FLAC - hvor skaffer du det fra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FLAC - hvor skaffer du det fra?

Hei

ettersom jeg har investert i litt ymse stereofile saker så ønsker jeg å skaffe meg litt / endel musikk i Lossless format henholdsvis FLAC . Men har Mac, iPad og iPhone også .

Hvor får dere tak i det? Både lovlig og ikke fullt så "lovlig" nedlasting er relevant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD Tracks

Betal med Paypal, så går det bra.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til saken:

Linn Records lar deg kjøpe inntil 24/192 sist jeg sjekket. De har mye bra. De hadde også en julekalender (som sikkert kommer igjen) med ett spor gratis hver dag i alle formater. Genialt opplegg.

B&W har Society of Sound hvor du kan laste ned.

Qobus er en streamingtjeneste med tapsfri komprimering.

Ellers synes jeg ofte den beste (og faktisk ofte billigste) kilden til flac er å kjøpe CDer og rippe de selv. Gjerne brukte disker. Du kan også låne på biblioteket.

Mod: Fjernet ref til slettet post

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GubeMusic (norsk)
    Melodishop.com
    Bleep.com
    Qobuz
    Rhino
    Linn Records
    Society of Sound

Er lovlige alternativer for kjøpenedlasting av FLAC.

Denne tråden har vel også noen gode tips: Her kan du lovlig laste ned musikk i FLAC-format

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    HD Tracks

Betal med Paypal, så går det bra.
    Ser på HD Tracks at de angir dette i sin faq.

Sitat Opprinnelig postet av HD Tracks
    Q: What are the differences between HDtracks and other digital-music services?
    A: HDtracks offers music lovers the highest-quality downloads available anywhere on the web. Many digital music stores only offer heavily compressed MP3 files. When you purchase an HDtracks file, it is the same quality as a store-purchased CD. HDtracks downloads will play with no DRM on any device. In addition, HDtracks is the only site to offer full cover art and liner notes in pdf format.
    :roll:
    Skjønner ikke helt hvorfor man vil opp i HD flac hvis man bruker vanlige Audio CD som kilde. (mulig jeg har misforstått noe her...) Flac er jo et losless format, så hva er egentlig poenget hvis ikke den digitale kilden har høyere kvalitet en CD?

Er selv såpass gammeldags at jeg kjøper CD og SACD, og lagrer CD som flac selv hvis jeg skal ha det som kilde.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Skjønner ikke helt hvorfor man vil opp i HD flac hvis man bruker vanlige Audio CD som kilde. (mulig jeg har misforstått noe her...) Flac er jo et losless format, så hva er egentlig poenget hvis ikke den digitale kilden har høyere kvalitet en CD?

Er selv såpass gammeldags at jeg kjøper CD og SACD, og lagrer CD som flac selv hvis jeg skal ha det som kilde.
    HD Tracks har vel også blitt anklaget for å upsample redbook til hirez. Det er fusk, spesielt med tanke på at de tar seg bedre betalt for hirez enn flac.

Trådstarter spurte vel strengt tatt om flac uavhengig av bitrater, så redbook-flac er innenfor topic.

Gubemusic, fra Bugge Wesseltoft, har mye stilig!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Ja, vet ikke om mange har planer om å laste ned FLAC for så å brenne ut på CD. Greit nok det og, men som regel går det vel omvendt vei ja.

CD-er har jo blitt svært rimelige mange plasser, og ofte er det billigere å kjøpe CD-en fremfor kjøpenedlastning av selv MP3. Likevell kan jo det bli billigere, og enklere, om man bare vil ha 'den og den'-sangen i toppkvalitet, fremfor hele albumet.

Så lenge man spiller av fra PC, eller annen kilde som støtter formatet, får jo man den tapsfrie musikkgleden. Hvorvidt vi hører forskjell på lossy med høy bitrate, CD og HD-FLAC blir jo en annen sak, og neppe relevant kjas og mas for de som vil kjøpe musikk i FLAC. Det finnes en del butikker, men skjønt det beste hadde jo vært om alle i det minste hadde tilbudet om FLAC i sine nettbutikker.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ja, vet ikke om mange har planer om å laste ned FLAC for så å brenne ut på CD. Greit nok det og, men som regel går det vel omvendt vei ja.

CD-er har jo blitt svært rimelige mange plasser, og ofte er det billigere å kjøpe CD-en fremfor kjøpenedlastning av selv MP3. Likevell kan jo det bli billigere, og enklere, om man bare vil ha 'den og den'-sangen i toppkvalitet, fremfor hele albumet.

Så lenge man spiller av fra PC, eller annen kilde som støtter formatet, får jo man den tapsfrie musikkgleden. Hvorvidt vi hører forskjell på lossy med høy bitrate, CD og HD-FLAC blir jo en annen sak, og neppe relevant kjas og mas for de som vil kjøpe musikk i FLAC. Det finnes en del butikker, men skjønt det beste hadde jo vært om alle i det minste hadde tilbudet om FLAC i sine nettbutikker.
    Det beste/enkleste hadde vært Spotify/Wimp med hirez-kvalitet. Det hadde jeg betalt minst 300 for (i spesielt etter at vi får lagt inn fiber..)

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopiering av CDer kan gjøres med EAC. Kan følge guiden fra HW.no: GUIDE: CD-kopiering med EAC - Hardware.no
    Har ikke lest den selv men tror den skal være god, den lenker til guiden jeg brukte. Det tar litt tid, men er verdt det.

First rule of illegal downloading, never talk about <insert secret community>!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en del interessante linker fra Hi-Fi Klubben sin guide også. Det går mye ut på det samme. EAC eller dBPoweramp er vel de mest brukte til Flac.

Jeg bruker begge litt om hverandre. dBPoweramp har mange fine muligheter og koster heller ikke mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fine tilbakemeldinger.
    Jeg hadde merkelig nok ikke fått en eneste varsel om at jeg hadde blitt besvart på topic på eposten.

Skal svare hver enkelt når jeg får tid.

Kan svare kjapt at jeg støtter den Hirez på Spotify og lignende for 300ish i mnden.. da kunne de kanskje dyttet litt mer penger inn på kontoen til disse artistene også som lider sånn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •