Tips til hjemmekino, budsjett 20-30.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til hjemmekino, budsjett 20-30.000,-

Skal gå til anskaffelse av surroundanlegg til stua. Maks pris ca 30 k. Fruen har også noen meninger om at dette ikke skal bli for dominerende. Anlegget skal utelukkende brukes til film, da jeg har annet utstyr når jeg ska høre på musikk. Jeg er nokså fersk på dette området, så tips og linker settes stor pris på:-)

Tusen takk!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Hifi klubben har pakketilbud på B&W dm serien nå. Komplett sett med sub for 19500,- da trenger du bare receiver i tillegg. Mener de har ei Dali pakke også på tilbud nå.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ser at Hifi klubben har pakketilbud på B&W dm serien nå. Komplett sett med sub for 19500,- da trenger du bare receiver i tillegg. Mener de har ei Dali pakke også på tilbud nå.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Regner med du tenkte på denne: DALI LEKTOR 6 - 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben og denne: B&W DM683 + DM686 + HTM61 + ASW610 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Noen som har noen erfaringer med noen av disse?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bond
    Regner med du tenkte på denne: DALI LEKTOR 6 - 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben og denne: B&W DM683 + DM686 + HTM61 + ASW610 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Noen som har noen erfaringer med noen av disse?
    Dali har gode høyttaler serier, så du trår ikke feil der. Se for øvrig etter disse pakke tilbudene på denne siden:
    Hjem - Surround

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du spesifisere nærmere hva du er ute etter? Skal du ha full pakke med HT med Sub,Receiver,Blu-Ray og kabler eller det bare HT (store gulvstående,eller små til å ha på veggen) du du skal ha? Si gjerne litt om størrelse du tenker på utstyret,hva slags lyd du er ute etter og hvordan stua ser ut. Tenker på om det er vinkelstue,rektangulært rom,møbler ca kvm o.l. Blir litt dumt å anbefale høyttalere som i utgangspunktet kan bli for store til stua di. Skal kansje passe inn fargemessig også? Du sier ikke hvor du bor så jeg vet ikke hvilke butikker du har i nærheten eller om du eventuelt kan bestille på nett? Er alt mulig? Det er jo en jungel der ute av utstyr så greit å få litt mere kjøtt på beinet før det raser inn med anbefalinger.... :-D
    Tar likevel med et par eksempler så kan du selv komme med innspill på disse!!
    Super pakke fra Soundgarden. Med en Sub i tillegg så vil dette systemet skape meget bra filmlyd. En høyttalerserie med klar og fin lyd :-)
    System Audio Saxo Høyttalerpakke - Hvit høyglans
    Komplett pakke fra HFK med projektor og alt mulig:
    OPTOMA Optoma HD23 + NAD T748/Dali Fazon 5.1 Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben
    Du kan eventuelt gå for bare Dali Fazon høyttalere + sub så får du et system som tar lite plass,men som likevel gir meget bra filmopplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Kan du spesifisere nærmere hva du er ute etter? Skal du ha full pakke med HT med Sub,Receiver,Blu-Ray og kabler eller det bare HT (store gulvstående,eller små til å ha på veggen) du du skal ha? Si gjerne litt om størrelse du tenker på utstyret,hva slags lyd du er ute etter og hvordan stua ser ut. Tenker på om det er vinkelstue,rektangulært rom,møbler ca kvm o.l. Blir litt dumt å anbefale høyttalere som i utgangspunktet kan bli for store til stua di. Skal kansje passe inn fargemessig også? Du sier ikke hvor du bor så jeg vet ikke hvilke butikker du har i nærheten eller om du eventuelt kan bestille på nett? Er alt mulig? Det er jo en jungel der ute av utstyr så greit å få litt mere kjøtt på beinet før det raser inn med anbefalinger.... :-D
    Tar likevel med et par eksempler så kan du selv komme med innspill på disse!!
    Super pakke fra Soundgarden. Med en Sub i tillegg så vil dette systemet skape meget bra filmlyd. En høyttalerserie med klar og fin lyd :-)
    System Audio Saxo Høyttalerpakke - Hvit høyglans
    Komplett pakke fra HFK med projektor og alt mulig:
    OPTOMA Optoma HD23 + NAD T748/Dali Fazon 5.1 Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben
    Du kan eventuelt gå for bare Dali Fazon høyttalere + sub så får du et system som tar lite plass,men som likevel gir meget bra filmopplevelse.
    Beklager at jeg var litt upresis. Rommet anlegget skal stå på er ca 16 kvm. Rommet er tilnærmet kvadratisk. Jeg ser for meg et 5.1 anlegg som eventuelt kan utvides senere. Jeg trenger reciver, høytalere og sub. Jeg tenkte meg gulvstående høytalere i front og en veggmontert løsning bak. Jeg skal kun bruke dette til film ikke musikk.
    Jeg liker at det er litt trykk i bassen:-) Som sagt så har jeg satt et tak på 30.000,-. Det burde vel være mulig å finne noe som spiller bra til denne prisen..?
    Jeg bor i Oslo, så jeg har mulighet for å besøke en del av de større/bedre butikkene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg var litt upresis. Rommet anlegget skal stå på er ca 16 kvm. Rommet er tilnærmet kvadratisk. Jeg ser for meg et 5.1 anlegg som eventuelt kan utvides senere. Jeg trenger reciver, høytalere og sub. Jeg tenkte meg gulvstående høytalere i front og en veggmontert løsning bak. Jeg skal kun bruke dette til film ikke musikk.
    Jeg liker at det er litt trykk i bassen:-) Som sagt så har jeg satt et tak på 30.000,-. Det burde vel være mulig å finne noe som spiller bra til denne prisen..?
    Jeg bor i Oslo, så jeg har mulighet for å besøke en del av de større/bedre butikkene.
    Hva med besøk til medlemmer av avforum?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Zensor 5 pakke med 2 stk E12F-subber? Denon Avr2313 passer jo fint til denne. Ser meget bra ut i hvit

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker klipsch, jeg, siden det kun skal brukes til film og han liker bass.

Vil du ha klar, detaljert og fintspillende kino eller dynamisk, høytspillende og rå hjemmekino? Eller litt av begge deler?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg tenker klipsch, jeg, siden det kun skal brukes til film og han liker bass.

Vil du ha klar, detaljert og fintspillende kino eller dynamisk, høytspillende og rå hjemmekino? Eller litt av begge deler?
    Vil sikkert gi kjempebra kinolyd med Klipsch,men de fleste modellene er jo stygge som juling og ganske dominerende etter min mening da. Men jeg er kansje for gammal for den typen HT ha ha :-D Dessuten ar jo "halve" norge Klipsch høyttalere,ihvertfall de under 30..
    For reciever så anbefaler jeg en med pre-out for tilkobling av ekstra effektforsterker på et senere tidspunkt (tenkte utvidelse siden du nevnte det).
    Selv har jeg en forkjærlighet for Denon,men velger du en fra dem eller Pioneer,Yamaha f.eks i en prisklasse rundt 5-7000 så har du et bra utgangspunkt.Eller dun selvsagt velge dyrere å få med flere finesser. Du må nesten tenke på hva du trenger av,air-play,spotify,wi.fi osv,men hvis det bare er til film med blu-ray/dvd som avspiller så er jo ikke sånnt så nøye. Du må beregne noen hundringser til kabler,men det vet du sikkert siden du allerede har stereoanlegg for musikk. Fra HFK så ville jeg absolutt sett på de pakketilbudene på HT som ble foreslått under her fra henholdsvis Dali og B&W. Dali Lektor gir masse trøkk og moro på film,men den fantastiske mellomtonen(som jo er meget viktig på film) til B&W gir en suveren og nok noe mere detaljert gjengivelse av stemmer og det som ellers skjer av detaljer i mellomtoneområdet. Dali på sin side er jo litt mindre i størrelse å lettere å plassere. Det er jo ikke et superstort rom du skal bruke så i forhold til trøkk så holder det jo med Dali. Så kan du jo heller bruke 2 subber som vil være mye bedre enn 1 siden du setter pris på BASS Tenker da f.eks denne komboen:DALI LEKTOR 6 - 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Supplerer du med 1 sub til så kommer høyttalerne på snaue 18000. Da har du godt slingringsmonn på Reciever. F.eks DENON AVR-3313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben eller DENON AVR-2313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben pluss kabler så klart. Eller du kan gå for produkter fra andre butikker såklart. Soundgarden har bra kjøp på Pioneer for tiden:Pioneer SC-2022 surroundreceiver - Sort
    Mye å velge i som sagt,så en lytterunde bør til. Men uansett hva andre mener så er det bare deg og fruen som til slutt bestemmer :-) Dessuten er det viktig å huske på at man ikke må "grave seg ned" i spesifikasjoner og utstyr,men sørge for å ha det GØY med det man kjøper. Å se en film betyr ikke alltid (som mange henger seg opp i) å sitte å lytte etter feil eller lete etter forbedringer på det man har.Da blir man aldri fornøyd og oppgraderinger lir jo fort dyrt i lengda. Man må huske å kose seg med filmen også,ikke bare utstyret ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Vil sikkert gi kjempebra kinolyd med Klipsch,men de fleste modellene er jo stygge som juling og ganske dominerende etter min mening da. Men jeg er kansje for gammal for den typen HT ha ha :-D Dessuten ar jo "halve" norge Klipsch høyttalere,ihvertfall de under 30..
    For reciever så anbefaler jeg en med pre-out for tilkobling av ekstra effektforsterker på et senere tidspunkt (tenkte utvidelse siden du nevnte det).
    Selv har jeg en forkjærlighet for Denon,men velger du en fra dem eller Pioneer,Yamaha f.eks i en prisklasse rundt 5-7000 så har du et bra utgangspunkt.Eller dun selvsagt velge dyrere å få med flere finesser. Du må nesten tenke på hva du trenger av,air-play,spotify,wi.fi osv,men hvis det bare er til film med blu-ray/dvd som avspiller så er jo ikke sånnt så nøye. Du må beregne noen hundringser til kabler,men det vet du sikkert siden du allerede har stereoanlegg for musikk. Fra HFK så ville jeg absolutt sett på de pakketilbudene på HT som ble foreslått under her fra henholdsvis Dali og B&W. Dali Lektor gir masse trøkk og moro på film,men den fantastiske mellomtonen(som jo er meget viktig på film) til B&W gir en suveren og nok noe mere detaljert gjengivelse av stemmer og det som ellers skjer av detaljer i mellomtoneområdet. Dali på sin side er jo litt mindre i størrelse å lettere å plassere. Det er jo ikke et superstort rom du skal bruke så i forhold til trøkk så holder det jo med Dali. Så kan du jo heller bruke 2 subber som vil være mye bedre enn 1 siden du setter pris på BASS Tenker da f.eks denne komboen:DALI LEKTOR 6 - 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Supplerer du med 1 sub til så kommer høyttalerne på snaue 18000. Da har du godt slingringsmonn på Reciever. F.eks DENON AVR-3313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben eller DENON AVR-2313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben pluss kabler så klart. Eller du kan gå for produkter fra andre butikker såklart. Soundgarden har bra kjøp på Pioneer for tiden:Pioneer SC-2022 surroundreceiver - Sort
    Mye å velge i som sagt,så en lytterunde bør til. Men uansett hva andre mener så er det bare deg og fruen som til slutt bestemmer :-) Dessuten er det viktig å huske på at man ikke må "grave seg ned" i spesifikasjoner og utstyr,men sørge for å ha det GØY med det man kjøper. Å se en film betyr ikke alltid (som mange henger seg opp i) å sitte å lytte etter feil eller lete etter forbedringer på det man har.Da blir man aldri fornøyd og oppgraderinger lir jo fort dyrt i lengda. Man må huske å kose seg med filmen også,ikke bare utstyret ;-)
    Takk for svært utfyllende svar. Tar meg en tur på HFK i løpet av uka i første omgang. Har god erfaring med Dali fra før, da jeg bruker de til musikk i stua (Mentor 6).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med denne? Må jo være en brukbar handel..

Pioneer SC-LX76 surroundreceiver - Sort

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med denne? Må jo være en brukbar handel..

Pioneer SC-LX76 surroundreceiver - Sort
    Vet bare at den serien har fått gode tester,,men ikke hørt den selv. ER misunnelig på Mentorhøyttalerne dine ja. De er jo glimrende. HFK har jo et knalltilbud på de just nu i forbindelse med messe i oslo.
    DALI MENTOR 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en 5.1 pakke fra klipsch rf-7 mk1 med reciver for salg til 25k, dette spiller veldig bra hadde sterkt ville vurdert det

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du skal ha to oppsett i stua, ett til musikk og ett til film?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Så du skal ha to oppsett i stua, ett til musikk og ett til film?
    ja høres jo sånn ut,men det er jo bare digg!! Regner med at nåværende stereoanlegg IKKE står der TV er..... eller?

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for noen av de alternativene som er nevnt lenger oppe her. Veldig gode alternativer!

Så du skrev at du liker trykkbass, bass som du kjenner fysisk, og hvis du da velger en 5.0 pakke, så ville jeg anbefalt XTZ. Billig og sinnsykt bra!
    Du får 2 stk XTZ 12.16 for 7000 på surround.no nå. Det er ikke den bassen som spiller dypest, men helt klart noe av det beste du får av subwoofere under 15k. De spiller dritbra, men bare ikke de laveste Hz'a.
    Kan selv anbefale disse, og vet det er flere andre på forumet som også kan det. Hvis du er opptatt av det og vil ha dypbass til film, er kanskje SVS bedre for deg, men dette er sinnsykt bra til den prisen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mey for pengene:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Pro Blue Diamond V3 pakke

Sleng på en Yamaha RX-A 3020, eller den Pioneeren envnt over her, så har du en særdeles kompetent pakke. Innebygd sub i frontene, så du slipper unna en boks ift fruen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •