Mediastreamer; jeg trenger hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediastreamer; jeg trenger hjelp..

Etterhvert har det blitt veldig mange filer liggende på den eksterne harddisken som er ett pes å få spilt av på det vanlige stereoanlegget..

Jeg er overhodet ikke interressert i gadgets, ergo jeg vet knapt hva det er.

Jeg trenger en dings som kan streame lyden fra pc (evt å kjøpe en nas) til anlegget.

Jeg har en Cambridge DACmagic stående fordi den "måtte" jeg ha ble jeg fortalt på HIFIklubben for ett par år siden.

Hvor billig kan jeg slippe unna? Det kommer ikke å bli mye brukt, da vinyl fremdeles er min primære kilde til glede..

Hjelp...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en brukt Squeezebox Touch, alt du trenger, om du har en router i huset da.
    Den digitale utgangen kobler du til din Cambridge.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    Etterhvert har det blitt veldig mange filer liggende på den eksterne harddisken som er ett pes å få spilt av på det vanlige stereoanlegget..

Jeg er overhodet ikke interressert i gadgets, ergo jeg vet knapt hva det er.

Jeg trenger en dings som kan streame lyden fra pc (evt å kjøpe en nas) til anlegget.

Jeg har en Cambridge DACmagic stående fordi den "måtte" jeg ha ble jeg fortalt på HIFIklubben for ett par år siden.

Hvor billig kan jeg slippe unna? Det kommer ikke å bli mye brukt, da vinyl fremdeles er min primære kilde til glede..

Hjelp...
    Hva annet utstyr har du da? Kansje du bare kan koble til disken til TV,receiver ,BD-spiller eller lign ?
    Alternativet er en mediaserver Five Best Desktop Media Servers
    Jeg bruker serviio,men kommer an på hva slags utstyr du kan streame over. Kansje du har en blu-ray spiller med innebygd wi-fi?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du epleprodukter fra før? iPhone, iPad etc, så hadde jeg helt klart valgt Apple TV. Da kan du streame fra telefon eller PC, f.eks. fra Spotify e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hva annet utstyr har du da? Kansje du bare kan koble til disken til TV,receiver ,BD-spiller eller lign ?
    Alternativet er en mediaserver Five Best Desktop Media Servers
    Jeg bruker serviio,men kommer an på hva slags utstyr du kan streame over. Kansje du har en blu-ray spiller med innebygd wi-fi?
    For uten platespilleren og forsterkeren står det en Pioneer LX-52 bluerayspiller som tjener som det og cd spiller. Den har rj45 nettverkstilkobling og usb (hvilket ikke leser musikk fra minnepinne som jeg har fått til..) that's it..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen og intr. i svar her jeg også. Trenger å streame musikk og noe film kanskje fra pc til stereoen. Bruker endel Spotify på android mobilen så ville vært veldig hendig å streame fra denne også.

Har hatt en Squeezebox tidligere og den var tung å bruke. Dessuten funker den ikke på streaming fra Spotify fra mobil vel, og ikke film. Så Squeezebox er ikke aktuell for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Har du epleprodukter fra før? iPhone, iPad etc, så hadde jeg helt klart valgt Apple TV. Da kan du streame fra telefon eller PC, f.eks. fra Spotify e.l.

Uten å støte noen, det nærmeste jeg kommer Apple er å spise ett eple, om det er gult..

Nei, ingen epler i min kurv er jeg redd. MEN, skulle det være en grunn til å kjøpe kan jeg alltids spe på med en iPad mini..

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslag om Squeezebox, men ville gått for duet i stedet for Touch, lettere å se hva du leiter etter på fjernkontrollen enn å måtte gå bort og titte på enheten.
    Har to Squeezebox Duet selv, veldig fornøyd, snart kommer det en til.
    Har du flere kan de synkroniseres så alle anleggene spiller det samme.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli sonos da. Koster jo litt men.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe min Kiss Dp 500-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    Uten å støte noen, det nærmeste jeg kommer Apple er å spise ett eple, om det er gult..

Nei, ingen epler i min kurv er jeg redd. MEN, skulle det være en grunn til å kjøpe kan jeg alltids spe på med en iPad mini..
    En iPad mini OG Apple TV, om du bruker Spotify mye, er ikke dumt. Skal du streame musikken fra HD, må du kjøre iTunes et eller annet sted med en Apple løsning. Gjør du det i f.eks en NAS, er det ikke mye som slår en Apple løsning.

Hvis du bare har filene lagret på en vanlig ekstern HD, så er Squeezebox som nevnt et godt alternativ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •