Tv-lisens på mobil og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv-lisens på mobil og PC

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt latterlig spør du meg!
    De kunne avskaffet den lisensen de allerede tråkker nedover hue på folk og sende reklame isteden. I mitt hus blir NRK kun brukt til en tingog det er barne tv, resten de sender er bare søppel i mine øyne så å betale 2700,- for barne tv i løpet av året blir noe overkill.....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Helt latterlig spør du meg!
    De kunne avskaffet den lisensen de allerede tråkker nedover hue på folk og sende reklame isteden. I mitt hus blir NRK kun brukt til en tingog det er barne tv, resten de sender er bare søppel i mine øyne så å betale 2700,- for barne tv i løpet av året blir noe overkill.....
    Joda,i dine øyne er det sikkert bare søppel,men det sier vel mere om din inteligens ( les det med et smil) enn min. NRK har et bredt tilbud for de fleste og høy kvalitet på mange programmer. For meg så er stort sett TV2 søppel . De sender bare realityserier uten mening ,skal vi ditt og datt og avdanka amerikanske komiserier. Men for all del,vi kan ikke like det samme alle Uansett så er jeg helt enig i at lisensen er en forhistorisk avgift og hvis det kommer på pc ol så kveler jeg noen....
    forøvrig så spiller VLC av ISO filer..se din andre tråd :-)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mange er NRK sikkert verdt 2700,- i året men langt ifra for meg. Dette burde vært mulig å velge bort for de som ikke bruker NRK eller at de begynner å sende reklame. Forøvrig helt enig angående tv2.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    For mange er NRK sikkert verdt 2700,- i året men langt ifra for meg. Dette burde vært mulig å velge bort for de som ikke bruker NRK eller at de begynner å sende reklame. Forøvrig helt enig angående tv2.

Enten reklame eller over skatteseddel. Så behøver ikke våre minstepesjonister å punge ut like mye som landets millionærer for denne så godt som obligatoriske avgiften. Da kan de nok redusere den også mtp fullt kutt i de travle folka på dørene samt faktureringsavdelingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler gladelig NRK-lisensen for i det minste å ha 3 tv-kanaler uten den evinnelige reklamen (ja, jeg er klar over at de har sånne plakater med "sponset-av"-meldinger, men det varer bare noen få sekunder, ikke flere minutter). NRK har jo også et veldig bra on-demand-tilbud som er helt gratis.

Men det vil jo være veldig vanskelig å håndheve lisensinnkrevingen hvis de skal innføre det for mobiler og pc'er. Det sitter jo faktisk en datamaskin i så mangt - selv om det ikke kan brukes til å se på nrk sine sendinger.

Det er nok mer realistisk å flytte NRK-lisensen over på skatteseddelen. Da må alle skattebetalerne betale.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser argumenter fra slike som Stream, som gladelig betaler avgiften. Blir jeg til stadighet forbauset og tildels provosert på hvorfor folk skal prøve og berettigete NRK-avgiften overfor den store andel av befolkningen som ikke ønsker NRK.

Hvorfor må jeg som ikke ønsker produktet NRK betale dyrt for at personer slik som Stream skal gladelig se på NRK?

Hvorfor er det å subsidiere NRK en borgerplikt i 2013?

Er ikke Norge pr. nå en fult ut kapitalistisknasjon, hvorpå markedet er konkurranseutsatt nasjonalt og internasjonalt?

Er det da riktig at kun en av TV-aktørene skal subsidieres og i så måtes sidestilles all reell konkurranse? Burde det kanskje heller ha vært et fond som hver enkelt aktør må søke om middler fra, og da minske reklame omfanget etter størrelsen på støtten? Det ville ha iallfall ha gitt en noen mer reell konkurranse i markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener som det allerede er nevnt.Dette er jo en beskattning!: kan bare avskaffe lisensen og ta det over skatteseddelen så får vi fjernet en del byråkrater som vi har alt for mye av i dette landet:evil:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nrk krever også lisens fra de som overhode ikke har tilgang til signal.
    fra 2009:
    Nå kan du ha tv uten å betale lisens - kultur - Dagbladet.no
    Ingen tv-signaler - ingen NRK-lisens -
    spiller ingen rolle for nrk, de har fortsatt paragrafene sine å referere til.
    de yngre som fortsatt bor hjemme å kjøper en tv for dvd/xbox får egen lisens på samme adresse, uavhengig om man har altibox med ett uttak, ingen rikstv tuner eller annet.
    selvsagt ulovlig for andre bransjer å kreve betaling for noe som ikke er bestilt eller ikke kan brukes.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel halvveis vinklet som om at siden dette er greit i Sverige, bør det være en selvfølge at det også er greit i Norge.
    Problemet er at absolutt ALT annet i Norge er også beskattet på en eller annen måte, i motsetning til Sverige.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at norge absolutt bør fortsatt ha det gode produktet nrk er på radio tv og nett. Og einig om at det er eit felles gode me bør betala for. Men det bør heller inngå i skatten.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    For at norge absolutt bør fortsatt ha det gode produktet nrk er på radio tv og nett. Og einig om at det er eit felles gode me bør betala for. Men det bør heller inngå i skatten.
    Siden det offentlige av prinsipp ikke er tilhenger av (eller klarer å gjennomføre) en skikkelig øremerking av det som går over skatteseddelen, synes jeg det er helt i orden at lisensen kommer på egen faktura.
    I prinsippet betyr det jo ingenting for deg og meg om de 2700-kronene kommer på egen avtalegiro eller om du får x% økning i nettoskatten.

Eneste 'ulempe' jeg kan komme på er at du må ut med 2 større beløp i året, istedetfor %-vis skattetrekk for hver lønning. Men her må den enkelte selv klare å holde orden i egen økonomi.

Men vi er ihvertfall sikret at 0-skatteyterne også er med på å betale gildet nettopp fordi det kommer på egen regning til apparateier.

Og jeg er, som andre tidligere har nevnt, veldig fornøyd med å ha 3 TV kanaler og ørten radistasjoner og et oppegående digitalt tilbud - helt fritt for:
    "Endelig er den her - hudkremen du ikke kan klare deg uten - se cellulittene renne av deg. Bare 1299 pr mnd i 30 år. Gå til I-wanna-look-like-Lady-Gaga-nå! Du treffer oss også på Facebook, og på Twitter, og på Linkedin og på Instagram.
    Perfectly you - because you're worth it"

Hvert kvarter, i hver kanal, 24 timer i døgner, 365 dager i året. Jeg er MØKK lei av det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poeng, Supertramp.

Fordelane med å ta det under skatteseddelen, er at beløpet kan "skjulast" i det store sluket. Då vil det nok følast meir smertefritt for staten og oss.
    Ein anna fordel er at eit statleg tilbud vert betalt etter inntekt, som andre tilbud. Ulempa er jo som du seier, nullskatteytarar. Men kanskje det går opp i opp mtp alle som snik seg unfa lisensinnkrevinga. Og utgiftene forbundet med innkrevinga.

Men betaler lisensavgifta mi med glede:-)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle ser på TV, det er bare de dumme som betaler lisens! Men skal vi ha en statsfinansiert kanal så burde den bare tas av skattepengene vi betaler og ferdig med det. Så fikk det være opp til den enkelte om man vil benytte seg av tilbudet - som med det meste andre i vårt samfunn (veier, sykehus, NAV osv). Da hadde vi kanskje betalt en 50-lapp mer skatt i året Slik det er nå er det kun noen uheldige som ikke har klart å sette TV'en på sine foreldre som må betale lisens. Men har du en kjempestor PC-skjerm og streamer NRK over nett så er det helt gratis 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere synes altså det er helt greit at vi i verdens rikeste land i 2013 må betale 2700,- i året for å ha tilgang på tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Nettopo fordi me er verdas rikadte, og derfor har råd til det. Finst ikkje noko som er dyrt i forhold til inntekt her i landet.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ratt før jeg selger både anlegg å hus og flytter til varmere strøk...er møkka lei dette avgiftskåte horelandet!

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Nettopo fordi me er verdas rikadte, og derfor har råd til det. Finst ikkje noko som er dyrt i forhold til inntekt her i landet.
    Nei kansje ikke for dere som har ræva full av penger...men for oss med dårlig lønn, bor alene og utgifter så det blomsterr, så ER det faktisk endel penger...ikke ALLE som har så forbanna rå lønn her i landet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsavgift, avgift på bensin, eiendomsskatt, sinnsyke avgifter på bil(som følgelig gir avsindige forsikringspriser), bomringer, etc etc etc i tillegg til at vi betaler 1/3 av lønna i skatt.

Ja, og så har Norge et par hull ute i Nordsjøen som SPYR ut penger.

Det slår meg gang på gang at de andre Nordiske landene, som knapt har noe av dette, og HVERTFALL ikke oljepenger, klarer å han like god eller bedre standard på infrastrukturen enn Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med enkel lærarløn, huslån, utgifter rehabilitering av hus o. l, som så mange andre, Kan eg vel neppe kallast rik. Det eg meinte var at i forhold til inntekt, er ting rimeleg her i landet damanlikna med ALLE andre land. Snittløna i Norge ligg på om lag 370k. Det er ingen land der ein må jobba ferre timar pr. innkjøp av produkt enn oss, kanskje med unntak av emiratane e.l...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •