Hvordan få Wimp til anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få Wimp til anlegget

Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få Wimp over til anlegget i stua. Jeg har CanalDigital kabelTV, og med dette abonnementet har jeg Wimp. Jeg har oppgradert dette abonnementet slik at jeg nå har tjensten på min Iphone 5.

Hva trenger jeg av utstyr for å få lyden ut i stueanlegget? Se i signaturen min for hva anlegget består av. HFK sier de TROR Sonos vil fungere etter at CanalDigital har gjort endringer med tjenesten... Jeg trenger også tips/forklaring på hvordan dette skal kables...:roll:

Hvis noen har anbefalinger til utstyr og leverandør hadde det vært supert! Jeg vil kanskje tro jeg trenger en DAC også, så tilsvarende anbefaling her hadde vært flott!
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra PC via DAC er en mulighet :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra iPhone til AppleTV er en annen mulighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få Wimp over til anlegget i stua. Jeg har CanalDigital kabelTV, og med dette abonnementet har jeg Wimp. Jeg har oppgradert dette abonnementet slik at jeg nå har tjensten på min Iphone 5.

Hva trenger jeg av utstyr for å få lyden ut i stueanlegget? Se i signaturen min for hva anlegget består av. HFK sier de TROR Sonos vil fungere etter at CanalDigital har gjort endringer med tjenesten... Jeg trenger også tips/forklaring på hvordan dette skal kables...:roll:

Hvis noen har anbefalinger til utstyr og leverandør hadde det vært supert! Jeg vil kanskje tro jeg trenger en DAC også, så tilsvarende anbefaling her hadde vært flott!
    Sonos - WiMP - Ubegrenset tilgang til millioner av låter
    iPhone/iPod Touch - WiMP - Ubegrenset tilgang til millioner av låter
    Hjelp - WiMP - Ubegrenset tilgang til millioner av låter

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bruker en Apple TV når vi streamer fra epleprodukter i stua. Den er kjekk å ha til mye annet også. Netflix feks. I tillegg fort gjort å vise bilder/film av barna på tv-en når besteforeldre er på besøk. Har også pc i hus, og da bruker vi Airfoil og streamer til samme Apple TV.

I hjemmekinoen streamer vi til en Airport Express.(kun lyd/musikk)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple TV resampler til 48 khz er ikke en ubetinget fordel:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få Wimp over til anlegget i stua. Jeg har CanalDigital kabelTV
    Har du den nye PVR/tuneren til Canal Digital kabeltv, så er det en WiMP app i tuneren du kan bruke. Den er grei nok, men litt treg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Forstår jeg det rett at det ikke er mulig å streame fra WiMP på PC eller Iphone rett til reciever uten å gå via Sonos eller tilsvarende? Recieveren min er koplet til nettverket.

Den siste HD-PVR'en fra Canal Digital er bestilt, og bør være her i løpet av kort tid.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du har av utganger på PC men du har jo spdif (coax og optisk) innganger + usb på Marantz`en som kansje kan brukes så du kan utelukke ekstern DAC. Med WIMP har du nok DAC så det holder innebygd .Mange PCer har optisk ut og hvis du har MAC er sjansen ennå større.Mulig du kan bruke usb også hvis receiver støtter det.Og som nevnt tidligere i tråden hvis neste decoder har Wimp innebygd får du det jo lagt i hendene

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne: Logitech Squeezebox Duet - Sort og det fungerer greit for meg via trådløst. Ser de stadig vekk på brukten fra 500 og oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for forslag og tips! Jeg har en PC, og her er det minimalt med tilkoplingsmuligheter. Kun USB og hodetelefon så vidt jeg kan se. Saken er at med Windows Media Player kan jeg streame trådløst til recieveren, men noe lignende går ikke uten videre med WiMP skjønner jeg. Jeg har fortsatt et par dumme spørsmål:

- Med Sonos eller LogiTech squeeze, kan jeg da styre musikken både via PC og Iphone?
    - Når Sonos/squeeze kobles til nettet, vil det finne WiMP "av seg selv"? Hvordan går jeg frem?
    - Jeg har forstått det slik at LogiTech har sluttet å produsere squeezebox'ene sine. Likevel er det en fordel med denne fremfor Sonos at den kan spille høyere oppløst lyd. Er det noen som har gode argumenter/brukererfaringer med det ene eller andre? Det er nesten påfallende at det er så mye LogiTech på brukten ift Sonos...
    - En HDPVR er tilkoplet recieveren via HDMI. Dersom WiMP spilles av gjennom denne boksen, kan man da benytte ekstern DAC, og i så fall, hvordan kobles dette opp?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR7005 har vel airplay. Fra Iphone skal dette funke direkte. Fra pc kan du bruke Airfoil for å streame Wimp direkte til receiveren.
    Rogue Amoeba | Airfoil for Windows: Wireless Audio Around Your House

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razoredge
    Marantz SR7005 har vel airplay. Fra Iphone skal dette funke direkte. Fra pc kan du bruke Airfoil for å streame Wimp direkte til receiveren.
    Rogue Amoeba | Airfoil for Windows: Wireless Audio Around Your House
    Av en eller annen grunn får jeg ikke installert airplay på recieveren! Jeg får melding på TV'n litt etter at jeg har skrudd på recieveren om at oppgradering med airplay er tilgjengelig, men den vil ikke laste ned... Vet du hva som skal til?:roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •