Hjelp til kjøp av 2.1 anlegg. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    BTW! Sami fra Torvhaugan på Dale? Navnet virker i alle fall kjent
    Wow!

Do i know you?
    joda, stemmer fint det du, sommero da vell og merke
    Om du bor i nærheten så skal du få hørt klipsch før du evt. bestemmer deg også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kjøpte også mentorene 'uhørt' men var jo meget fornøyd med de rimelige daliene jeg har ellers i oppsettet.

Kan mildt sagt si jeg ikke angrer, spessielt ikke til tilbuds prisen og skal jeg være ærlig hadde jeg ikke angra om de var fullpris heller :-)

Og ps: Jeg trenger ikke nødvendigvis noen sub til musikk (med mulig unntak av inficted mushroom og annen dunke dunk)
    Siden jeg har et noe utrent lydgehør, så er det vanskelig for meg å si. Men det er vel slik at den positive siden v/Mentor 6 er vel at de har veldig god diskant og klare toner. Men hvordan er bassen på Mentor 6? Har den futt nok i seg til f.eks filmer som Transformers etc? Viktig at det durer litt når man ser på film

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selvsagt ikke gå tå til tå med en svs jackhammer, men er overaskende egentlig på hvor mye grom (200-50hz) lyd jeg får ut av disse og hadde det verdt for de andre høytalerne i annlegget som stopper langt før 40hz hadde jeg nok verdt frista til og sette dele frekvensen der.

Fra conceptene så syns jeg stereo perspektivet har blitt nesten en meter bredere enn tidligere og my dypere.

En annen ting jeg legger merke til at f.eks subbene ikke åpner seg før jeg guffer på til over -20 så får jeg grom fyldig bass ut av mentorene fra omtrent -40 og opp så for rolig kvelds lytting helt ypperlig.
    Har beskrevet mye av mine første erfaringer i dali tråden http://www.avforum.no/forum/klubb-en...ml#post1914419

Det jeg kan si med sikkerhet er at dette er høytalere som ikke blir bytta med det første, jeg er ute etter gode allroundere og jeg har enda igjen og finne en sjanger musikk som ikke høres fantastiskt ut, og prisen til neste steg opp er 15k-20k ekstra :-) Så med mindre jeg vinner i lotto eller gifter meg med en milliardær arving så tror jeg ikke det blir aktuelt heh.

Klipsch har sikkert mer magetrøkk men det kan du få med en par subwoofere i tillegg og da har du et annlegg som kan spille både dynamisk og rafinert men også gi bakoversveis i eksplosjoner.

Bør kanskje også innrømme at jeg er Dali fan og syns rett og slett utsende på klipsch blir litt Fast & Furious blodharry ikke at det er noe galt i seg selv og de gir sikkert veldig mye lyd for penga.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvor stort rom har du og hva hører du på av musikk?

For 15-20 lapper kan du få et svært godt oppsett om du kjøper brukt. Og det er MYE snadder der nå. Ta også en titt innom hifisentralen.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Wow!

Do i know you?
    joda, stemmer fint det du, sommero da vell og merke
    Om du bor i nærheten så skal du få hørt klipsch før du evt. bestemmer deg også
    Vi har støtt på hverandre et par ganger "way back". Var naboen til Roald Henry . Var i ny og ne innom hos de for å game med Kai Erlend (type).
    Jeg heter Mats btw...

Skulle gjerne ha tatt turen innom, men bor for tiden i Ålesund.
    Kan evt. gi lyd fra meg neste gang jeg er i Kr.
    Fattern bor på Sommero, så da kan jeg jo slå to fluer i en smekk .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hei.
    Hvor stort rom har du og hva hører du på av musikk?

For 15-20 lapper kan du få et svært godt oppsett om du kjøper brukt. Og det er MYE snadder der nå. Ta også en titt innom hifisentralen.
    Kan det ikke være litt risky å gå til innkjøp av bruktanlegg - siden jeg knapt har noen teknisk erfaring eller kunnskap?

Hva synes du om komboen Dali Mentor 6, Yamaha Rx-1020 (eller evt. en dual/mono forsterker - etter som jeg kun skal gå for to høytalere og evt. en sub i senere framtid). DAC`en får la seg vente.

Hører på alt fra Deadmau5 til John Mayer, ergo så ser jeg etter en allrounder. En som går bra til Film, musikk (til fest "Partybeatz" :twisted:, så vel som "chill" musikk)

Siste frist for å kjøpe Dali`en er i morgen (5k avslag)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romstørrelsen er vel på 15m2 "ISH". Tv`en står i en krok, så jeg er vel nødt til å skyve høytalerene ut fra den kroken?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går stort sett greit å kjøpe brukt. Se om evt merker, og hør etter ulyder om du ser etter de. så kan det være greit å sjekke hvilket utstyr han har hatt for å drive høyttalerene med, da finner du ganske fort ut om de har intressen innenfor lyd, og om de har det så er folk ganske så påpasselig med utstyret. Gjelder iallefall meg, og de jeg kjenner som driver med dette.

audiocompaniet har forøvrig noen rf62 II, så til den prisen er heller ikke de å forakte. skaffer du en sub i tilleg, og kansje en rørforsterker for å drive det med.

Ellers syns jeg Mentorene ser MYE bedre ut om man tenker waf, men har desverre til gode å høre disse enda.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •