Innkjøp av høyttalere for innfelling i taket i nytt hus er allerede kjøpt og tilpasset i tak av snekker. Nå trenger jeg derimot hjelp til å finne ut om jeg skal gå for en multikanalsforsterker av denne typen Søkeresultater for: '12-45' eller kjøpe Sonos forsterker amp til hvert rom. Jeg kommer uansett til å trenge Sonos til hvert rom, men tanken var da at jeg ikke skulle kjøpe den til 3700,- men til 2700,- Noen som har erfaring med den nevnte Sherbourn forsterkeren? For en som ikke har har Sonos fra før tar jeg også gjerne i mot andre lure tips og gjerne info på hvordan ting kan gjøres.

Hvis jeg klarer meg med Sonos Amp til disse fire dynaBel innbygningshøyttaler. Pris pr. par. (Produktdetaljer) [dynaBel AS] på kjøkkenet er det klart den billigste løsningen, men jeg er usikker på om den klarer å drive fire høytalere. Ser for meg litt mer punch i det andre alternativet selv om det er dyrere. Innspill takk ☺
På to av badene har jeg gjort plass til følgende enkel høyttaler Definitive Technology DI 6.5STR Her vil også problemstillingen bli lik. Drive med Sonos Amp eller kjøpe 12 kanals multiforsterker og koble til passiv Sonos…. Dette burde fungere greit det eller er det noe jeg ikke tenker på?

Hovedsoverommet får to av disse over sengen. Definitive Technology DI 6.5R

Problemstillingen blir altså 4 passive Sonos connect enheter+ Sherbourn 12-45.
(4x 2698,-) + 5995,- = 16 778,-
Eller
4 Sonos connect Amp.
4 x 3798 = 15 192,-

Det skal også sies at jeg har lagt opp til litt lyd I stuen og fått tilpasset dette I tak og vegg. Definitive Technology UIW RCS II 2 stk i taket og denne sub’n i vegg. Definitive Technology UIWSub 10/10
Dette skal drives av en Yamaha receiver + en Sonos connect. Alle høytalerene er kablet inn til teknisk rom hvor jeg samler alle forsterkere og Sonos. Her har jeg tilgang til kablet nettverk. Vil jeg da trenge Sonos Bridge nettverksadapter?

Innspill mottas som sagt med stor takknemlighet. Mulig jeg bør legge ut litt hustegninger for å illustrere litt bedre hva jeg har tenkt....