Hvorfor skjer dette !! ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor skjer dette !! ?

Hadde igår en gjeng på besøk for å se siste batman filmen "the dark night rises".
    Underveis i filmen endre bildeformatet seg mellom 16:9 og 2.35:1. Benytter 2.35:1 lerret slik at jeg hadde zoomet inn filmen til å passe hele lerretet, flyttet undertekst slik at det passer rammen fint. Altså ingen sort spalte under eller over. Men underveis la jeg plutselig merke til at enkelte scener så flyttet bilde seg oppe og nede slik at det gikk utenfor rammen. Men teksten var fortsatt synlig nede i bilde selv om bilde forskjøv seg (strakk seg opp/ned).
    Hva kan dette skyldes? Benytter en Oppo 103 spiller, og en Sony HW20 projektor.

Noe annet merkelig som skjedde; På slutten av filmen, ca 10 min igjen så forsvant all lyd! Aldri skjedd før. Bilde gikk som "normalt". Når jeg så på recieveren så fikk den ingen signal. Benytter en Pioneer LX81 reciever, og en effektforsterker Emotiva XPA3. Noen som vet hva dette kan være årsak til?
    Satt på en annen film og lyden var tilbake. Satt så på sluttscenen i Batman filmen og den fungerte igjen... Kan den ha gått varm etc ?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme på den filmen jeg også. Når det var skuespillere i bildet sendte den 21 formatet og ved bybilder og slikt sendte den 16 format. La tilslutt ikke merke til det, men lyden hadde jeg i hele filmen, så der vet jeg ikke.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hadde samme på den filmen jeg også. Når det var skuespillere i bildet sendte den 21 formatet og ved bybilder og slikt sendte den 16 format. La tilslutt ikke merke til det, men lyden hadde jeg i hele filmen, så der vet jeg ikke.
    +1

har 16:9 lerret så var ikke riktig så irriterendes med meg så du nok hadde det:evil: så det er nok filmen som er spilt inn sånn merkeleg nok

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne og den forrige batman filmen ble vel vekselvis filmet med Imax i 16:9 og vanlig 24 mm film i 2,35:1, og har en slik merkelig skifting mellom 16:9 og 2,35:1 format. Bruker nå anamorpisk linse og vertical strekk i projektoren, så jeg fikk ikke sett 16:9 formatet på disse lenger... Når det gjelder lyd utkobblingen, så må vel det være et annet problem som litt tilfeldig skjedde ved denne visningen. Jeg har ikke opplevd det på denne filmen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det var egentlig bra at det var filmen som var problemet mtp bildet.

Noe som kan ha noen forklaring på hvorfor lyden bare koblet ut? Reciever og forsterker etc sto fortsatt på men fikk ikke signal. Kan den ha gått varm og slått seg av eller noe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •