Smell/dunkelyd i CV-CLS215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smell/dunkelyd i CV-CLS215

Hei

Jeg har et stereoanlegg som består av Cerwin Vega CLS215 høyttalere, NAD C372 forforskerker som er koblet til diskant og mellomtone, og Cerwin Vega A1.5kW effektforsterker som er koblet til bass.

Jeg opplever et relativt høyt smell fra basselementene i venstre CLS-215 høyttaler når jeg skal skru av effektforsterkeren. For meg virker det som en utladning fra den. Det skjer uansett hvilken rekkefølge jeg skrur av signalkildene.
    Basselementene beveger ganske mye på seg når det smeller, så mye som at hvis man skulle spillt en sang med lave frekvenser så man ser at elementet beveger seg tydelig inn og ut.

Er dette normalt?

Jeg kan spille helt normalt med anlegget, ingen form for ulyder ved lavt eller høyt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarius93
    Hei

Jeg har et stereoanlegg som består av Cerwin Vega CLS215 høyttalere, NAD C372 forforskerker som er koblet til diskant og mellomtone, og Cerwin Vega A1.5kW effektforsterker som er koblet til bass.

Jeg opplever et relativt høyt smell fra basselementene i venstre CLS-215 høyttaler når jeg skal skru av effektforsterkeren. For meg virker det som en utladning fra den. Det skjer uansett hvilken rekkefølge jeg skrur av signalkildene.
    Basselementene beveger ganske mye på seg når det smeller, så mye som at hvis man skulle spillt en sang med lave frekvenser så man ser at elementet beveger seg tydelig inn og ut.

Er dette normalt?

Jeg kan spille helt normalt med anlegget, ingen form for ulyder ved lavt eller høyt volum.
    Samme skjer i min xtz sub,men om det er normalt vet jeg ikke. Jeg har litt jordstøy i min sub så mulig det har noe med det å gjøre,men vet ikke sikkert. Tror ikke det er skadelig i hvertfall. Skal teste ut litt mere når jeg får gipsen av det brekte beinet mitt......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøvd

å skru av 372 så rett etterpå skru av effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så har jeg prøvd alle forskjellige måter å skru av og på ingen forskjell.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarius93
    Som sagt så har jeg prøvd alle forskjellige måter å skru av og på ingen forskjell.
    Har du noe annet på samme kurs? Evt kjøleskap fryseboks eller andre store ting? Prøv å dra di ut, du kan også prøve å bytte til en annen kurs å se om det samme skjer der og
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utladning av kondensatoren, normalt skal ikke dette nå frem til høyttalerne i stor grad, men CV forsterkeren er kanskje ikke helt ok teknisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er utladning av kondensatoren, normalt skal ikke dette nå frem til høyttalerne i stor grad, men CV forsterkeren er kanskje ikke helt ok teknisk.
    Samme som skjer på min XTZ sub da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •