happy
    Som plaster på såret
    Som sagt - kjør good-guy-løypa så ordner det seg sikkert. Du er nok langt fra alene om å vente på M6.

Du har en fin høyttaler på vei, selv om du må vente litt ekstra på den. Du kan jo bruke tiden til å spare opp litt mer grunker til elektronikken til M6. Den fortjener et godt grunnlag.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Som sagt - kjør good-guy-løypa så ordner det seg sikkert. Du er nok langt fra alene om å vente på M6.

Du har en fin høyttaler på vei, selv om du må vente litt ekstra på den. Du kan jo bruke tiden til å spare opp litt mer grunker til elektronikken til M6. Den fortjener et godt grunnlag.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle virkelig ønske at jeg holdt til i en storby
    Da kunne jeg få testet de forskjellige forsterkerne og satt de opp mot hverandre .
    Her i byen så har jeg kun Soundgarden og Hi-fi klubben jeg kan bruke som referanse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel sakt det før, har en høvelig grei receiver med Yamaha 3067, som er påhektet effektforsterker fra Serbourne PA250, med Cambridge Azur 751BD spiller. Nå spiller Airbag og oppløsningen er herlig. Kan sverge på at noen av lydene beveger seg bak meg i 360 grader. Selv om dette kun er CD. Men Azur 751 skal ha en oppegående dac: D/A-konvertere: 5 x Wolfson WM8740 24-bit/192 kHz og 192 kHz oppsampling av alle lydsignaler (Anagram Technologies Q5).
    Yamaha er satt i pur Audio så den blander seg minst mulig inn. Lyden overføres analogt i stereo her. Subbene er av.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt fornøyd med mine og begynner sånn sakte og finne små innstillingene på receivern de liker så får jo bare mer og mer ut av de i mine øyne så personlig tenker jeg "den som venter på noe godt" :-D

Men selvsagt, det er en lang ventetid og det finnes mye annet bra i denne prisklassen også, men selv hadde jeg verst meget fornøyd med M6, selv om jeg hadde betalt full pris for dem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også litt spent på om f.eks Yamaha rx-A1020 og Parasound A21 ville gått sammen? Yamahaen koster 8.5-laken og Parasound koster 16-laken.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også litt spent på om f.eks Yamaha rx-A1020 og Parasound A21 ville gått sammen? Yamahaen koster 8.5-laken og Parasound koster 16-laken.
    Som hånd i hanske, tenker jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn NAD m3 + en god dac ?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn NAD m3 + en god dac ?
    Der stilles det vel omtrent et Hifi religiøst spørsmål og er litt vanskelig foerestille meg noen objektive svar.

Særdeles surround receiver+effekt vs ren stereo spørsmålet.

Her kan jeg egentlig ikke foreslå så mye, men DACene i receiverne i litt opp i pris klasse er absolutt ikke dårlige og en receiver har i denne dagens digitale verden mange bruksmessige fordeler om du f.eks også vil bruke annlegget til litt film,tv,spill etc etc.

Om du så senere finner ut at du vil ha ren stereo etterhverdt kan du selge parasounden på brukten og (er ikke så mye verdi forspillelse i dem) og kjøpe en god stereoforsterker da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD c375bee som pre og parasound A21 som effekt?
    Eller blir det rett og slett et klønete setup?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Vel, i feks. Mitt rom så spiller det nok bedre med nesten en hvilken som helst god reciever med romkorreksjon. Det at høyre høyttaler spiller 3-5db høyere pga. Roomgain er nok til at lyden blir dårligere enn dersom nivåene er matchet.... Da spiller det null rolle hvor bra stereoforsterkeren er. En annen ting er EQ. Samme hvor god stereoforsterker man har så oppstår stående bølger, romnoder osv osv. Det eneste som hjelper mot slike ting er som følger.

Akustiske forbedringer: Dette er den løsningen som er absolutt best da det ikke forringer signalet på noen måte. Kostnadene kan være enorme og stua kommer til å se ut som et lydstudio (samt at dersom man ikke bygger rommet fra bunn av til musikklytting på spesifikt utstyr så er det i praksis umulig å få et perfekt lytterom). Det går ikke an å bli kvitt roomgain og diverse andre lumskheter, selv med tilnærmet uendelig med penger og plass...

Romkorreksjon: Dette er ingen jevngod løsning, men absolutt bedre enn dersom man ikke har kontroll på akustikk i det hele tatt. Logaritmer og EQ av signal skjer i det digitale domenet og moderne teknikk ivaretar signalet på en god måte. Det er forsket en god del på romkorreksjon opp mellom årene samt det å ha god akustikk og det som er viktigst for å ivareta karakteristikken på opptaket man hører på er nettopp ufarget lyd. Et akustisk "ladet" rom vil forvrenge lyd betraktelig uansett, men romkorreksjonen kompenserer i stor grad for de negative effektene romakustikken påfører lyden.

Dersom avvik i lydstyrke mellom høyttalerne er store så ødelegger det for holografi, størrelse på lydbilde samt at refleksjoner treffer sweetspot på forskjellige tidspunkt og i de fleste tilfeller høres det greit at "midtpunktet" for lyden (typisk der vokalen kommer fra) ikke er i senter selv om man sitter midt mellom høyttalerne. Avvikene kan forøvrig gjelde i hele det hørbare spekteret, men er nok enklest å gjenkjenne på vokal.

Angående nivåmatching så er dette alfa og omega. Husk at vi mennesker kan oppfatte så lite som 0,5 db avvik og dersom en høyttaler står nærmere en vegg en en annen så vil den naturligvis spille høyere.
    Nå høres kanskje dette ut som et forsøk på å være frekk, men det er det overhodet ikke. Så here goes;
    Ut i fra mine erfaringer er det du påstår her ren misinformasjon.
    Musikk formidlet av recieveren min og dens justeringer høres heelt forjævlig ut, grøtete og skrikete og ca alt man ikke vil lytte til på en gang.
    Trykker jeg på pure direct derimot, og altså skrur av alle de funksjonene, låter det straks bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Nå høres kanskje dette ut som et forsøk på å være frekk, men det er det overhodet ikke. Så here goes;
    Ut i fra mine erfaringer er det du påstår her ren misinformasjon.
    Musikk formidlet av recieveren min og dens justeringer høres heelt forjævlig ut, grøtete og skrikete og ca alt man ikke vil lytte til på en gang.
    Trykker jeg på pure direct derimot, og altså skrur av alle de funksjonene, låter det straks bedre.
    Slenger meg på denne. Har forsøkt MCACC på min eldrende Pioneer i 3 forskjellige boliger opp igjennom de siste 7 årene, og hver gang har det endt opp med Pure Direct når jeg skal høre på musikk. Faktisk står MCACC avskrudd når jeg ser ting i surround også. Lyden er bare vanvittig mye bedre (for mine ører) uten MCACC.

cptNilsson: Jeg også må vente like lenge på mine M6. Så du er ikke alene :-)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •