Sibilanter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56

Tråd: Sibilanter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hør om du kan låne med deg en NAD M3 i samme slengen, den spilte veldig bra på mine klipsch . Og alt av hardhet ble borte (med mindre jeg dro på MYE.. da kunne det stikke seg ut litt..).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg skal undersøke det. Kanskje HIFI-klubben er så snille at de låner meg et sett for test.
    Jeg ser Van Den Huel har flere hybridkabler. Hvilen av typene er det du har kjøpt?
    Er du medlem går det greit å låne. Jeg lånte et par fra klubben i Stavanger.
    Det er den billigste hybrid kabelen c22 tror jeg den heter. Den er lys, nesten litt gul på fargen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å spore av, men jeg har litt det samme problemet. Det vil si at høyttalerne låter bra og alt det, men blu ray spilleren min avgir en lys tone når den snurrer. Dette har kanskje noe med å gjøre at det ikke er en toppmodell, men det er allikevel så irriterende at dersom jeg ser en film med rolig musikk og dialog på relativt lav volum så klarer jeg ikke å kose meg med filmen, men henger meg opp i lyden fra blu ray spilleren.

Ingen av de andre i familien legger merke til det, men for meg er det helt forferdelig (satt på spissen)

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Ikke for å spore av, men jeg har litt det samme problemet. Det vil si at høyttalerne låter bra og alt det, men blu ray spilleren min avgir en lys tone når den snurrer. Dette har kanskje noe med å gjøre at det ikke er en toppmodell, men det er allikevel så irriterende at dersom jeg ser en film med rolig musikk og dialog på relativt lav volum så klarer jeg ikke å kose meg med filmen, men henger meg opp i lyden fra blu ray spilleren.

Ingen av de andre i familien legger merke til det, men for meg er det helt forferdelig (satt på spissen)
    Dette er jo en høy frekvens så det kan hende at det hjelper hvis du kan flytte
    Blu Ray spilleren til an annen hylle? hvis mulig.
    Ellers så er det vel bare å prøve en annen spiller!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Dette er jo en høy frekvens så det kan hende at det hjelper hvis du kan flytte
    Blu Ray spilleren til an annen hylle? hvis mulig.
    Ellers så er det vel bare å prøve en annen spiller!?
    Har festet dempematerialer for høyttalere (sånn billig fra biltema) inni hyllen jeg har spilleren og det virket sånn noen lunde, men tror nok det beste er å bytte spiller ja.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem

Dette er jo typisk. Har selv en rimelig, og en i sin tid kostbar blu-ray spiller. Ingen tvil om den dyre er mer tyst! Både mtp isolering, og støy fra drivverk.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt opplevelsen med DALI (rimeligste serie).

Du sier at rommet ditt er godt dempet så da ser jeg bort fra refleksjoner.

Den mest ørevennlige høyttaleren jeg har som også gir et umiddelbart kvalitetsinntrykk i hvordan den spiller er Polk Audio LSi9.
    Jeg tror det er ringradiator-diskanten som er årsaken.

Den er samtidig så oppløst at man fint hører forskjell på når XTZ A100'n spiller i klasse AB eller klasse A. Klasse A spiller veldig likt en rørforsterker jeg har, bare med mer krefter.

Med "ørevennlig" mener jeg fraværet av en aggreSSiv diskant...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang. sibilanter så må jeg si meg enig med bruker petimeter. prøv med kimber 4TC. jeg har selv SWANS F2.2. og har prøvd en del kabler, deriblant VDH the magnum hybrid. den hadde et ekstra pifft i toppen som frammhevet sibilanter.
    i mine ører hadde den også et dykk i mellomtonen som fremmhevet den delen av
    diskanten som har de plagsome SSene.

min effektforsterker er ROTEL RB 1092.

dersom du hører på mye norsk musikk må du huske på at det norske språk er fullt av s`er.

dynabel selger 4TC for 198; pr m.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg løst problemet med sibilantene.
    Jeg har solgt alle høyttalerne mine!

Ingen lyd, ingen sibilanter... Problem solved!!!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhm... kødder du?
    Hvis ikke, hva gjør du nå da? Nytt utstyr, eller legge hobbyen på hylla?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Øhm... kødder du?
    Hvis ikke, hva gjør du nå da? Nytt utstyr, eller legge hobbyen på hylla?
    Hehe, legger ikke hobbyen på hylla nei. Til det er det for gøy.

Jeg hadde en lytterunde på HIFI klubben og Soundgarden på lørdag, og da gikk det opp for meg at det er på tide å bytte.

Her er de forskjellige alternativene jeg lyttet til:

B&W 683: Fin og behagelig lyd. Litt bløt bass, men en høytaler jeg kunne ha levd med.

B&W CM9: Bedre en 683 på så godt som alle områder, men litt for snill i lydbildet. Litt bløt bass her også.

Dali ikon 6: Grusomt stikkende diskant og slitsom lyd. Bassen var tight og fin.

Dali Lektor 8: Fet bass, men uoppløst og masette i toppen.

System Audio Mantra 70: Vanvittig fet lyd! Bassen var fantastisk fra disse små 4,5 tommerene. Diskanten og mellomtonen var snill og behagelig og ble aldri påtrengende. Skikkelig rockelyd som jeg likte MEGET godt.

Siden Mantra 60 var på salg til 9990 kr så bestillte jeg meg et par slike.
    Så da er det bare å vente i spenning! Levering var desverre ikke før ca. 15 februar.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var med andre ord ikke psyken din som gjorde at sibilantene skar i beinmargen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mener jeg ikke strø salt i "såret", siden du har handlet nye høytt..

MEN har du tenkt gjennom akustikken i rommet ditt? En ting er jo butikkens karakteristikk, men høyttalerne du har hørt på kan jo låte totalt annerledes når du får de hjem! På godt og vondt selvsagt!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zeke har rett i det han sier, men ettersom Mantra låt "ørevennlig" for deg i butikk, tyder det i hvert fall på at det ikke er ørene, eller psyken som har spilt deg et (flere) puss. Og beklager med det innlegget jeg hadde tidligere i denne tråden. Gratulerer med nye høyttalere, og håper du nå kan bli lykkelig av musikk igjen! Er ikke noe fristende å sette seg ved anlegget, når man vet det kommer til å blø i ørene. Om det skulle bli skarpe, og skjærende SS'r og hiss, og f-skap når disse er i hus, er det nok rommet, eller kilder som fører til problemet, og det er lettere å komme bukt med.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sibilantene er fortsatt ubehagelig mye tilstedet, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke irritere meg over dem. De er «dessverre» en del av måten mennesker snakker på. Klipschene med sine horn gjorde sibilantproblemet enda verre (ulidelig) da de har en skarp lyd.

System Audio er jo kjent for sin snille og behagelige diskant, så hvis ikke de får meg tilbake til å nyte musikk så klarer vell ingen høyttalere det.

Jeg har gjort forsøk på å spille på Noen Dynavoice F6 til under 1000 lappen, og da ble lyden vesentlig mere behagelig å høre på en med RF-63. Dynavoicene har også en relativt ørevennlig soft dome diskant.

Så jeg skal i hvert fall prøve disse System Audioene. Liker jeg de ikke så sender jeg dem i retur. Derfor handlet jeg med overlegg fra nettet for å få denne returgarantien.

Rommet mitt er godt dempet med akustikkplater på vegger og i tak, så det bør ikke være problemet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var riktig valg å bytte høyttalere, og Mantra 60 til nåværende pris virker som et veldig godt kjøp.

Hørte dem på demo for en måneds tid siden, og hadde fint kunne levd med de i stua. (ørene mine foretrekker også at diskant/øvre mellomtone ikke blir for kvass, og trives for tiden godt med B&W CM9)
    Andre høyttalere i samme gata er Vienna Acoustics

Hvis problemet viser seg å vedvare...: tja, kanskje du kunne prøvd en forsterker med romkorreksjon, eller en EQ boks, og dratt ned akkurat det mest plagsomme frekvensområdet en aning..?
    Selv om du har demping på plass i stua så kan det kanskje fortsatt være frekvenser som stikker seg ut..?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •