Tv-lisens på mobil og PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    å sammenligne brutto lønn er bare tøv. de fleste land i europa betaler langt mindre for det en gjennomsnittelig person forbruker.
    det dummeste jeg ser er når norske journalister sammenligner f.eks literpris på bensin mot lønnsnivå og påstår at f.eks Italienere må jobbe mye mer for kjøringen. hva i huleste har det med saken å gjøre? ikke nok med at det er før skatt og andre avgifter men mat, hus, bil og alt annet man trenger koster en brøkdel der.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    å sammenligne brutto lønn er bare tøv. de fleste land i europa betaler langt mindre for det en gjennomsnittelig person forbruker.
    det dummeste jeg ser er når norske journalister sammenligner f.eks literpris på bensin mot lønnsnivå og påstår at f.eks Italienere må jobbe mye mer for kjøringen. hva i huleste har det med saken å gjøre? ikke nok med at det er før skatt og andre avgifter men mat, hus, bil og alt annet man trenger koster en brøkdel der.
    HELT enig! jeg blir direkte forbanna når folk kommer med den der" jammen vi tjener jo så bra her i norge" dritten... jada mange tjener bra her i landet...MEN ikkje alle gjør det! Hva med oss lavtlønnte med hus, bil, og alle de andre utgiftene...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samanlikn med land me kan samanlikna oss med. T.d. Sverige og Danmark? Begge land har lågare prisar på forbruksvarer. Lågare løn. Sverige har lågare skatt. Danmark har langt høgare. Samstndes har me betre statistikk på alt frå kriminalitet, barnehage kultur osv. Det ein petson sit igjen med av inntek er meir i Norge.

statistikk tyder og på at høgare skattlegging i land gir betre økonomi.

Å sei at nordmenn ikkje har råd til lisensen og skattar for mekje, som gjet at me har dårleg råd, er tull.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Å sei at nordmenn ikkje har råd til lisensen og skattar for mekje, som gjet at me har dårleg råd, er tull.
    Men da er det jo bra at du er her for å korrigere dem som ikke har råd/mener de ikke har råd da.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da et voldsomt engasjement da
    Nå betaler jeg, og , vil jeg tro, de fleste andre her på forum lisens allerede, og slik jeg har forstått det så vil det ikke bli noe ekstra lisens for PC og mobil så da blir vel alt som det har vært for de fleste av oss eller ???
    Når det er sagt så er heller ikke jeg så veldig glad i TV lisensen så en alternativ finansieringsmåte hadde nok fått min støtte.
    Det burde vel også være mulig å finne en løsning der man må ha en form for abo. for å bruke NRK sine "tjenester" på nett og mobil, de som betaler lisens får brukernavn og passord gratis, de som ikke betaler lisens må betale for bruken, problem løst

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK-lisensen er jo uansett et udyr fra når NRK eide og driftet hele nettet i Norge.
    Da kunne den forsvares. I dagens samfunn er det bare tull at man skal behøve å betale for at staten må ha en tv-kanal.

Og nei, for mange er det ikke de knappe 3 tusen kronene som er spikern i kista, det er prinsippet som sier at skal man gjøre noe som helst i Norge utenom å sitte i en leid bolig og se i veggen, og sykle på jobb, så må man betale staten ekstra for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, pip.

Ikkje har råd og ikkje vil prioritera er to forskjellige ting.

Eg meiner ikkje at alle er steinrike og alt er fryd og gammen. Men ser ikkje heilt kvar ein skal flytta for å få det betre. Sidan alt er for dyrt her...

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Enig der, pip.

Ikkje har råd og ikkje vil prioritera er to forskjellige ting.

Eg meiner ikkje at alle er steinrike og alt er fryd og gammen. Men ser ikkje heilt kvar ein skal flytta for å få det betre. Sidan alt er for dyrt her...
    Jeg har råd til det... poenget mitt var vel at jeg blir provosert når folk med litt ekstra penger å rutte med kommer med sånne kvalme påstander, om at vi tjener så bra her....
    Nrk lisens er noe forbanna tull! jeg ser ikke på tv en gang! solgte tven for noen mnd siden! skal si opp tv abo, og nrk lisensen...det vil altså si at OM/NÅR dette blir realitet, så skal jeg liksom måtte betale lisens igjen pga jeg har en MOBILTELEFON? hva i svarte....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å klage på lisensen, bør man heller rette skyts mot partiene som står for dette og stemme godt på høyresiden om man ønsker en forandring. Det er rødgrønn og sosialistisk politikk.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Istedenfor å klage på lisensen, bør man heller rette skyts mot partiene som står for dette og stemme godt på høyresiden om man ønsker en forandring. Det er rødgrønn og sosialistisk politikk.
    Vi har hatt flere borgerlige regjeringer etter krigen og ingen av dem klarte (eller ville) fjerne lisensordningen. Hva får deg til å tro at dette vil skje ved neste borgerlige regjering?
    Jeg tror sågar at forrige borgerlige regjering økte lisensbeløpet slik alle finansministre har gjort, hvert år.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Vi har hatt flere borgerlige regjeringer etter krigen og ingen av dem klarte (eller ville) fjerne lisensordningen. Hva får deg til å tro at dette vil skje ved neste borgerlige regjering?
    Jeg tror sågar at forrige borgerlige regjering økte lisensbeløpet slik alle finansministre har gjort, hvert år.
    Hvem er sagt at jeg automatisk tror at et regjeringskifte endrer dette? Du trenger ikke å legge meninger i munnen på meg.

Vi har aldri hatt regjering med FrP. Det er kanskje eneste av de store partiene som er sole klare på at de vil fjerne lisensen og enten dekke det over statsbudsjett eller la NRK bli en valgfri betalkanal.
    Høyre har riktig nok også programfestet at vil fjerne dagens lisens og dekke det over statsbudsjettet, men de har ikke gjort noe når de har vært i regjering tidligere. Selvfølgelig relatert til at har måttet inngå kompromiss p.g.a. flertallsregjeringer med partier som har stått for noe annet. Politikk handler om å gi og ta når man ikke regjerer i flertall alene.

Blir det en ren FrP og Høyre regjering, så bør det skje noe. Men jeg har mer tro på at FrP er handlingskraftige og holder ord framfor Høyre.

Frp vil skrote lisensen og selge NRK - Kultur-og-underholdning - NRK

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er vel du selv som legger ordene i egen munn med ovennevnte innlegg.
    Meg bekjent er KrF, V og H alle partier som ikke er rødgrønne sosialister.
    Da disse satt i regjeringer ble det ikke gjort annet med lisensen enn økning.

Om du så tydelig ville frem til ren FrP eller FrP/H regjering så burde du tydeliggjort dette.

Ellers er vi nok mere enige enn du velger å tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Commodus i at lisensrekning pga mobil, pc eller anna er noko tull. Eg meiner den bør inn i statsbudsjettet, som alle andre statlege goder. No er det vel heller ikkje sagt at eg har ekstra pengar, og derfor meiner alle tjener godt her i landet. Det eg meiner er at eg tvilar sterkt på at ein vil tjena meir/få det betre av å flytta ril eit anna land. Kan i alle fall ikkje komma på kvar det skulle vera...

Dersom det går over skatteseddelen vil og dei som tjener minst betala minst for statskanalen, og omvendt...

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg er, som andre tidligere har nevnt, veldig fornøyd med å ha 3 TV kanaler og ørten radistasjoner og et oppegående digitalt tilbud - helt fritt for:
    "Endelig er den her - hudkremen du ikke kan klare deg uten - se cellulittene renne av deg. Bare 1299 pr mnd i 30 år. Gå til I-wanna-look-like-Lady-Gaga-nå! Du treffer oss også på Facebook, og på Twitter, og på Linkedin og på Instagram.
    Perfectly you - because you're worth it"

Hvert kvarter, i hver kanal, 24 timer i døgner, 365 dager i året. Jeg er MØKK lei av det!
    Må bare spørre deg, hvorfor må jeg være med å betale for at DU skal slippe reklame!?! Har aldri forstått dette, og har aldri fått noen form for god forklaring fra NRK-støttespiller.

Og missforstå meg rett, jeg er gjerne med på å betale for fellesskapet. Slik som utbygging av infrastruktur, helsevesenet, politi/brann og mange andre viktige samfunnsfunksjoner.

Men ikke NRK. At NRK skal inn under gruppen viktige samfunnsfunksjoner, har jeg vanskelig for å tro eller i det hele tatt kunne forstå. I dagens samfunn er informasjonsflyten vel så god, selv uten NRK. Institusjonen NRK er utdatert og overflødig i dagens samfunn. Det er min mening.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel du selv som legger ordene i egen munn med ovennevnte innlegg.
    Meg bekjent er KrF, V og H alle partier som ikke er rødgrønne sosialister.
    Da disse satt i regjeringer ble det ikke gjort annet med lisensen enn økning.

Om du så tydelig ville frem til ren FrP eller FrP/H regjering så burde du tydeliggjort dette.

Ellers er vi nok mere enige enn du velger å tro.
    Jeg skrev at man burde stemme godt på høyresiden hvis man ønsket en endring.
    Det burde tale for seg selv når det er snakk om lisensen.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der kom politikken med i diskusjonen :shock:

Hva politikerne sier når de ikke er i posisjon og hva de gjør når de endelig får sine taburetter er to svært forskjellige ting.
    Ta nevnte FRP f eks, de er jo helt i mot bompenger, men kikk litt på "utstillingsvinduet" deres Os kommune i Hordaland, ny vei finansiert med bompenger .....
    I Bergen hadde de som en av fanesakene at de skulle fjerne bompengene og piggdekkavgiften, realiteten etter to år med FRP ordfører er at piggdekkavgiften lever i beste velgående og bompengene blir nærmest doblet .....ops:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cb_600: Svar skyldig, tror jeg......
    Men jeg håper jo at NRK har noe å tilby også deg. Være seg digitale tjenester eller noen sportssendinger; eller Ut i naturen, for alt jeg vet.....
    Og også dette uten reklame.

Hvis du synes reklameavbruddene er uproblematisk så har du ørten andre kanaler å velge i, men ikke tro at det er gratis. There's no such thing as a free lunch, er det vel? Leverandørene er vel pålagt å tilby NRK i minstepakken, mens reklamekanalene er i utvidede pakker. Men dette er et sidespor og egentlig ikke noe godt svar til deg.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Og der kom politikken med i diskusjonen :shock:

Hva politikerne sier når de ikke er i posisjon og hva de gjør når de endelig får sine taburetter er to svært forskjellige ting.
    Ta nevnte FRP f eks, de er jo helt i mot bompenger, men kikk litt på "utstillingsvinduet" deres Os kommune i Hordaland, ny vei finansiert med bompenger .....
    I Bergen hadde de som en av fanesakene at de skulle fjerne bompengene og piggdekkavgiften, realiteten etter to år med FRP ordfører er at piggdekkavgiften lever i beste velgående og bompengene blir nærmest doblet .....ops:
    Nettop. Men orso har et poeng i at FrP enda ikke har vært i regjering. Det er altså håp i en hengende coax, om man kan si det slik

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Må bare spørre deg, hvorfor må jeg være med å betale for at DU skal slippe reklame!?! Har aldri forstått dette, og har aldri fått noen form for god forklaring fra NRK-støttespiller.

Og missforstå meg rett, jeg er gjerne med på å betale for fellesskapet. Slik som utbygging av infrastruktur, helsevesenet, politi/brann og mange andre viktige samfunnsfunksjoner.

Men ikke NRK. At NRK skal inn under gruppen viktige samfunnsfunksjoner, har jeg vanskelig for å tro eller i det hele tatt kunne forstå. I dagens samfunn er informasjonsflyten vel så god, selv uten NRK. Institusjonen NRK er utdatert og overflødig i dagens samfunn. Det er min mening.

+1, aldri forstått dette jeg heller. NRK har absolutt nada å tilby meg, og jeg ser også så og si aldri på tv. Men har en tv, som jeg bruker som pc skjerm. NRK avgiften burde vært avskaffet for lenge siden, og burde absolutt vært valgfri.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •