Hjemmestudio?? Hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmestudio?? Hva trenger jeg?

Hei.
    Har holdt på med musikk i mange år nå, og tenkte jeg skulle bygge meg et hjemmestudio.
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg en stasjonær pc som skal brukes til dette, da mac er litt i overkant dyrt dessverre.
    Program jeg tenkte og kjøre er cubase, men jeg trenger jo en del mer enn bare det.
    Trenger jo kanskje et miksebord så jeg får kjørt lyden inn i pc'n, evt noe annet jeg kan bruke, skal i hovedsak spille gitar, vokal, bass, men jeg kunne likt å hatt muligheten til et midi keyboard til evt trommer o.l ved en senere anledning.
    Så trenger jeg vel et duganes sett med monitorer til miksing etc.
    Noe som har forslag til hva av komponenter jeg kan sette sammen for å få et brukanes hjemmestudio?

Alt av tips og triks mottas med største takk!!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert greit med litt RAM på pcen ville også valgt en SSD disk, vet ikke om du skal bygge selv eller om du skal kjøpe en ferdig, finnes da gode ferdigbygg pcer som kan passe bra til slikt...Feks. komplett sine. Komplett.no er egentlig gamer edition, men de har såpass kraftig inmat at det lett kan brukes til musikkredigering, eventuelt den AMD versjonen til 5999, sleng på litt mer ram på den så er du i boks Beste er dog bygge selv men...

Når det gjelder selve studioet ville jeg nok satt meg inn i en del akustikk, funnet noen gode løsninger for demping osv for studio, finnes et par bøker på amazon blant annet som er verdt og lese litt i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •