dac koblet til receiver og hodetelefon forsterk på en gang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dac koblet til receiver og hodetelefon forsterk på en gang?

Heisan lurte på om det er ok å ha en dac koblet opp til både en vanlig forsterker balansert og en headphone amp gjennom rca samtidig
    eller om jeg burde koble fra en av disse ved bruk av den andre komponeneten?
    mvh Trond

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det kan bli en kortsluttende krets så burde ikke det være noe problem.

F.eks: Om du har en RCA utgang (L/R) fra DACen og kjører en y splitt fra disse med hvor de ene endene går til receiver og andre til hodetelefon forsterkeren så termineres det i to seperate enheter og skulle ikke være noe problem.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du finner noen kraftige advarsler i manualen til DACen, går det helt fint å koble med XLR fra DAC til forsterker og med RCA fra DAC til hodetelefonforsterker. Jeg bruker begge utgangene samtidig på mine DACer. Den ene DACen kjøres i "variable-mode" som forforsterker: XLR til effekttrinn og RCA til sub - begge utgangene i bruk samtidig. Den andre DACen kjøres fra XLR-utgangen direkte til forforsterker - samtidig som RCA-utgangen er aktiv - der går signalet via en Copland romkorreksjonsenhet til forforsterker, for de tilfellene hvor jeg ønsker å justere litt på frekvensresponsen. Helt problemfritt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    k da ble jeg litt mer klokere
    tusen takk for innspill og svar,da lar jeg den være tilkoblet både integrert forsterker xlr og hodetelefonforsterker rca sammtidig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •