Android tablet som komuniserer med analog forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    Jeg tenkte å bruke standard mappedeling, eller rett og slett Itunes (som er det eneste Apple-produktet jeg bruker). Da har jeg all musikken på PC`n/Itunes, slik at jeg ikke trenger å bruke opp hele 32G lagring på tab`n med en gang. Deretter BT mellom Tab og BT-streamer som er koblet til forsterker?

men jeg har mest lyst på en musikkstreamer uten å bruke BT såklart, av lydkvalitetsårsak. jeg trodde dette var et problem med tanke på at forsterkeren er analog, men jeg finner nå flere og flere som leveres med både digital og analog kabling.

Skal du bruke iTunes er alt du trenger en Apple TV. Koster 800kr er der omkring og funker som ei kule, dog ikke med noe annet enn iTunes og andre idingser vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Skal du bruke iTunes er alt du trenger en Apple TV. Koster 800kr er der omkring og funker som ei kule, dog ikke med noe annet enn iTunes og andre idingser vel og merke.
    Jepp, denne ville nok fungert, men som du og sier er jeg ikke glad i å måtte låse meg i Idingser for fremtiden. den er riktignok ikke dyr og kan kastes senere men..(Jeg leser rundt på nett at denne faktisk Kan samarbeide med Android, om man laster ned en egen app til dette...ingen vet hvilken såklart8))

Denne er tilsvarende, og har et meget coolt design: D-Link Boxee Box DSM-380 - Elkjøp

men jeg må bare spørre igjen, det er her jeg kommer til kort - Jeg går nå ut ifra jeg jeg kjøper denne boxeen, hvordan kobler jeg den opp og får den til å fungere med projektoren, tableten og forsterkeren min?
    Først bør jeg forklare litt:

Xboxen og Blueray-spiller er lyd-tilkoblet forsterker.
    projektoren er hdmi-tilkoblet xbox og bluerayspiller.

kobler jeg boxee til projektoren vil jeg ikke få lyd, og kobler jeg den til forsterkeren analogt vil jeg ikke ha bilde..

Om jeg kobler boxeen direkte i projektoren og drar lyd-kabler til forsterkeren må jeg sannsynligvis starte projektoren hver gang, selv når jeg kun skal streame musikk..(??)

huff...det er sikkert en enkel løsning på dette, men tankevrimmel som dette er slitsomt når man ikke er altfor dingsesmart..
    det er derfor jeg vurderer sterkt å bare starte med en musikkstreamer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen gode løsninger som støtter både lydogbilde - hvis du ikke skal bruke skjermen til å navigere når du hører musikk. Fungerer boxee med android? Isåfall slipper du sikkert å bruke projektor når du skal bruke den kun til musikk.

hdmi til projektor og analoge lydutganger til forsterkeren.

Er en lang tråd om boxee her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Er ingen gode løsninger som støtter både lydogbilde
    tro det eller ei...men det der trengte jeg faktisk å høre...
    selv om det i denne situasjonen er et negativt ladet utsagn, kan jeg kanskje roe ned litt oppi hodet..

Den tråden skal jeg sjekke ut, takk(:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Fungerer boxee med android?
    tja skulle tro dette er gått i box nå. rekker ikke søke dypere enn dette i skrivende stund.

Boxee headed to Android | Android and Me

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innganger/utganger har prosjektoren da? Boxee'en har analoge utganger du kobler til forsterker og da må du koble digitalt fra boxee til prosjektor via hdmi eller optisk avhengig av innganger og utganger.

Alternativt så kjøper du deg en surroundreceiver med streaming og kjører alt gjennom den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Hva slags innganger/utganger har prosjektoren da? Boxee'en har analoge utganger du kobler til forsterker og da må du koble digitalt fra boxee til prosjektor via hdmi eller optisk avhengig av innganger og utganger.

Alternativt så kjøper du deg en surroundreceiver med streaming og kjører alt gjennom den.
    Prosjektoren har "alt" av innganger/utganger. 2 hdmi, usb, analog/digital lydutgang, nettverk...tilogmed strøm inn/ut...;-)

Ja jeg ser det nå, på Boxee, den har analoge lydutganger og hdmi-ut.
    Det er jo suverent!

jeg slo meg litt til ro med at det ikke finnes gode løsninger på både lyd og bilde, men dette må da være en meget god løsning??

skal prøve å få satt meg ned, slik at jeg får studert tråden om Boxee her inne, men det lukter et kjøp nå8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes, da er en Boxee på vei(:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble for øvrig en receiver på meg og gitt...for å gjøre ting enklest mulig.
    En Onkyo NR-TX616. (God-forsterkeren jeg ville ta vare på, skal bygges inn i et lite hobbyrom istedet8))

Har så vidt fått koblet opp opplegget, men sekunder etter at jeg fikk til å streame film gjennom Boxeen gikk den over i "red screen".
    Da var jeg allerede så sliten i hodet at jeg bare slo av hele pakka..

Leser at dette er et kjent problem og at det skal hjelpe å dra ut ledningene i Boxeen i 10-15 sek...men...får prøve det imorgen.

nå har vel denne tråden kjapt utviklet seg litt ut av tema..
    så, Apper - streaming med Boxee gjennom tablet, uten å skru på prosjektor og Div Lydinnstilling på Onkyo`n får bli nye tråder8)

Takker for hjelpa folkens, selv om det ikke helt endte der jeg trodde det sku ende:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •