Android tablet som komuniserer med analog forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Android tablet som komuniserer med analog forsterker

Hei!

Jeg føler meg allerede gammel (32) og går meg fort vill i mylderet av duppedingser, spesielt alt dette som har med trådløs lyd-streaming og komunikasjon mellom diverse enheter..

Jeg har et spørsmål som er ganske enkelt for de fleste...setter veldig pris på litt hjelp..

Jeg har skaffet Transformer prime Tablet, og ønsker å styre musikksamlingen min som ligger på PC`n, gjennom denne til en analog forsterker.
    Må jeg kvitte meg med forsterkeren og kjøpe et digitalt produkt? hva må jeg skaffe? receiver?

Jeg har også en Sony HW30 projektor, og det er en ide å streame filmer fra Pc`n også gjennom tableten.

er det i projektoren eller forsterkeren jeg må koble komunikasjonsenheten til?

på forhånd, mange tusen takk for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at jeg sannsynligvis trenger en Bluetooth-streamer, om jeg vil beholde den gode gamle forsterkeren min. eller kjøpe en svindyr duppedings fra Sonos eller lignende..

noen som vet om en god Bluetooth-streamer? som klarer å opprettholde lyden til ca CD-kvalitet?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil primært kunne overføre (strømme) musikk fra tabben din til anlegget med en BT-streamer, hvilket isolert sett er ganske fett (funker med telefonen din også og da kan man jo kjøre wimp eller lignende på tabben/telefonen og høre på anlegget)

Men dersom du skal STYRE en samling av lossless (eller lossy) filer som ligger på en server i huset ditt så bør du nok finne på noe annet. Sonos/Squeezebox (sistnevnte har vel mer eller mindre sluttet i gamet men produktene er fortsatt gode) og andre lignende vil kunne styre samlingen din via en app i tabben/telefonen. Et annet alternativ (om du har en server som kan kobles til TV) kan være XBMC (gratis SW som fungerer greit med film og musikk)

Sikkert masse annet som funker også. Jeg bruker både Squeezebox og XBMC, men jeg må innrømme at jeg som oftest bruker XBMC, både til film og musikk (og den har selvsagt app-remotes i android market)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du trenger er vel en streamer som har wi-fi og analoge utganger??

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Sonos blir for dyrt så anbefaler jeg deg å følge med på bruktmarkedet etter en Squeezebox Touch eller Duet. Disse går til god pris nå og gjør jobben godt!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kjøp deg en Squeezebox Touch.....for film vet jeg ikke helt,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå begynner jeg å få litt å velge i ser jeg:-D

Squeezebox er nok bra, men jeg liker ikke helt at den er stasjonær, koblet direkte til forsterker, og jeg ønsker nok heller å kunne sende tableten rundt bordet når gutta er invitert på poker..Fjernkontroller ser ikke helt ut til å stå i stil til resten, og jeg er i tvil om man i hele tatt kan se hva som står i skjermen når man sitter 2,5m unna, slik det blir i dette tilfellet.
    Jeg mener, når jeg først har skaffet en tab syns jeg det er gøy å bruke denne.

Jeg har bestemt meg for å konstentrere meg om kun musikkstreaming i første omgang. En av de anmeldte, bedre BT-streamerne er såpass billig (5-600kr) at det går ann å pælme den (eller connecte den til strømhalsbåndet til nabokatta) om et halvt år om jeg da ønsker å bygge videre med bilde-stream.
    Projektoren blir stort sett brukt til gaming pr. idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg har ikke helt slått fra meg denne.
    Hva er fordelen med denne kontra en BT-streamer? er det lydkvaliteten?

Denne var ment som et svar til Christiansk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Alt du trenger er vel en streamer som har wi-fi og analoge utganger??
    Det er her det, av en eller annen merkelig grunn, stopper opp i nøtta mi...koblinger og komunikasjon.
    vil en slik streamer måtte kobles til både projektoren og forsterkeren? eller kun projektoren? (Jeg har pr. nå koblet lyd og bilde fra projektoren, til xbox og blurayspiller.)

Har du et tips her? har lett ganske mye etter en slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..fikk muuligens en god ide her..
    Jeg har jo innebygd wifi i blurayspilleren, og i tillegg nettverksinngang på projektoren..

kan jeg da glemme at jeg har analog forsterker og heller koble meg på blurayspilleren?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    Ja nå begynner jeg å få litt å velge i ser jeg:-D

Squeezebox er nok bra, men jeg liker ikke helt at den er stasjonær, koblet direkte til forsterker, og jeg ønsker nok heller å kunne sende tableten rundt bordet når gutta er invitert på poker..Fjernkontroller ser ikke helt ut til å stå i stil til resten, og jeg er i tvil om man i hele tatt kan se hva som står i skjermen når man sitter 2,5m unna, slik det blir i dette tilfellet.
    Jeg mener, når jeg først har skaffet en tab syns jeg det er gøy å bruke denne.

Hele poenget er jo at du kan bruke tab'en som fjernkontroll for f eks squeexebox touch eller duet. Tipper det er ett kvantesprang i kvalitet bed til en bt streamer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha takk, det var det jeg syntes virka litt treigt ser du..jeg skal lese litt mer om den nå, men merker at jeg fikk veldig lyst på den med en gang egentlig..(:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB fungerer fortsatt da . Samt det er jo linuxbasert, så man kan nok regne med at det blir liv i det lenge fremover.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox kan anbefales og kan styres med tab og mobilapp. De slutter å produsere de men de som allerede er laget slutter jo ikke å virke for det. Det ligge ofte både Duet og Touch for salg på brukten.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt er veien å gå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Brukt er veien og gå" ja, for å få med så mange oppdateringer som mulig..men jeg har litt problemer med å kjøpe et produkt som er "dødt"...

hmmm.....blir vanskelig igjen merker jeg..hehe..8)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøper du en hvilken som helst streamer på Elkjøp som har en app du kan installere på tablet'en og du er i gang. Da blir den en fjernkontroll og boksen står jo bare der i hylla og spiller.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du tenkt til å bruke en bluetooth streamer til å styre musikken fra pcn via taben?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Hvordan har du tenkt til å bruke en bluetooth streamer til å styre musikken fra pcn via taben?
    Jeg tenkte å bruke standard mappedeling, eller rett og slett Itunes (som er det eneste Apple-produktet jeg bruker). Da har jeg all musikken på PC`n/Itunes, slik at jeg ikke trenger å bruke opp hele 32G lagring på tab`n med en gang. Deretter BT mellom Tab og BT-streamer som er koblet til forsterker?

men jeg har mest lyst på en musikkstreamer uten å bruke BT såklart, av lydkvalitetsårsak. jeg trodde dette var et problem med tanke på at forsterkeren er analog, men jeg finner nå flere og flere som leveres med både digital og analog kabling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •